Tom K Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 MEN! Polti har ikke Film av meg, ikke kalibreringssertifikat av laseren(men de var 2 stk). de målte meg til 79 km "akkurat" ved 70 skiltet. Og gjennomsnitts hastigheten var på 108,83 km på en strekning på 580m, jeg snakket med plitiet idag og lurte på hvordan de virkelig fikk farten så høy. de trykker på en knapp(manuelt) fra der jeg ble målt til 79 og di trykker den av igjen 20m fra der jeg stopper, hvordan i hamperæva går det an? hvis de er jerna 1 sek for sent med å trykke på denne knappen utgør det en del km, og motsatt! dette har de ikke film av!og jeg dempet farten mye, da jeg kom til 50 sona, noe jeg mener ville satt gjennomsnittet ner en del, da jeg kjørte betraktelig mye roligere før de tok på blålysa. Så da betyr dette at de trykket for sent på denne knappen, og målte kun der jeg kjørte fortest. De har faen ikke bevis, isåfall skal jeg se det! ikke kunne de vise kalibreingsertifikatet heller på den laseren. og de må jo kjøre fort, for så å bremse ned igjen for å ta meg igjen, med tanke på gjennomsnittsmålinga, hvem vet om de kansje var i 150, bare for å si et tall. Håper det ble sånn noen lunde forståelig. Spiller nok ingen rolle hva du mener og synes, her er det politiet som avgjør saken og du har uannsett kjørt for fort
Dekkbrenneren Skrevet November 10, 2009 Forfatter Skrevet November 10, 2009 Ikke viss de har målt ukorrekt!jeg r også lærling så bota skal være etter lønn. la oss si at laseren ikke er blitt kalibrert på 3mnd, ja da går jeg ner og henter lappen da måling er ugyldig. Jeg mener jeg har noe og hente, også viss min sjef skriver ut noe som sier at jeg bruker bilen på jobben mye, så kansje jeg får litt lavere straff, kjenner folk det har hent med...
Tom K Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Det er opp til politijuristen å avgjøre dette, jeg var også like epplekjekk når jeg var på din alder , men nå er jeg 43 og har lært MYE om hvordan politi og rettsvesen arbeider
Tom K Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 hvis politiet har kjørt bak deg så har de nok IKKE brukt laser men noe som heter Police Pilot, dette er en gjennomsnittsmåler som bruker kjørt strekning og tiden du har brukt på denne strekningen som utregningsfaktor, og her er det STOR margin i din favør, ble selv stoppet av en politibil med dette for mange år siden og ble da fortalt at den faktiske farten min hadde vært langt høyere enn det som ble vist på data
S.Arnesen Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Ikke viss de har målt ukorrekt!jeg r også lærling så bota skal være etter lønn. la oss si at laseren ikke er blitt kalibrert på 3mnd, ja da går jeg ner og henter lappen da måling er ugyldig.Jeg mener jeg har noe og hente, også viss min sjef skriver ut noe som sier at jeg bruker bilen på jobben mye, så kansje jeg får litt lavere straff, kjenner folk det har hent med... De kalibrerer vær dag, så 3 måneder er det garantert ikke siden den ble sist kalibrert. Om du trenger serfikatet i jobb sammenheng så burde du brukt huet før du risikerte det, Er man gammel nok til å ha lappen så er man gammel nok til å bestemme selv om man vil risikere den eller ei heller. Maken til en holdning på deg, skjønner du i det hele tatt at det er kun din egen feil at du mistet lappen? Og at du bør være såppas voksen i hodet at du tar imot straffen du får for å bryte loven. Uansett hva du syns om den...
