Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- å fortsette å kritisere denne bilens upraktiske sider er jo dødfødt. Den er laget for å være upraktisk. (så og si)

Har veldig vanskelig for å tro at bmw lager en slik bil for å være upraktisk. Jeg tror nok heller det at du er velsignet med muligheten til å se på den i ett slikt lys :) hehe

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

X6 er jo en motebil. Rikfolk kjøper den bare fordi det er/var den nyeste luksus-SUVen på markedet. Bestiller ved lansering og gidder ikke prøvekjøre engang...

X6 er jo en imponerende konstruksjon, men folk kjøper den ikke fordi det er en bra bil...

Skrevet

Jeg er norsk og for meg er en X6 et tenisk brilliant misfoster av en bil. Den tilfredstiller ønsker ingen har fremsatt og den eksisterer kun fordi BMW har et prekært økonomisk behov for å differensiere allerede eksisterende teknikk på flere modeller (les: X6 er egentlig en X5 med et annet korosseri). Dette er fattigmans løsningen når det gjelder bilproduksjon. Istedenfor å bruke penger på å utvikle skikkelige konsepter som f.eks M3, M5 og M6 (eller f.eks en ny M1) har dessverre BMW valgt å tilby oss hybrider som er konseptmessig mindreverdige. Jeg er ganske sikker på at BMW ville ha fått vesentlig mer respekt blandt bilinteresserte hvis de f.eks hadde utviklet en M7. Dette er akkurat hva Porsche har gjort med Panamera, men selvfølgelig... det krever at BMW utvikler en helt ny modell og det koster mange penger. Det er derfor fristende å ta snarveien med bl.a en X5M og en X6M... :x

Har du ikke noe bedre argumenter å komme opp med? Ok du liker ikke X6 og det er greit, det respekterer jeg selvfølgelig. Men det er ingen her som har sagt at X6 er en praktisk bil, for det er den strengt tatt ikke. Da X6en kom så byttet flere inn X5en sin i en sånn, men mange kom tilbake året etter og bestilte X5 igjen da X6en ble for trang.Dette var da i hovedsak småbarnsfamilier som trengte plass, så praktisk er det ingen som har påstått at X6 er.

Men når det er sagt så er det folk som er villige til å legge masse penger på bordet for å kjøpe seg en upraktisk stor bil. Det er ikke alle som gidder å kaste bort livet på å kjøre 318, livet er for kort til å kjøre kjedelige biler, det er mange enige i

Prakteksempel er en X6 5.0i vi leverte i fjor,til en skikkelig rock n roll dame, hun bruker den bilen daglig til kjøring av unger,handling etc.. Når de trenger den mer praktiske bilen,kommer mannen hennes i E61 M5'en sin..

Jeg digger de folka der! :D

Sånne folk liker jeg også, blåser i hva folk sier om dem. Vi leverte en X6 35d til en enslig dame i 40årene i fjor, skikkelig sprekt gjort. De fleste damer i hennes tilfelle kjører jo Golf eller A3. Bare dumt at hun hadde litt reklamasjoner på bilen da, men det ordnet seg.

Hadde jeg hatt over en million å bruke på bil så hadde jeg kjøpt en X5 35d. Det hadde jeg gjort for jeg liker bilen, og driter i hva folk synes om meg. Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre folk synes om meg og mine valg. Skulle jeg hatt bil for å vise meg så hadde jeg vel kjøpt en Bentley Continental GT eller en Ferarri 360 Modena, men sånne biler vil jeg ikke ha.

Skrevet

Har du ikke noe bedre argumenter å komme opp med? Ok du liker ikke X6 og det er greit, det respekterer jeg selvfølgelig. Men det er ingen her som har sagt at X6 er en praktisk bil, for det er den strengt tatt ikke. Da X6en kom så byttet flere inn X5en sin i en sånn, men mange kom tilbake året etter og bestilte X5 igjen da X6en ble for trang.Dette var da i hovedsak småbarnsfamilier som trengte plass, så praktisk er det ingen som har påstått at X6 er.

Min bror kjøpte den aller første X6´en i Norge, men han fant hurtig ut at den var svært upraktisk når man har hund. Det er ikke plass til både hund og bagasje bak i en X6 tiltross for at X6 er et monster. Han går i tillegg mye på jakt, men siden X6 ikke egner seg til offroad kjøring selv i mild grad var den ubrukelig til denne disiplinen også. Han hadde en X5 før han kjøpte X6´en og derfor ble X6´en byttet ut med en Range Rover med en V8 diesel motor. Begge X-seriene hadde forøvrig også dieselmotorer. Jeg vet ikke hvor mange gode argumenter du trenger, men min bror skal ikke ha en ny X6 og han burde vite hva han snakker om.

