Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

Tipper du var temmelig rask med fotograferingen der? :P Tøft bilde i allefall, aboslutt en bra plass å ta bilder!

 

Stressa as føkk ja og det ser man jo på bildekvaliteten.

Kommer nok rollers fra samme plass når jeg får lakkert og montert nå saker  :)

IMAG0451.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men hva var grunnen til at du bytta diff? 

Den forrige røk :/. Var en bitteliten bit (og da mener jeg BITTELITEN!) som knakk av, og fucket opp hele diffen innvendig etter en liten stund :/. 

Ulyden var harmløs i begynnelsen, men så ble det verre og verre for hver dag som gikk. Har ikke kjørt no hardt med bilen, derfor synes jeg det er rart at den knakk av. Muligens pga lite diff olje igjen? Diffolja som satt i var ihvertfall sort og full av spoon :P. Tror neppe den har blitt byttet i løpet av bilens levetid (kmstanden er på ca 180.000) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige røk :/. Var en bitteliten bit (og da mener jeg BITTELITEN!) som knakk av, og fucket opp hele diffen innvendig etter en liten stund :/. 

Ulyden var harmløs i begynnelsen, men så ble det verre og verre for hver dag som gikk. Har ikke kjørt no hardt med bilen, derfor synes jeg det er rart at den knakk av. Muligens pga lite diff olje igjen? Diffolja som satt i var ihvertfall sort og full av spoon :P. Tror neppe den har blitt byttet i løpet av bilens levetid (kmstanden er på ca 180.000) 

Okei, på min e46så kommer det en jævla pipelyd kun når jeg rygger så tenkte at det kanskje kunne være noe av den samme årsaken... men sånn ca hvor lang tid tok det før lyden ulyden ble høy og verst? Takk for svar btw. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, på min e46så kommer det en jævla pipelyd kun når jeg rygger så tenkte at det kanskje kunne være noe av den samme årsaken... men sånn ca hvor lang tid tok det før lyden ulyden ble høy og verst? Takk for svar btw. :)

Hmm tørr ikke svare på det :P Det kan være masse rart. 

 

På e46en min ble lyden høyere og høyere for hver dag.

 

Dag 1:

Det startet med at jeg skulle på jobb. Lå merke til at det var en veldig lav og konstant ulyd når jeg la meg ut på motorvegen i ca 80 kmt. Trodde først det var en løs bolt eller noe. På vei hjem fra jobb var lyden der fortsatt. Ble veldig frustrert fordi jeg ikke visste hva det var. Satte meg ned og så minst 400 Youtube klipp for å se om jeg fant noe som stemte overens med ulyden jeg hadde, men jeg fant dessverre ingenting som matchet! :(

 

Bestemte meg for å ta en kjøretur i Maridalen på kveldstid for å sjekke om jeg kunne finne årsaken, men fant ingenting! :S Synes det var veldig merkelig at lyden plutselig bare oppstod. Det var ingen ulyder dagen før, og jeg har heller ikke "rævkjørt" bilen på noen måter.

 

Dag 2:

Fikk kjørt bilen opp på bukk og akselererte mens den var oppe i lufta. Jeg og mekanikeren fant ingen ulyder i alle gir og alle mulige hastigheter. Men med en gang vi fikk bilen ut på motorvegen var lyden tilbake, bare at denne gangen minnet lyden om en slags motorsykkel. 

Altså: På det tidspunktet oppstod ulyden kun når diffen fikk belastning. Lyden oppstod kun når man ga gass, var ingen ulyder når man slapp gassen, eller holdt clutch inne.

 

Dag 3: 

Skulle ta EU-kontroll hos Arne Gulbrandsen. Fikk dem til å ta en titt på ulyden i samme slengen. Dem kom frem til at det var diffen.

 

Lyden minnet om helikopter nå, og ved 60km/t fikk man KRAFTIG vibrasjon i rattet, samt en konstant "DRRRRRRRRRR" lyd fra bakstillinga. Hjalp ikke om man slapp gassen, eller holdt inn clutchen - Lyden var der uansett :(.

 

 

 

Fikk byttet diffen et par dager etter hendelsene over ^ Og nå er bilen frisk igjen! ;).

 

 

Men enough om teknisk snakk! Dette er "Snapshot of the day" tråden, la oss ikke spore av helt nå hehe  :P

Om du lurer på mer kan du sjekke tråden jeg lagde for et par dager siden. Videoen jeg la ut er fra "Dag 1". Ulyden i videoen var kjempe svak sammenlignet med helikopterlyden et par dager senere hehe :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått sandblåst, grunnet og pulverlakkert Rondellene, fikk jeg i dag endelig gummi på dem.

18x8,5+10" med 215/45 og 245/40

Mer senk foran og spacere rundt om nå så blir det bra. Da gjenstår ny dip på bilen, som innen den tid har fått m5 bakfanger og 540-luftinntak på frontfanger.

 

IMG_569522222zzz-SMALL.jpg

 

IMG_5637.jpg

 

10259312_822445617784375_909840813093224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...