Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en kort 45min stopp på texburger/sjølyst idag og spotta 2stk Pnamera, 3stk 911 991, 1stk 997 Gt2 clubsport, en hvit Audi R8 og en e92 335i inklurdert millhouse sin syyykt tøffe e46 m3 :)

Var det en hvit gt2? Tror jeg sendte tilbud på akrapovic eksos til den i dag! Og hvor så du 320en min? Og hvordan viste du at den var min? Ingen som kjenner til den bilen! Bare nyskjerrig, ikke noe stress! kommer på finn i mirgen tror jeg...

Tror han mente m3'n din, og ikke "320'n" din millhouse ;) er vel få som kjenner til den vil jeg tro ;)

Sent from my eyePad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en ekstremt sjelden bil i Drammen i dag - Norges eneste Maybach 57!

Jeg måtte ta en prat med eieren og knipse noen bilder.

Jeg husker jeg møtte denne i Fredrikstad for noen år siden når Høili eide den.

Man kan si hva man vil om bilen, men den er penere i virkeligheten enn på bilder. Den er ikke direkte vakker, men den har SKIKKELIG "presence" - noe helt annet enn alle firmabilene og pizzabilene med diesel man ser langs veien. Jeg ble faktisk litt imponert.

szm4l3ftnwajkyki2ajz_thumb.jpg

9gjuotb1sr82xcp1dczp_thumb.jpg

3r0nktm9j650pj2vpwxa_thumb.jpg

Bilen ble kjøpt ny for 6 millioner av avdøde Tinius Nagell Erichsen (god for 3,9 milliarder kroner).

Bilen ble senere kjøpt av Dag Høili i Fredrikstad:

xzusqpdrr67n15mv5uhp_thumb.jpg

Ligger på finn til 3 millioner:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39417273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen har jeg sett flere ganger med Tinius i baksetet (han hadde privatsjåfør). Vi bodde i det samme området da han levde (han gikk bort i 2007). Moderne Maybach´er er staselige vogner (om enn lett vulgære) og det er trist at merket fikk et såpass lite ærverdig endelikt som det gjorde. Det tekniske museet i Sinsheim har forøvrig en veldig fin samling med Maybach´er... fra de første til de siste (17-18 biler)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja regnet med at han mente den. Den "dekaltrimmede" 320D`n er solgt for en stund siden faktisk. Har bare e46`n nå.

Det var en hvit gt2 ja, og var e46'n din jeg så. Satt ved texburger i lastebilen når du kom ut fra stenshagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en ekstremt sjelden bil i Drammen i dag - Norges eneste Maybach 57!

Jeg måtte ta en prat med eieren og knipse noen bilder.

Jeg husker jeg møtte denne i Fredrikstad for noen år siden når Høili eide den.

Man kan si hva man vil om bilen, men den er penere i virkeligheten enn på bilder. Den er ikke direkte vakker, men den har SKIKKELIG "presence" - noe helt annet enn alle firmabilene og pizzabilene med diesel man ser langs veien. Jeg ble faktisk litt imponert.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Bilen ble kjøpt ny for 6 millioner av avdøde Tinius Nagell Erichsen (god for 3,9 milliarder kroner).

Bilen ble senere kjøpt av Dag Høili i Fredrikstad:

[ Bilde ]

Ligger på finn til 3 millioner:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39417273

er nok ikke norges eneste, er 2 stk i drammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke norges eneste, er 2 stk i drammen :)

Det stemmer, har også sett en 62 med Norske skilt. Grunnen til at denne til Tinius har fått så stor oppmerksomhet er at den er den eneste som er solgt ny i Norge og det faktum at det var en kjent mann som hadde den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at denne til Tinius har fått så stor oppmerksomhet er at den er den eneste som er solgt ny i Norge og det faktum at det var en kjent mann som hadde den :)

Dette skal ikke utelukkes, men jeg tror at den reelle årsaken til at Tinius' Maybach fikk så stor oppmerksomhet er at privatsjåføren fikk sparken fordi han vasket bilen før lakken var herdet... :-k

http://www.na24.no/arkiv/naeringsliv/article633855.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/11/465931.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og hilse på deg. Så deg rett før du kjørte inn i rundkjøringa ved elkjøp på vei inn til halden.

Så ikke at du prøvde, men jeg var først litt usikker, også så jeg deg akkurat i det vi lå på sia av værandre, så da var det litt forseint. Tenkte på og sende deg melding, men du hadde sikkert ikke kjent igjen nummeret mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Man kan si hva man vil om bilen, men den er penere i virkeligheten enn på bilder. Den er ikke direkte vakker, men den har SKIKKELIG "presence" - noe helt annet enn alle firmabilene og pizzabilene med diesel man ser langs veien. Jeg ble faktisk litt imponert.

Så en i Oslo sentrum for noen måneder siden... Er enig med deg, man så fra lang avstand at det ikke var "enda en S-klasse", men noe superekslusivt :)

I dag så jeg en oransj og svart 70-talls (kanskje 80-talls, t.o.m.?) Rolls Royce ("pimpa") av gammel type på VIP-skilter i Sharjah (ved Dubai). Den holdt god fart i svingen! Man kan si at det er fryktelig galt å gjøre noe sånt med en klassiker, men eieren lever nok et veldig interessant liv :P

Jeg ble glad av å se den, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilen din. Så hadde sikkert skjønnt det var deg. Mulig jeg har nr lagret også. Kjente igjen merket på panseret. Jeg så det kom en bmw lenge før jeg så hvem det var.

Hehe, godt og høre at bilen min syns på lang avstand :) Bare jeg får lakkert nye fronten til uka så skal jeg få bytta ut den helspiste fronten, tok en grevling for et par uker siden og ødela venstre siden av fangeren også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...