Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Svenskene er veldig liberale på fartsgrenser. Hadde 180 med gamle e34'n på vei mot Gøteborg for 2 år siden, de kjørte opp på sida mi og signaliserte at jeg skulle roe ned farta.

Skrevet

Bruker å ligge i 130-140 i Danmark der hvor det er 110, 140-170 der hvor det er 130, men så er det ingen som ligger i 110 i 110 sonen og ingen som ligger i 130 i 130sonen heller

Skrevet
Svenskene er veldig liberale på fartsgrenser. Hadde 180 med gamle e34'n på vei mot Gøteborg for 2 år siden, de kjørte opp på sida mi og signaliserte at jeg skulle roe ned farta.

jeg bor i feil land. :lol:

Skrevet

jeg bor i feil land. :lol:

Det gjør vi alle :(

De er til gjengjeld veldig strenge på de som bytter filer i hytt og pine, Blinklys er også viktig for dem....

Skrevet

Tror vi hadde ca 140-150 gjennom Sverige, eller syd for Gøteborg til Helsingborg. Og ++ litt til gjennom Danmark i fjor. Flotte veier der i forhold til her hjemme.

Har ikke vurdert å ta ferja fra Helsingborg til Helsingør da? og så fra Rødby til Puttgarden. Tror du kan spare litt på det.

Skrevet

jeg lå midt mellom 140 - 150 (på speedoN) forbi en svensk politibil ifjord på vei hjem fra koed i danmark, hadde jeg vært hjemme skulle du fått bilde :P

Skrevet

To kamerater av meg fikk bare advarsel (kan ha vært en liten bot og) for å ha kjørt i 180-190 km/t i Sverige. Mistet ikke lappen ihvertfall, og fikk visst inntrykk av at det var noe som ikke skjedde..

Pleier selv å ligge i 120-130 km/t på speedometeret i Sverige. Kommer fort frem da, samtidig som man kan holde jevn fart uten for mye bremsing fordi man kommer for fort på folk man tar igjen.

På de fleste veier er det en maks fart som er faktisk noe poeng å holde for å komme effektivt frem om det er andre biler på veien. Fortere enn dette så blir det bare veldig ujevn kjøring, mye mer stress, farligere, høyere forbruk, og man tjener omtrent ikke et sekund på det.

Skrevet

Har fått bot i Sverige, 120 i 90-sonen satte meg tilbake 1600 svenskekronor. Så det er slettes ikke umulig å bli bøtelagt der heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...