Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig mye fin info og bra arbeid i denne tråden her.

 

Det spørres om Loctite gjengelåsing over her.

Vær klar over at Loctite har flere typer og styrker gjengelåsing. Til dette formålet her så er nok Loctite 243 eller 245 det beste å bruke.

 

Bruker man derimot Loctite 270 så må det mye varme til for å løsne mutterne igjen. Ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kanskje feil tråd ? Flytt om nødvendig ?


Test monterte noen WORK VS MX 8,5x18" og 9,5x18" med ET 19 på en BMW E36 originalt ET 42. Felgene stikker endel utenfor, dette hadde jeg regnet med. 

Det står på 265 dekk bak nå, skal ha 225 kanskje 215 bak i stedet. Tror dere at dekket går innenfor bua og jeg slipper valsing ? 

Det skal gåan å få frest ned senteret 10-15 mm (slik innpresset blir type 30-35) så går de fint på E36 ? 

Noen som har fått frest opp høyere innpress ? Hvor ? Burde jo utføres med veldig bra utstyr. Har sendt en mail til østfold felgteknikk. 

Bilder: 

12178298_1193810883979098_1415922423_n.j

12179930_1193810900645763_1341957646_n.j

12179736_1193810923979094_333341535_n.jp

12179414_1193810907312429_874384246_n.jp

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfold felgteknikk endret vertfall på ET når jeg kontaktet dem for et par år siden. Har ikke blitt noe med meg enda da.. :P 

Da ville de fylle igjen hullene med sveis, dreie/frese ned senteret til ønsket ET å bore på ny kon. Ikke sikkert det er nødvendig med sveising og ny kon, men jeg skal ha annen boltsirkel, så da må det til. :) 

Litt skeptisk på at hullene de fyller kan bli for svake jeg da, mtp at senteret kan være lagd av forskjellige legeringer, uten at jeg har noe videre greie på slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt her nei. Har fortsatt pause med denne hobbyen da hus og hjem har vært førsteprioritet i hele 2015. Kommer vel heller ikke til å ta på meg noe mer før jeg evt. blir ferdig med de settene jeg har liggende selv  :) Stadig på utkikk etter prosjekter til meg selv naturligvis, men har ikke kommet over noe som har fristet  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikon krever bedre rengjøring av anleggsflaten, og holder ikke like lenge. En kompis kjøpte noen felger der selger sa at ene felgen lekket luft og mente den måtte deles og fikses på nytt. Jeg mistenkte noe annet, og fikk det bekreftet da jeg tok av dekket. Silikonfugen inni felgen hadde løsnet. Erstattet den med Tec7 og lekkasjen forsvant. De 3 andre felgene var allerede fuget med Tec7 = null lekkasje  :)

 

Kort oppsummert:

Om man i det heletatt ønsker å bruke noe på anleggsflatene på tønner, ringer og senter = silikon

Fuge innvendig for tetting = Tec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjenom tråden din, og må virkelig si at du imponerer stort.

Har ett lite spørsmål som jeg håper du kan besvare. Har ett dette med Breyton Magic racing der den ene felgene er kant kjørt og ikke så reint lite.(gjort av forrige eier)

Lurer på om du har en metode å fjærne kantkjøringa da kantene er polerte og ikke lakerte. Bruke en fin fil kanskje og polere opp igjen med autosol?

Her ser du felgen:

post-80162-0-73979800-1446392034_thumb.j

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...