Mexos Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 hvis politiet har kjørt bak deg så har de nok IKKE brukt laser men noe som heter Police Pilot, dette er en gjennomsnittsmåler som bruker kjørt strekning og tiden du har brukt på denne strekningen som utregningsfaktor, og her er det STOR margin i din favør, ble selv stoppet av en politibil med dette for mange år siden og ble da fortalt at den faktiske farten min hadde vært langt høyere enn det som ble vist på data Det samme sa de til meg når jeg ble stoppet. Og med et målt gjennomsnitt på 115 i 80 sonen så tok jeg bota uten å blunke
Fredrik 90 Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Det er fryktelig kjedelig å miste lappen, derfor prøver jeg alltid å holde meg innen for fartsgrensen. Det kan være vanskelig av og til men jeg tenker da på hvor mye mer økonomisk bilen går ved å kjøre rolig og forsiktig. Ligger som regel ikke høyere en at jeg får en bot hvis jeg skulle bli tatt. På motorveien er jeg alltid obs på biler som legger seg ut etter meg i 4-felten, vet hva slags biler man skal se etter. Er kanskje litt hard på speeden når det er mørkt ute, da politiet ikke kan avholde laserkontroller i mørket. Men når det kommer en og jekker seg så skal jeg ærlig innrømme at jeg liker å "kappkjøre" litt, så lenge forholdene ligger til rette og at jeg har bil som biter fra seg Kjørte rolig i 70 sonen opp mot Froland ved Arendal da en E34 kom opp i hekken på Audien min. På en langslette kom han opp på siden og jeg heiv Audien i 2 gir og ga gass, lå litt side om side før Audien dro i fra, vi ga oss ikke før 180km/t. Slapp han etterpå forbi, men måtte jo bare vise at man kødder ikke med en strøken 100 2,6 altså Hadde det vært en M5 eller noe så hadde jeg jo sluppet ham forbi med en gang
jonr- Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 kanskje en smule off topic, men jeg mistet lappen 11.mai 2009. jeg er kjent for å kjøre veldig pent, men kan tillate meg å teste bilen litt da forholdene ligger til rette for det. (mao, så er jeg langt fra noe fartssvin). De gangene jeg tester bilen er det opp i hastighet, så rett ned igjen. Dessverre gjorde jeg dette forbi en trailer med sivilpoliti i hælene. Alle lå i 70, jeg la meg i ca 60km/t og giret ned til 2. for så å gi full gass forbi. (en kjapp forbikjøring er ikke bare det tryggeste, men helt klart det morsomste ) jeg var oppe i 103km/t og det var nok til at politiet 20min etter selve målingen stoppet meg for å ta ifra førerkortet mitt. De 20min etter at jeg ble målt, er en langt riktigere gjenspeiling min kjørestil. Der har jeg holdt fartsgrensen 100%. Forbkjøringen tok sted i et byggeområde der det var satt ned til 60km/t. (Til mitt forsvar, som også dommeren omsider slo seg helt enig i: Det var ingen bygging på det aktuelle tidsrommet. Ikke en gang en gravemaskin i mils omkrets. Dette pga finanskrisen om jeg tør gjette) straffen: Jeg kom inn i rettsalen og sa: GOD DAG, mens jeg nikket dypt med et ærlig smil rundt munnen. Dommeren på rundt 60 år ser ned på meg med avsky... Uten å trekke en mine, så fester han isblikket på en stol og jeg tar hintet å setter meg. Helt innledningsvis skal jeg forklare meg og ordleggingen blir totalt feil. - Til mitt forsvar må jeg nesten få lov å si at det er en smule uflaks at jeg..... får jeg sagt før dommeren halveis reiser seg og skriker. - UFLAKS!?? !??? DETTE VAR IKKE UFLAKS!!! DET VAR FLAKS AT SÅNNE SOM DEG BLIR TATT! DU UTGJØR EN STOR FARE FOR ANDRE MEDTRAFIKKANTER!!!!! fortsetter han å skrike.. Jeg kunne VIRKELIG ikke fått en dårligere start. hehe Dommeren spør så etter yrke, stilling, lønn etc. Etterhvert så kan jeg skimte det menneskelige genet innerst inne. Vi fortsetter å snakke. Han endrer tonefallet, han ser meg i øynene, han gestikulerer ikek fullt så brutalt lenger... Etter 10-15min så spøker vi om alt annet enn selve straffen. Vi smiler og fyller "rettsalen" med latter. Det manglet bare noen øl, så hadde det vært som far og sønn på fisketur. hehe. Han presterer å si masse rart. Som bl.annet at dette kunne skje selv den beste. Han hadde selv kjørt på denne strekningen og mellom meg og han, så var det veldig lett å ligge over 60 på denne strekningen. Han innrømmet ingenting, men bare ved å si dette så skjønte jeg at han innerst inne var en real fyr. hehe. Herlig menneskelig dommer! Jeg var en meget voksen ung mann som virkelig hadde forstått alvoret i dette. Osv osv. (det kan lønne seg å legge seg litt flat, trådstarter.. ) Jeg skulle ha 13mnd uten lappen, jeg fikk 8. Jeg skulle betale STOR bot, jeg fikk 10 000kr. Jeg skulle inn i 15dager ubetinget fengsel, jeg fikk laveste samfunnsstraffen. Jeg er storfornøyd! Bilen er vinterlagret og venter spent på sommeren, jeg er snart ferdig med mine 8mnd. SELVFØLGELIG er man automatisk handicappet såfort man mister lappen, men ærlig talt -s mil og gjør det beste ut av det! Tenk om jeg hadde måtte amputert begge beina i straff. Nå har jeg glemt hele poenget med mitt innlegg, men tror det var noe med at; PASS PÅ FØRERKORTET, FOLKENS ...er du "uheldig", så er det borte ila av få sekunder. mvh en-som-gleder-seg-så-mye-til-å-få-igjen-førerkortet-at-han-skriver-så-langt-innlegg-kun-i-gledens-påminnelse-om-at-han-snart-får-igjen-lappen.. hehe
in2you Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Er kanskje litt hard på speeden når det er mørkt ute, da politiet ikke kan avholde laserkontroller i mørket. Dette har eg aldri hørt om før, kan de virkelig ikke holde laserkontroll på nattestid? Bruker politiet bare gjennomsnitts målinger da? Er selv fortsatt under prøvetid, og holder meg godt under grensa for å miste lappen.
pedro Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Er blitt så gammel jeg at jeg kun kan si som Fredrik. Det er loven vi må bøye oss for her og ikke egne behov for fart og spenning. Storsammfunnet har ikke behov for flere ulykker. Er i den situasjon i dag at jeg forstår dette sånn nogenlunde med små glipp. Grasatfahren, virkelig grasat, var omtrendt "yrket mitt". Gjorde ikke annet enn idioti og tullball i bil å på sykkel. Fikk mange kommentarer fra andre venner i bilmiljøet om at du er neste mann ut til å gjøre ei skikkelig murvelte. Ungdommelig overmot og tro på raske reflekser gjorde at jeg bare ikke skulle lære. På en mnd med to dødsulykker og en brukket nakke klarer jeg å bli fjerdemann ut og det verste var at ulykken skjedde midt i bysentrum uten den helt store farten, bare uvøren tullskap. Da jeg hadde begynt å gå igjen smadret jeg bobla mi i baken på en buss også pga tullskap å litt høy fart. Ble litt mer voksen i militæret og gikk litt på skole. Det hjalp bare litt. Rask bil og langpendling, så var høyrefoten påny styrt av en umoden gutt. Ikke lenge etterpå presterte jeg å blåse inn i en storkontroll og mistet skoleplass, jobbmuligheter i heimbygda og skjemte meg skikkelig ut for min framtidige kone og hennes familie. Min familie var vel skjeleglad for det gikk så bra som det gjorde. Jeg satt i bilen med politimesteren himself ved siden av. Visste hvilken vei det tok og at et par karrierevalg var borte på 60secs. Gått langt over 20 år siden dette å jeg vet at ingen ungdommer lærer av min historie. IKKE EN, men kanskje dere kommer først til en bilulykke en dag å må trå til med førstehjelp til noen som skriker og roper på sine nærmeste og er redde. Da får man reflektert litt. Freude am fahren folkens. Ta ut grasatfaren på bane. Framhev BMW som et merke for sofistikerte nytere av god bil. Slipp fram med ett smil, også de med Merce og Auda. er så utrolig mer avslappende og nedstressende. Ta gørra ut på sperret vei og bane eller som gutta på jobben. Go-cart på fredag og en hyggelig avsluttningscola/ øl og rolig hjem med ett stooooort smil-
Simpel Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 jonr: en skikkelig solskinnshistorie pedro: den var til ettertanke. Bra skrevet begge to.
Kjennern Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 .Er kanskje litt hard på speeden når det er mørkt ute, da politiet ikke kan avholde laserkontroller i mørket. Dette ikke riktig! har selv blitt tatt i laser etter mørkets frembrudd så politiet har laser kontroll når det er mørkt ute. Passerte senest en laser kontroll syd for Drammen på E18 sist søndag kveld....Hadde flaks å hehe, cruise kontrollen på 130...
Skands1 Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Det har seg slik at jeg ble stoppet i 108 i 70 sone og mista lappen i 3 mnd og ei go bot, men jeg har bare hatt lappen et år med tanke på prøveti. Og lurer på om jeg virkeli må ta oppkjøring på ny...? Jeg har eller hadde lettlappen siden jeg var 16 og, viss det spiller noen rolle... Ser du kjører (eller rettere sagt; kjørte) E36 og jeg tenkte å bare nevne en liten historie jeg hadde med en E36 lørdag. Kanskje det var deg? Vet ikke om det var en 325, men bilen var koks grå og skikkelig senket med noen halvstore felger.. Uansett; jeg var på vei inn til Kvadrat fra Bryne og i rundkjøringen med nye Godsterminalen ser jeg en sivil politibil stå med laser opp mot den nye fire-felts riksveien og tar bilister som kommer i sørgående retning. Jeg er kun en rask tur på Kvadrat og skal straks hjem igjen og kjører veien der hvor det sannsynligvis fortsatt står en politi med laser.. Pent og pyntlig med unger i bilen kjører jeg fartsgrensen på den nye riksveien da det plutselig kommer en E36 rett opp i rumpa på meg. Han ligger kun et par meter i fra meg og irriterer meg noe sinnsykt - særlig da dette er fire felts vei og han kan ta forbi meg på venste side... Jeg fortsetter i samme fart da han plutselig kommer opp på siden og ligger helt likt med meg ganske lenge. Noen fjortiser i baksetet vinker og gjør grimaser til meg uten at jeg gidder å bry meg særlig med det.. Da vi etter hvert kommer til rundkjøringen hvor det går an å svinge inn til Voll, så gir jeg GODT på ut av rundkjøringen! Han har ikke sjangs til å følge meg og jeg er oppe i ca 150/160 km/t opp bakken på et lite øyeblikk. Når jeg kommer på toppen er han laaangt bak og jeg bare slipper gassen da jeg vet det kun er et par kilometer igjen til der sannsynligvis politiet står. Oppe på flaten ser jeg i speilet han kommer for "full maskin" og passerer meg i venstrefila i en sinnsyk fart! Jeg cruiser i 80 og denne E36en flyr forbi meg uten antydning til å slippe gassen eller bremse! På det tidspunktet vet jeg at denne sjåføren sliter kraftig hvis politiet fortsatt står med laseren. Og helt riktig: da jeg omsider kommer ned bakken mot rundkjøringen med Godsterminalen er han tatt Da jeg kommer til rundkjøringen er allerede en av jentene som satt i baksetet ute av bilen og tar seg en røyk! Men vi bare glir rolig forbi og smiler pent.... Og reg.nr på bilen her jeg notert hvis jeg plutselig får besøk på døra av noen ungdommer som bærer nag og vil ta hevn PS! Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden om du har fortalt hvor og hvordan du mistet lappen, men var allikevel greit å benytte tråden her til en liten "fotgjenger-historie", siden det tross alt er tema for tråden..
j0lle Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Passerte senest en laser kontroll syd for Drammen på E18 sist søndag kveld....Hadde flaks å hehe, cruise kontrollen på 130... Den holdt jeg på å brenne meg på og.. Hendigvis lå det en paragrafrytter i venstrefila og holdt farta nede.. Akkurat da jeg blinket på ham for å komme forbi, ser jeg rett inn i laseren... Hadde han forand lagt seg ut litt tidligere hadde jeg blitt kvitt noen kroner..
bmw-mads Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 jeg må bare si dette!! det er fler som blir drept av i trafikken av noen som sovner bak rattet. Så bare på topgear at i england var det 4% som døde av fart! men over 90% ble drept av dyr osv. så fart er ikke det værste! dessuten så er det smellen som dreper deg : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå