Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da må di bremse di fleste biler som kommer inn til landet, når en fabrikant sier for eksempel at bilen har 100hester også blir den bremsa til 105hester skal di da slenge på mer avgifter...

Jeg veit at BMW M5 E60 har blitt bremset mellom 502 til 530 hester..

Også Nissan GTR har blitt bremset til mer en den er oppgitt..

Håpløst detta Biltilsynet ingen hjelp å få der ifra...

Og enkelte har langt mindre enn oppgitt fra fabrikk.

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fikk denne "advarseln" på SMS i dag, dette skal jeg sjekke opp i.

Veiene i Trondheim er et rent helvete, som å kjøre i ett jævla

Afganistansk minnefelt, men DETTE tar di seg faen meg råa til.

Jeg blir rett å slett provosert :evil:

Mye bra poeng skrevet over hær, selv trur jeg de vil ha inn penger på

nye store Diesel biler, de chippes jo lett 100HK.

Staten skal tjene penger, igjen.

Skrevet

Viktig å poengtere at det må betales avgifter hvis bilen har vært i NORGE mindre enn 10 år dvs at det kan bli j... mye avgifter på en 95 mod. hvis den er importert i f.eks 05...

Skrevet
Dem skal på kurs. Og dem skal måle biler ved import for og beregne avgift.

Det låt mer trolig ja. Det er jo bilprodusenter som har blitt anklaget for å ha litt mer mos enn hva som står på papiret, og her ser vel staten sitt til å tjene noen kroner. Kan dog bli morsomt å følge med på alle motorene som har stort spenn av krefter.

Her er jeg uenig med deg. Jeg tror neppe BT er ute etter å ta de som har chiptrimmet bilene sine. Dette ville i hvertfall ha vært både tragisk og meningsløst. Jeg tror heller det er snakk om å ta de maskinene som BT vil kalle for farlige... Mye hester, lite bremser, ikke godkjent. Du skjønner vel hvor jeg vil.

Jeg er med på tankegangen din, men så er jeg det også ikke. Fordi BT tenker penger, det gjør alle statlige organer. Og de får ikke ei eneste krone av å bremse en 15 år gammel E30 med 500hk, bortsett fra en avskiltning. Eieren går hen å kjøper seg et nytt E30 chassi, og bytter over delene. Evt sender han den tilbake orginal, og får skilter på igjen, og bytter deler igjen.

Biltilsynet er tragisk, det er det ingen som helst tvil om. Trafikksikkerhet koster penger, og slik driver ikke BT. De skal tjene penger - intet annet!

Chiptrimma turbobiler av nyere dato er derimot en smart målgruppe, siden disse ofte er avgifspliktige.

Konspirasjonsteoriene tar ingen ende... :roll:

Påstandene er totalt bak mål.

Skrevet
Hvilke påstander? Jobber du i BT?

Nei men jeg jobber for staten. Jeg har nok kjennskap til økonomiprosessene innad i staten til å avkrefte de ville idèene oddis fremmer her.

Skrevet

Mulig jeg ikke har fått med meg noe her, men jeg fikk bremsa min bil hos en bekjent bare for moro skyld en gang. Originalt så skal den jo ha 170Hk(520I 2,2) men her ble den bremset til 174hk gitt. Hvordan kan den få 4 hk mer en produsenten oppgir og kan dette skape trøbbel for meg?

Skrevet
Mulig jeg ikke har fått med meg noe her, men jeg fikk bremsa min bil hos en bekjent bare for moro skyld en gang. Originalt så skal den jo ha 170Hk(520I 2,2) men her ble den bremset til 174hk gitt. Hvordan kan den få 4 hk mer en produsenten oppgir og kan dette skape trøbbel for meg?

Tror du kan ta det helt med ro, det er nemlig her den 15% regelen kommer inn, de fleste tror de kan trimme bilen sin med 15% mer hester, men dette er feil, de 15% er satt fordi en bil med nøyaktig samme motor kan forskjellig motoreffekt, som i ditt tilfelle, din har 174hk, mens en annen lik bil kanskje bare har 168hk.

Skrevet
oddis idèer, ikke dine.

Men det er jo kjempefint, da kan vi endelig få høre det fra en som sitter og koordinerer. Hva tror du er hensikten med at BT kjøper inn bremsebenk, og slutter med EU kontroller?

Del mer av dine betrakninger med oss, siden du syns å sitte på mye relativ informasjon - så kanskje noen av oss forstår bedre!

"Ideene" mine er simpelten stadfesting av de fakta jeg ser med egne øyne i hverdagen. Det er mulig at papirene med fine ord og formuleringer sier noe annet i teorien, men det å iverksette et direktiv i praksis er noe helt annet. Å lese et offentlig direktiv er omtrent som å få beskjed om at ingenting kan noensinne gå galt, og at du til enhver tid kommer til å være et perfekt menneske.

Kan du også forklare meg hvorfor jeg har fått høre rett ut fra en politibetjent at de (Politiet) tar imot direksjoner overfra på hvor mye penger de må generere i en gitt periode? Er de etter tidsplanen må de legge til side (henlegge) sakene de driver med, og ut å samle penger, som mest effektivt gjøres gjennom trafikkkontroller. Hvis ikke, blir det større nedskjæringer.

Er det slik at min kontakt altså lyver?

Konspirasjonsteorier kommer av en grunn vet du. Slik det offentlige fremtrer idag hjelper de ikke akkurat til å svekke mine bekymringer. Den som ikke forstår at en stor del av BTs oppgave er å generere penger må ta seg en bolle, lene seg tilbake og betrakte verden et par minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...