Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns nå A4en jeg har er god å kjøre jeg. Digg med 4wd til vintern :) Også er det rimelig priser på 1.8TQ om dagen.

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
":2mf0bhc0]Skal du tenke på drivstoffutgifter kjøper du en 118d.

Gå for 330 bensin og ikke se deg tilbake!

Jeg er helt enig, men man kan kjøre svært billig i en 318d også... :wink:

Skrevet
Hvis man likevel skal ha 4wd... audi? :)

Jeg kommer ALDRI til å kjøpe Audi. Kan ikke fordra de bilene. Bare klarer dem ikke. Æsj. Av tyske biler er det kun Porsche og BMW som gjelder for meg og Porsche har jeg allerede så da må det bli en BMW 8)

Men hva med 325XI. Er vel brukbart drag i dem også?

PS! Jeg vil ha manuell stikke og ikke invalideaggregat.

Vel, er mange 325 XI, 330 XI og 330 XD til salgs så det er muligheter. Må bare finne den rette. :D

Skrevet

330D fra 2003 med 204Hk er forøvrig en veldig ok motor å kjøre med.

Bilen min skal være 03 modell som er førstegangsregistrert 20.12.2002..

Men tror jeg har 184hk... Hvorfor det? Begynte de med 204 hk i midten av 03?

Og til trådstarters spørsmål :)

hva er du ute etter? fornuftig/økonomisk? eller mest moro, lyd osv?

330d har hvertfall massevis av krefter, men jeg får hvertfall ikke samme effektfølelsen som i en stor bensinmotor...

Forbruket er jo mye mindre med diesel, men grunnen til at jeg valgte diesel er fordi denne bilen hadde akkurat det :)

Jeg lot utstyrsnivå bestemme meg for hvilken bil jeg skulle ha og denne hadde neeesten alt jeg ville ha så da ble det diesel. Hadde den vært bensiner hadde det stått 330xi i avataren min :wink:

Jepp. 330Cd begynte de å produsere i april/mai 2003. Da med 204Hk motoren.

Skrevet
Jeg kommer ALDRI til å kjøpe Audi. Kan ikke fordra de bilene. Bare klarer dem ikke. Æsj.

Dette er jo bare tull. Er litt forskjell på A2 og R8 f.eks. Hva er det du ikke klarer?

Personlig liker jeg ikke at de har montert motoren på en stang flere meter foran bilen, og er heller ikke spesielt glad i forhjulsdrift, men som bruksbil fungerer nok audi utmerket. Har jo blitt fine de siste årene også..

Skrevet
Jeg kommer ALDRI til å kjøpe Audi. Kan ikke fordra de bilene. Bare klarer dem ikke. Æsj.

Dette er jo bare tull. Er litt forskjell på A2 og R8 f.eks. Hva er det du ikke klarer?

Personlig liker jeg ikke at de har montert motoren på en stang flere meter foran bilen, og er heller ikke spesielt glad i forhjulsdrift, men som bruksbil fungerer nok audi utmerket. Har jo blitt fine de siste årene også..

For all del. Tviler ikke på at Audi er bra biler. Men jeg liker dem ikke. Kan ikke forda dem. Selv om de er verdens beste biler rent teknisk så vil jeg ikke ha en.

Vil ikke bli sett i en Audi for alt i verden. Og ja jeg har kjørt mange Audier fra A5 3.0 TDi Quattro, S4, diverse A6 Quatto, A4 2.5 TDi Quattro etc. Vil ikke ha. Vil ikke. Ok?

Jeg bare rett og slett synes at de er butt ugly. Du kan godt synes at det er tull, men dette er min smak.

Nok Auda-prat i denne tråden! :wink:

Skrevet

Hvor stor forskjell er det egentlig mellom en 330i og 325i? Tenker da på hvor mye råere en 330i er? Tallenes tale er jo en ting. Noe annet er hvordan det faktisk funker på norske veier.

Noen som har sammenlignet disse i praksis?

Snakker E46 her.

Skrevet
Hvor stor forskjell er det egentlig mellom en 330i og 325i? Tenker da på hvor mye råere en 330i er? Tallenes tale er jo en ting. Noe annet er hvordan det faktisk funker på norske veier.

Snakker E46 her.

En 330i har mer makt over tingene og ikke minst bunndraget er overbevisende i forhold til 325i. Forskjellen i antall hestekrefter og dreiemoment er mer eller mindre som forskjellen mellom 318i med 143 HK og E46 325i... og det forteller jo ganske mye.

Skrevet

Snakker E46 her.

En 330i har mer makt over tingene og ikke minst bunndraget er overbevisende i forhold til 325i. Forskjellen i antall hestekrefter og dreiemoment er mer eller mindre som forskjellen mellom 318i med 143 HK og E46 325i... og det forteller jo ganske mye.

Ja, ser den. Må vel satse på 330 ja 8)

Skrevet

Det har lagt meg merke til at motorn sitter hinsides langt foran.. Må jo gi et veldig feil vektforhold..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...