anbjørn Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 Veldig mye fin info og bra arbeid i denne tråden her. Det spørres om Loctite gjengelåsing over her. Vær klar over at Loctite har flere typer og styrker gjengelåsing. Til dette formålet her så er nok Loctite 243 eller 245 det beste å bruke. Bruker man derimot Loctite 270 så må det mye varme til for å løsne mutterne igjen. Ikke å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet September 30, 2015 Forfatter Share Skrevet September 30, 2015 Viktig poeng Anbjørn. Glemte å presisere at jeg selv bruker Locktite 243 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Noen vet hvor man får bestilt ny ytterring rimelig ? Går det greit å bruke uoriginale ? Skal til 18" Work VS MX felg, 40hull uten step ytterbane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Oktober 25, 2015 Share Skrevet Oktober 25, 2015 Kanskje feil tråd ? Flytt om nødvendig ?Test monterte noen WORK VS MX 8,5x18" og 9,5x18" med ET 19 på en BMW E36 originalt ET 42. Felgene stikker endel utenfor, dette hadde jeg regnet med. Det står på 265 dekk bak nå, skal ha 225 kanskje 215 bak i stedet. Tror dere at dekket går innenfor bua og jeg slipper valsing ? Det skal gåan å få frest ned senteret 10-15 mm (slik innpresset blir type 30-35) så går de fint på E36 ? Noen som har fått frest opp høyere innpress ? Hvor ? Burde jo utføres med veldig bra utstyr. Har sendt en mail til østfold felgteknikk. Bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Østfold felgteknikk endret vertfall på ET når jeg kontaktet dem for et par år siden. Har ikke blitt noe med meg enda da.. Da ville de fylle igjen hullene med sveis, dreie/frese ned senteret til ønsket ET å bore på ny kon. Ikke sikkert det er nødvendig med sveising og ny kon, men jeg skal ha annen boltsirkel, så da må det til. Litt skeptisk på at hullene de fyller kan bli for svake jeg da, mtp at senteret kan være lagd av forskjellige legeringer, uten at jeg har noe videre greie på slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Noe nye prosjekter enda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Oktober 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2015 Intet nytt her nei. Har fortsatt pause med denne hobbyen da hus og hjem har vært førsteprioritet i hele 2015. Kommer vel heller ikke til å ta på meg noe mer før jeg evt. blir ferdig med de settene jeg har liggende selv Stadig på utkikk etter prosjekter til meg selv naturligvis, men har ikke kommet over noe som har fristet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Skjønner, skjønner Får bare vente tålmodig i spenning på neste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 29, 2015 Share Skrevet Oktober 29, 2015 Er det sånn å forstå at du bruker tec7 sim fuge? Er det bedre enn å bruke silikon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Oktober 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2015 Silikon krever bedre rengjøring av anleggsflaten, og holder ikke like lenge. En kompis kjøpte noen felger der selger sa at ene felgen lekket luft og mente den måtte deles og fikses på nytt. Jeg mistenkte noe annet, og fikk det bekreftet da jeg tok av dekket. Silikonfugen inni felgen hadde løsnet. Erstattet den med Tec7 og lekkasjen forsvant. De 3 andre felgene var allerede fuget med Tec7 = null lekkasje Kort oppsummert: Om man i det heletatt ønsker å bruke noe på anleggsflatene på tønner, ringer og senter = silikon Fuge innvendig for tetting = Tec7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 1, 2015 Share Skrevet November 1, 2015 (endret) Har lest igjenom tråden din, og må virkelig si at du imponerer stort. Har ett lite spørsmål som jeg håper du kan besvare. Har ett dette med Breyton Magic racing der den ene felgene er kant kjørt og ikke så reint lite.(gjort av forrige eier) Lurer på om du har en metode å fjærne kantkjøringa da kantene er polerte og ikke lakerte. Bruke en fin fil kanskje og polere opp igjen med autosol? Her ser du felgen: Endret November 1, 2015 av Slavearbeider'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet November 3, 2015 Forfatter Share Skrevet November 3, 2015 Ville prøvd med fil og pussepapir på sånn type skade ja Men er den kanten der i aluminium eller stål da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapiox Skrevet Desember 22, 2015 Share Skrevet Desember 22, 2015 Legger igjen et spor bare jeg Tyskerstål reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Mars 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2016 Forholdsvis rolig i denne tråden i det siste, men kan oppdatere med et "lite" prosjekt jeg nettopp ble ferdig med Ferdig våtslipt: Ferdig polert og klar for montering på meget kjent rød E30 "M3" fra Midt-Norge williamwiers, Tyskerstål, volvobrage og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 17, 2016 Share Skrevet Mars 17, 2016 Holy Schmoly! Tyskerstål reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå