Gå til innhold

Askim Autosalg AS


_CoZm|C_
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ingen forhandler som er forpliktet til å gi en garanti på produktet sitt, men dersom de velger å gi det kan den ikke inneholde dårligere villkår enn det loven selv angir. Så fremt det ikke er annonsert med ovennevnte garanti (47mnd / 120.000km) i salgsannonsen for din bil, så har ikke din bil automatisk dette selv om andre/de fleste andre annonsene fra firmaet har dette. Hva som fremgår av garanti i kjøpekontrakten til tidligere eier har ingen, absolutt ingen relevans for deg. Om det er gjenværende nybilgaranti på bilen er dette noe som er gitt av BMW Group Norge og har således ingen ting med Askim Autosalg å gjøre. Når er bilen din registrert i Norge? 5 år / 200.000km nybilgaranti gjelder fra og med 01.01.2011 på nye, norsksolgte biler fra BMW.

Dei annonserer med denne teksten 47 mnd/ 1200000 km. Det er en bruktimportert så det er kun to år fra fabrikken. Så det som er saken at dei ikke har kjøpt tilleggsgaranti med norskbruktbilgaranti, som varer til bilen er 5år. Kansje kjøpsloven er aktuell ? i og med dei importerte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det annonsert garanti i salgoppgaven til din bil? Om du har fått opplyst at det skal være med garanti (kontrakt, annonsering, kommunikasjon og så videre) og motsatt viser seg å være tilfellet, foreligger det en mangel etter forbrukerkjøpsloven (dersom du ikke opptrer i næring, da er det kjøpsloven som anvendes).

Link til din bil og der du mener teksten foreligger ville hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei annonserer med denne teksten 47 mnd/ 1200000 km. Det er en bruktimportert så det er kun to år fra fabrikken. Så det som er saken at dei ikke har kjøpt tilleggsgaranti med norskbruktbilgaranti, som varer til bilen er 5år. Kansje kjøpsloven er aktuell ? i og med dei importerte bilen.

 

Trodde bilen din var norsk-solgt, så derfor jeg sa at det er merkeforhandler som tar seg av garantisaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det annonsert garanti i salgoppgaven til din bil? Om du har fått opplyst at det skal være med garanti (kontrakt, annonsering, kommunikasjon og så videre) og motsatt viser seg å være tilfellet, foreligger det en mangel etter forbrukerkjøpsloven (dersom du ikke opptrer i næring, da er det kjøpsloven som anvendes).

Link til din bil og der du mener teksten foreligger ville hjulpet.

Her er en link til annosen som den forrige eier kjøpte den av askim. Når han solgte bilen til mej så brukte han samme tekst                                   http://bimmers.no/topic/634680-askim-autosalg-as/page-2?hl=%2Baskim+%2Bautosalg#entry3017636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken din fungerer ikke, men om han har brukt samme tekst i forhold til garanti vil jeg hevde at det foreligger en mangel i samsvar med forbrukerkjøpsloven.

Hei igen, prøv Finnkode 46285092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Vil aldri anbefale noen å handle bil hos denne forhandleren. Kjøpte bil hos dem med kontraktfestet rest nybilgaranti. Nå har jeg vært uten bil siden Mai, og bilen står nå på verksted.

Jeg bor i andre enden av landet så å dra innom var ikke et alternativ og etter at jeg kontaktet dem ang varsellamper svarte de meg ikke før de fikk klage fra meg som var fylt ut igjennom forbrukerrådet.

 

Det svaret jeg fikk da var fra salgssjef og daglig leder der de skrev at dette var en importbil og det fantes ikke nybilgaranti på denne, og "dette måtte jeg da være klar over".

Hadde heldigvis fått med i kontrakten at det var rest nybilgaranti, samt at jeg hadde printscreen av salgsannonse samt flere mail fra salgssjef der han påstår at det er møllergaranti på bilen. Selv nå er det bare noen ganger de tar telefonen og de påstår at de ikke får tak i forhandleren der bilen står.

Saken er sendt inn til forbrukerrådet enda en gang, og tar gjerne i mot tips om noen har noe.

 

STYR FOR ALL DEL UNNA ASKIM AUTOSALG!!!! Verre kundebehandling har jeg aldri vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Har søkt mye rundt på nett å funnet mye som tyder på at dette firmaet kjører dårlig kundebehandling som standard praksis.

https://www.facebook.com/pages/Askim-Autosalg-As/143906672382777?fref=ts

Forhandlern har ikke egen facebook side, og når man ser på dette så skjønner man jo at det kan de ikke ordne seg heller.

http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1827951/tittel/askim-autosalg-as-svaert-negative-erfaringer

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1276333&page=1&#entry16501650

 

Vill spare folk for denne type situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kortsluttning skrev:

Hva er det som gjør at forhandlere mener de kan selge bruktbil med fortjeneste? Mens vanlige folk selger nøyaktig samme bilen med tap. Forhandler er et fordyrende mellomledd :/ 

Tror du har misforstått en ting eller 3....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke legge seg på samme nivå som et rent privatsalg, da de gjerne selger med bruktbilgaranti.

Da er de nødt til å selge de dyrere for å ikke gå på tap ved en liten feil på bilen. Alltid risiko med bruktbil, og de som kjøper hos en forhandler gjør jo gjerne det for å ha en garanti i bakhand og betaler litt ekstra for det.

Noen tror de selger gull, så det er mange som prøver å selge bruktbiler altfor høyt men da ligger de gjerne i flere måneder uten å bli solgt.

Nå har man jo Finn sin If bedre bilbytte, som koster lite for selgeren og er en god forsikring som jeg nå får bruk for på min bil. Ikke sikkert det hadde gått like smertefritt mellom meg og forhandler slik det har gjort mellom meg og If i denne sammenheng. (en liten digresjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kortsluttning skrev:

Hva er det som gjør at forhandlere mener de kan selge bruktbil med fortjeneste? Mens vanlige folk selger nøyaktig samme bilen med tap. Forhandler er et fordyrende mellomledd :/ 

Tror ikke en bilforetning varer lenge om de ikke får noe form for fortjeneste. :)

Kjøper de en bil (Import eller annet) og selger igjen til den samme prisen så sitter de jo igjen uten penger til andre utgifter de måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...