hauken Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Ikke veldig godt betalt med tanke på helserisiko, stress osv nei. Jeg kommer ikke til å jobbe i 50 år som bilmek ihvertfall...Her på sørlandet tjener de fleste 170-210 ca. Stresser bilmekanikere? Du skulle prøvt deg som snekker.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Ikke veldig godt betalt med tanke på helserisiko, stress osv nei. Jeg kommer ikke til å jobbe i 50 år som bilmek ihvertfall...Her på sørlandet tjener de fleste 170-210 ca. Stresser bilmekanikere? Du skulle prøvt deg som snekker.... eller forskalingssnekker, faen så jævli ute i kulda tung og slitsomt arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Hva er forresten helserisikoen? Få en motor i hodet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Mekaniker er jo dårlig betalt syns jeg, e hadde ikke løftet en finger for for 189 kr, det er en av grunnene til at e ikke jobber som mekaniker, pg helder har det som hobby,eks forskalingssnekker ingen utdannelse = 240 ++ i lønn Hadde ikke orka å vært forskalingsnekker for 300 engang. Stå ute å jobbe i regn, snø og annet dritvær. Neglsprett og faens oldermor. Men for all del, alle sin interesse Sitter med samme lønna, drikker kaffe og hører på musikk Men ang betaling til mekanikere så syns jeg at verkstedet selv tar en relativt feit slump selv. Bare så hvordan prisene har gått i været det siste 10 årene. Sålenge de vet at forsikringene betaler, så priser de opp i taket slik at mannen i gata får det dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Ikke veldig godt betalt med tanke på helserisiko, stress osv nei. Jeg kommer ikke til å jobbe i 50 år som bilmek ihvertfall...Her på sørlandet tjener de fleste 170-210 ca. Stresser bilmekanikere? Du skulle prøvt deg som snekker.... Vanligvis ikke, men når man må rekke 2 regreimer og 1 toppakningsbytte på en dag må det gå litt unna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deerepower Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 nei får bli lift mekaniker:D hender det kommer en svetter perle når jeg må ta av et dekk på de store, men der er vell kun da åsså. ellers stresser vi ikke. kan koste meg dyrt å gjøre feil hvis liften skulle dette ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Hva er forresten helserisikoen? Få en motor i hodet? Innhalere gasser/eksos/støv, kutt, slag, splinter i øyet, mye bråk (nedsatt hørsel) osv osv... Det meste kan forhindres ved å bruke verneutstyr, men så er det huske på det da Men er vel ikke akkurat den farligste jobben man kan ha nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Hva er forresten helserisikoen? Få en motor i hodet? Innhalere gasser/eksos/støv, kutt, slag, splinter i øyet, mye bråk (nedsatt hørsel) osv osv... Det meste kan forhindres ved å bruke verneutstyr, men så er det huske på det da Men er vel ikke akkurat den farligste jobben man kan ha nei Vond rygg, faren for å utvikle allergi pga. olje på huden og at man går lei hvis man ikke videreutdanner seg er vel det vanligste når det gjelder helserisiko på et bilverksted. Du ser ikke mange bilmekanikere over 50 i full jobb som bilmekanikere idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Vond rygg og ledd er et issue ja, men det er det i mange andre yrker også. Vet om en del mekanikere som har jobba på verksted fra de var 15 til de var 67. Interesse for bil har aldri vært til stede... Jeg orker ikke å være igjen på "gulvet" til evig tid og etterutdannelse eller nordsjøen er veldig aktuelt innen få år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Bilmekaniker var det første jeg styrte unna da jeg skulle velge skole, fordi jeg viste det ville bære rett i ørska med hobby. Økonomisk sett hadde det kanskje ikke vært så dumt å gått lei bilhobbyen dog.. Har en håndfull kamerater som jobber i bilbransjen, og de ganske lei nå etter bare 4-5 år. Stort sett bare jeg og en kompis i den gamle kompisgjengen som fortsatt har entusiast-prosjekt/bil ennå. De andre kjører rundt i uintressante turbodieselkjøretøyer. Alt annet enn hva en gang ihugga bilentusiaster fra ungdomsårene burde kjøre rundt i som 23-åringer Snekkeryrket skal jeg ikke engang kommentere, dere kan få nummeret til min far som har vært i byggebransjen i 35 år, så jeg garantere at 9 av 10 velger bort det som yrke. Er det penger dere vil ha så er det bare å gå i blåruss yrker. Men der er ofte arbeidsmengden stor og fritiden ditto liten ifht. lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 jeg valgt også bort bilmekanikker yrke når jeg skulle velge skole. jeg var faktisk så lei av alle di normale yrkene at jeg heller gjikk for noe som jeg ikke viste noe om og som ikke er så veldig vanlig yrke. men som selvsakt vekket nysjerrigheten min. jeg ble da kuldemontør. grei lønn. mye jobb! og jeg trives selvfølgelig:) det er også lite folk som utdanner seg til dette så det er for lite folk i denne bransjen, så hvist man har fagbrev som kuldemontør så er man nesten garantert og ha jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Vet ikke hva ambisjoner du har, men siden du henger på bimmers regner eg med at hobbyen er bil! Da ville eg valgt vekk alle yrker som har med det å gjør, så du ikke blir dritt lei av det, at du ikke gidder å gjøre det på fritiden Få deg et skiftarbeid med gode ordninger, eks nordsjøen 2/4 Med mindre du skal melde deg inn i klubben med Tarjei Christiansen eller noe da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Sitter med samme lønna, drikker kaffe og hører på musikk Ikke rart økonomien går til dundass når stadig fler får godt betalt for å gjøre ingenting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Sitter med samme lønna, drikker kaffe og hører på musikk Ikke rart økonomien går til dundass når stadig fler får godt betalt for å gjøre ingenting... De rikeste flytter ganske enkelt bare penger og gjør man det kan man drikke kaffe og høre på musikk samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Drikker kaffe og hører på musikk her også....(og surfer litt på bimmers.no).... Men jeg klarer i alle fall få inn litt penger til bedriften Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå