Fredrik Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 helt subjektivt mener jeg at den går betydelig bedre enn en E36 323i. Helt subjektivt så er jeg skeptisk! Vi kan teste hvordan den går mot en M52B28 Vel... din Z3 Coupe er jo nesten et sekund hurtigere 0-100 Km/t så det blir ikke så kult, men spazfaktoren er nok allikevel større i en åpen Z4... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 At Z4 har så rå original eksoslyd er vel litt å ta i? Aldri snudd meg etter en Z4 pga lyden. Du kan jo prøve min å høre lyden der, også den med org. eksos Z4 har en rimelig sofistikert eksoslyd... ikke direkte rå, men stimulerende på en voksen og inspirerende måte. Hvorfor du aldri har snudd deg etter en Z4 pga. lyden vet jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Veldig gøy at dere tok dere bryet med legge inn reisebrev og bilder Ser frem til å lese neste reiseskildring når dere skal på tur igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Z4 har en rimelig sofistikert eksoslyd... ikke direkte rå, men stimulerende på en voksen og inspirerende måte. lol? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Z4 har en rimelig sofistikert eksoslyd... ikke direkte rå, men stimulerende på en voksen og inspirerende måte. lol? Alt for mange 3.parts effektanlegg har et latterlig lydbilde. Man hører at her kommer bygdas/byens buser på lang avstand. Det er i dette perspektivet at eksoslyden i en Z4 er kul på den rette måten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 At Z4 har så rå original eksoslyd er vel litt å ta i? Aldri snudd meg etter en Z4 pga lyden. Du kan jo prøve min å høre lyden der, også den med org. eksos Nei, det er ikke å ta i. Forrige torsdag kjørte [space] inn i garasjen min, og jeg fikk gåsehud av den nydelige lyden når jeg sto bak bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Nei, det er ikke å ta i. Forrige torsdag kjørte [space] inn i garasjen min, og jeg fikk gåsehud av den nydelige lyden når jeg sto bak bilen Gåsehud får man av eksoslyden i en Z4... spesielt på høyt turtall inne i tunneller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Enig. Lyden i Z4 2.2 er fantastisk uten å vekke naboene eller være plagsom i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Joda... man kan nok bli litt lurt av lyden i en Z4, men M54B22 motoren er virkelig en perle av en motor... så lenge den går som den skal og ikke er montert i en for tung bil a la E60. En motors karakteristikk kan man også lures av. Husker spesielt første møte med M30B35 kontra M20 og M50. Det kom jo aldri noe spark slik de to sistnevnte har på 3500-4000rpm, uansett turtall, men det gikk jevnt bra helt fra bunn. Det ble bare ikke så merkbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Kunne jeg spurt om du [space] jobber i YIT Building Systems? Veit ikke om det er et visittkort eller et adgangskort som ligger på pulten. Har lyst på en slik rundtur i Norge en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Hehe, Jobber i et konsulentselskap som heter ProVentus. Nøkkelkortene er nok fra selskapet du refererer til. Jeg har tenkt tidligere at jeg kunne tenkt meg LITT mer lyd i eksosen, men etter turen vår synes jeg den er helt knall som den er. Lyden er i tillegg enda bedre fra passasjersetet enn førersetet, og ang. motoren så merker en ogspå akselerasjonen mye bedre når en sitter på enn når en kjører selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 ":2v2qsgzp]Lyden er i tillegg enda bedre fra passasjersetet enn førersetet, og ang. motoren så merker en ogspå akselerasjonen mye bedre når en sitter på enn når en kjører selv Hehe.. jeg har akkurat samme inntrykk i min egen bil. Ble virkelig overrasket første gang jeg satt på i min egen bil Opplevelsen av lyden er meget forskjellig om du sitter på enn om du kjører selv. Hadde å som Space lyst på litt mer lyd i starten, men har etterhvert kommet til at det er best som det er. En god mellom ting. Ikke for kjip, ikke for bråkete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 Enig. Lyden i Z4 2.2 er fantastisk uten å vekke naboene eller være plagsom i lengden. Spørsmålet er om det kun gjelder 2.2 literen. Vi snakket litt om dette på turen... får man mer av eksoslyden også med 2.5 og 3.0 literen eller er det bare 2.2 literen som på en måte "kompenserer" for mindre motorvolum med ekstra eksoslyd. Et annet spørsmål er hvordan 2.0 literen er når det gjelder eksoslyd. BMW var naturligvis klar over at en firer var nedtur lydmessig i forhold til en rekkesekser, men modellen skulle jo allikevel selge best mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blyfri Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 ":2iczhghy]Vi hadde tenkt å ta natten i Fagernes, men på grunn av en eller annen sær festival var alle hotellrom fulle. Vi stakk innom turistkontoret og fikk hjelp av ei hyggelig svensk dame, som fikk holdt av et rom til oss på Beitostølen.Det kan nevnes at de tøffe gutta i Fagernes tydeligvis kjører pickup! Så også e36er med terninger og baum, og en opel med modellastebiler limet fast på dashbordet. Her sklir vi rett inn! Burde vel egentlig føle meg fornærmet over at Valdresmarken blir kallet sær siden jeg bor på Fagernes selv. men er nok mest "locals" som vet om den tror jeg:) Vil skyte inn at det begynner å ta seg litt opp ang biler her, tror vel det er 80% av de du kan kalle bil-interesserte her har en Opel Omega B med TD (forstå det den som vil). Heldigvis har jeg og likesinnede holdt oss unna den fella og hoppet på BMW (de jeg referer til har ikke terninger, og litt mer seriøse enn modellastebiler på dashbordet:P). Ser ellers ut som en flott tur dere har kjørt! Når dere alikevel skulle fra Fagernes til Beitostølen skulle dere ha kjørt denne veien. Ikke så mye trafikk, iallefall ikke på kveldstid, og mer svingete enn det ser ut på kartet;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Høres ut som en kjempetrivelig tur! Har kjørt de fleste veiene selv, og Numedalen er en vei jeg ofte velger mellom Bergen og Oslo for å slippe unna tungtrafikk, så kan stå inne for at det er mange fine steder å få med seg. Har kjørt i de fleste kriker og kroker på hele vestlandskysten så hvis det ønskes erfaringer eller forslag ved kommende turer er det bare å spørre. Er det forøvrig en ting man bør få med seg på norske veier så er det hardangervidden fra vest mot øst i solnedgang en sommerdag. Kombinasjonen av natur, lysforhold og oversiktlig svingete vei der sikten er god nok til å kjøre litt aktivt er svært spesiell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå