Gå til innhold

Offisielle bilder av 2010 F10 5 serie sedan

Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Hva menes med større hjul? F10 550i har dekk/felger i dimensjonen 245/45-18. Med litt god vilje kan man kanskje klemme på 195/60-18 dekk på smalere felger. Det burde bli mindre CO2 av slikt. Ikke at det er så enkelt å få kjøpt slike dekk/felger, men det er mest et spørsmål om etterspørsel... :mrgreen:

Mener da større hjul enn standard, som 18" og 19" når standard er 17". Og dette gjelder jo orginal felger og dekk.

De forskjellige orginalfelgene er delt inn i 3 forskjellige felgklasser, der felgklasse 1 er standardfelg uten avgiftstillegg.

Link til prislisten.

http://www.bmw.no/no/no/_teaserpool/dow ... 9_2011.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva menes med større hjul? F10 550i har dekk/felger i dimensjonen 245/45-18. Med litt god vilje kan man kanskje klemme på 195/60-18 dekk på smalere felger. Det burde bli mindre CO2 av slikt. Ikke at det er så enkelt å få kjøpt slike dekk/felger, men det er mest et spørsmål om etterspørsel... :mrgreen:

Mener da større hjul enn standard, som 18" og 19" når standard er 17". Og dette gjelder jo orginal felger og dekk.

De forskjellige orginalfelgene er delt inn i 3 forskjellige felgklasser, der felgklasse 1 er standardfelg uten avgiftstillegg.

Link til prislisten.

http://www.bmw.no/no/no/_teaserpool/dow ... 9_2011.pdf

Jeg tror at rullemotstanden er den samme enten man kjører 15" eller 19" felger. Det er bredden på dekkene som er avgjørende. Bredere dekk gir mer rullemotstand og dermed høyere CO2 utledning. Derfor var mitt poeng å velge smalere dekk på felger med den samme diameteren. En oppsetning skikkelige spacere kan sørge for det rette stuket på bilen... iallefall observert fra siden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert panser må jeg si.

Og etter disse bildene og dømme syns jeg F10 er en flott blanding av nytt og klassisk, mer moderne samtidig som den ser tydelige aner ifra eldre BMW'er.

En meget vellykket model syns jeg etter nå å ha sett disse bildene.

:wink:

Helt enig. F10 er et løft opp :)

Kanskje det blir en fint brukt en om 10 år eller deromkring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er det bestemt at F11 ikke vil bli lansert som M5. Det ble kun solgt 1056 e61 M5, så markedet for disse er ikke det største.

Det er heller ikke noen planer om en F10 M5 med firehjulstrekk som det gikk rykter om en stund.

Det er også spionbilder av F10 M5 vanlig manuell girkasse rundtom, men denne kommer kun på US-spec-modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store interessen for stasjonsvogner er en litt sær norsk/svensk greie. Man skal ikke lenger enn til Danmark før denne interessen avtar merkbart og i Tyskland forbindes stasjonsvogner først og fremst med nyttekjøretøyer (type: salgsrepresentanter etc.) og billigere familiebiler. For svært mange i Europa og i USA er det helt utenkelig å kjøpe en BMW med større bensinmotor som stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har ikke annet enn å takke seg selv når de har valgt å utelukke F11 fra det amerikanske markedet. BMW hadde håpt på salgssuksess av F07 5 serie GT, men dette har jo vist seg å være en ren fiasko og den amerikanske importøren har jo ved flere anledninger uttalt at de selv har gjort en blemme som ikke satset på F11.. Jeg er rimelig sikker på at F11 M5 (og F11 generelt) hadde hatt et marked dersom modellene var tilgjengelig i USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

BMW insider "SCOTT26" fra det velkjente bimmerpost har fortalt litt om neste generasjon 5 serie som har lansering i 2017, hvor det blant annet nevnes CFRP og potensielle 3-sylindrede motorer. I samme artikkel avslører han også at F10 LCI er klar i løpet av 12 mnd og vil få en rekke oppgraderinger av både utstyr, teknologi og motorer.. F10 LCI vil f.eks få full LED hovedlys alà F06/F12/F13 6 serie og F01/F02 7 serie LCI som en option. Vi snakker altså om en tidlig facelift for dagens 5 serie...

Kilde: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=708189

P90093569_highRes.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...