Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Selve konseptet shooting-brake er jo omtrent like gammelt som bilteknologien. Den første varianten kom allerede på begynnelsen av 1900 tallet. Den gangen handlet konseptet mest om et slags luksus jegerkjøretøy som hadde god plass til viltet bak. Idag handler konseptet om en slags blanding mellom stasjonsvogn og coupé (les: "sportslig" stasjonsvogn) inkl. stor bagasjeplass samt stor bakdør. Altså stadig et kjøretøy med god plass myntet på luksusmarkedet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den Shootingbraken i Lillestrøm-området i går :) Ødela HELE mystikken med drosjelyset på taket...

 

Kjørte 240-ish km. i går og så minst 10 Tesla Model S på veien. Tror jeg ser flere av de enn jeg ser F10/F11 jo...

 

Også går det visst en mørkegrå/svart F11 520d som sivilbil i Tøyen/Carl-Berner området. Det var litt skummelt... Hadde aldri i verden tenkt at en slik bil kunne stoppet meg  :P Man vet aldri med disse sivilbilene! Men de har det godt på veien hvertfall. Sett et par GL- og Landcruiser politi-SUVer og, tror mange fra fattige land kan konstantere at det er litt Dubai-tilstander her og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser E30 cab hvert skuddår, og stod det ikke en helt lik svart E30 320i cabriolet og venta på lyset rett ved siden av meg :D Det var AWESOME. Han så meg ikke, mann i 40-åra med briller, men jeg skulle rett frem i det han svingte og jeg måtte tute for å hilse i det jeg gassa forbi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 slike i følge.

y4azeger.jpg

  

Hva er det der montro, jeg legger merke til de høyst uoriginale og kjipe eksos stussene som vanligvis pleier å være annerledes og mye finere på disse XC70ene....

Gul E39 ser man ikke ofte. Denne 520en lyste godt opp langs landeveien.

 

attachicon.gifE39 Dakar.JPG

attachicon.gifE39 Dakar 2.JPG

Det der er faktisk original Individual, BMW Norge tok inn 10 gule E39 520I, 523I og 528I i 1996 eller 1997 tror jeg det var. Med den nye 5 serien skulle det satses på Individual i Norge og bilene ble sent rundt til forhandlerene, jeg kan såvidt huske vi var på den gang Haava Bil (Nå Bavaria) her i Arendal og kikket på en de hadde på lån i fra BMW Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...