Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

Mange takk Noekult :) Ja motoren passer bilen perfekt, F10 er en tung bil med sine 1,8 tonn så det krever litt motor for at den virkelig skal få "ræva i gir" ;) Men fascinerende nok så bruker den ikke mer en E90en.

Grattulerer så mye fredrik!

3l diesel går nok ganske så bra ja :P

Da kommer spørsmålet autolat eller manuell?

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer så mye fredrik!

3l diesel går nok ganske så bra ja :P

Da kommer spørsmålet autolat eller manuell?

★sent from my wifi microwave★

Takk for det :D Er Sportautomat med 8 trinn og F1 giring på rattet (som jeg ikke har prøvd ennå) en utrolig fin kasse synes jeg. Den har ett gir klart uansett og kickdown er nesten unødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Noekult :) Ja motoren passer bilen perfekt, F10 er en tung bil med sine 1,8 tonn så det krever litt motor for at den virkelig skal få "ræva i gir" ;) Men fascinerende nok så bruker den ikke mer en E90en.

Spent på hvor ofte du faktisk vil bruke rattpedalene. Etter min erfaring fra 420i-en jeg testet så tenkte jeg aldri mer på funksjonen etter å ha testa det en gang. Ikke rette biltypen til den slags aktiv kjøring kanskje, eller så var det litt for uvant å ikke føle på høyrehånda hvilket gir bilen var i ved aktiv kjøring.

Gode og helt latterlig effektive automatkasser, dog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble det ikke bensin denne gangen? Vurderte du det eller kun diesel som gjelder?

  

Det sto egentelig mellom 530d og 528I, men når jeg regnet på det som kom 530en veldig gunstig ut både på driftsutgifter og forsikring. Betaler faktisk 2000 mindre i året på F10en kontra E90en :) Bensin hadde helt klart vært å foretrekke men bilen skal brukes i ett land som ikke er glad i bensinbiler :( Også er det jo litt med andrehåndsverdien og lettheten å få solgt en gang, der brant jeg meg stygt på E90en.

Tipper at det er i sola den fargen kommer til sin rett.

  

Det er helt riktig, i sola blir den en del lysere mens i dårlig lys ser bilen nesten sort ut. Lakken heter Imperiablue brillianteffekt, vet ikke hva den effekten er :)

Spent på hvor ofte du faktisk vil bruke rattpedalene. Etter min erfaring fra 420i-en jeg testet så tenkte jeg aldri mer på funksjonen etter å ha testa det en gang. Ikke rette biltypen til den slags aktiv kjøring kanskje, eller så var det litt for uvant å ikke føle på høyrehånda hvilket gir bilen var i ved aktiv kjøring.

Gode og helt latterlig effektive automatkasser, dog!

I det daglige så kommer jeg ikke til å bruke hendlene, men jeg er glad i å kjøre litt aktivt i ny og ne samt at jeg tar noen turer til Nurburgring så jeg skal nok få brukt det. Har adaptivt understell og det sitter helt imponerende i svingene, bilen er stor men jeg føler den nærmest krymper når man velger Sport+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppgraderingen er jo ikke helt overraskende, men gratulerer så mye med en kjempefin ny bil Fredrik. Jeg liker F10 og mener at den tar opp arven etter E39 på en langt bedre måte enn E60... iallefall visuelt/designmessig. Det er også en skikkelig grom motor du har fått deg. Skal den også oppgraderes som 325d'en?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppgraderingen er jo ikke helt overraskende, men gratulerer så mye med en kjempefin ny bil Fredrik. Jeg liker F10 og mener at den tar opp arven etter E39 på en langt bedre måte enn E60... iallefall visuelt/designmessig. Det er også en skikkelig grom motor du har fått deg. Skal den også oppgraderes som 325d'en?... :)

Tusen takk for det :) Ja dette har egentelig vært min drømmebil siden jeg første gang så den tilbake i 2010, er deilig å endelig ha fått oppfylt dette. E60 var ett utskudd i 5-serie rekka, ingen dårlig bil men den brøt med alle tradisjoner på godt og vondt synes jeg. F10 er tilbake på sporet igjen og følger den linja en 5 serie skal ha :)

Motoren er aldeles herlig, men om jeg skal oppgradere den vet jeg neimen ikke. Skal i følge boka gjøre 0-100 på 6,3 sekunder og toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t, synes nesten det holder jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thundercoil: Jeg ble brått litt misunnelig nå.. Fantastisk! Digger e46, skal ha meg en som kosebil en gang :)

 

Fredrik90: Gratulerer med staselig vogn! Noen planer med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Slapp den litt ned forleden, men det begynte å subbe. Fikk valset i går, så nå passer det perfekt. Må bare ta hjulstilling og visning, så slipper jeg den litt til ned.

Får håpe du finner deg en fin cabbe! Pass på at det ikke er rust i hjulbue bak. Haha. Kommer til å koste meg dyrt, på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...