Skrevet

Min bror kjøpte den aller første X6´en i Norge, men han fant hurtig ut at den var svært upraktisk når man har hund. Det er ikke plass til både hund og bagasje bak i en X6 tiltross for at X6 er et monster. Han går i tillegg mye på jakt, men siden X6 ikke egner seg til offroad kjøring selv i mild grad var den ubrukelig til denne disiplinen også. Han hadde en X5 før han kjøpte X6´en og derfor ble X6´en byttet ut med en Range Rover med en V8 diesel motor. Begge X-seriene hadde forøvrig også dieselmotorer. Jeg vet ikke hvor mange gode argumenter du trenger, men min bror skal ikke ha en ny X6 og han burde vite hva han snakker om.

Til sånn bruk er det vel bare å kaste inn håndkleet og kjøpe en G Wagen? Skulle jeg kjøpt en terrengbil er det ikke BMW jeg hadde hatt oppsøkt.

Skrevet

Hehe, de aller fleste vet vel innerst inne at BMW's 4x4 biler strengt tatt ikke er offroadmaskiner. Var på BMW Winter experience for 2 år siden og grisekjørte X5 med ambulansepigg på et islagt vann, det var den god til! Men å dra den gjennom skauen hadde jeg aldri turt - det har man Land Rover eller MB elendigwagen til :P

Skrevet
Hehe, de aller fleste vet vel innerst inne at BMW's 4x4 biler strengt tatt ikke er offroadmaskiner. Var på BMW Winter experience for 2 år siden og grisekjørte X5 med ambulansepigg på et islagt vann, det var den god til! Men å dra den gjennom skauen hadde jeg aldri turt - det har man Land Rover eller MB elendigwagen til :P

Det er ikke rare offroadkjøringen min bror bedriver. Han jakter mest etter fasaner i Sverige (noe vi har i hagen her i Danmark) og kjøringen begrenser seg derfor til litt kjøring på skogsbilveier og over noen jorder. Som Clarkson demonstrerer i denne filmen er imidlertid Range Rover av et helt annet kaliber når det gjelder offroadkjøring.

http://www.youtube.com/watch?v=BNzCS2mzEhE

Skrevet

Som rent 4x4 drivsystem, er Xdrive veldig bra, og med hdc kommer den seg godt ned bratte bakker også, men uten ordentlig reduksjonsgear og sånt er den ikke noen offroader, den er bare veldig god på vei og vinterføre.

Skrevet
Som rent 4x4 drivsystem, er Xdrive veldig bra, og med hdc kommer den seg godt ned bratte bakker også, men uten ordentlig reduksjonsgear og sånt er den ikke noen offroader, den er bare veldig god på vei og vinterføre.

Ja... xDrive er et fint 4x4 system og mitt poeng er at man derfor får i både pose og sekk når det gjelder f.eks E61 530d xDrive. Den modellen har betydelig bedre kjøreegenskaper enn X5/X6 og tar seg like godt frem offroad, men den har selvfølgelig ikke en like voldsom og massiv fremtoning på veiene... :roll:

Skrevet

Som familiebil ville jeg uten tvil valgt 525 eller 530 xd touring, de er suverene både i kjørekomfort,fremkommelighet, og har faktisk bedre plass en en X5.

Skrevet
Har du ikke noe bedre argumenter å komme opp med? Ok du liker ikke X6 og det er greit, det respekterer jeg selvfølgelig
De som synes X6 er stygg de har ikke mye peiling på bil i allfall, uansett å mye de kommer til å argumentere for at de har det. Peiling har de ikke :roll:

Kanskje dårlig gjort å klippe ut slik, men hallo? Hva er egentlig poenget ved å være så ihuga X6-fan at det ikke er mulig å høre på annet?

Hvilke argumenter er gode nok da? Sikkert ingen..

oneway_dictator.jpg

Skrevet

Fredrik vi kommer til å måtte diskutere dette mange ganger!!

Av de bilene BMW produsere nå så er x6 n av de bilene jeg har mest lyst til å kjøre på bane(å ja jeg har kjørt mange av bmw sine m biler). Kjøregenskapene er helt sinnsyk sammenlignet med stort ett alt som kommer over en fartsdump uten å subbe. Det er etter min mening ikke noen bil som ikke er sportsbil som kan måle seg med x6.

At det er en upraktisk bil er jeg helt enig i. Jeg hadde aldri vurdert å kjøpe meg en 5 serie, men hadde banken godkjent det så hadde jeg vurdert en x6. Det er som å kjøre en sportsbil på stylter og x5 med alt tenklig utstyr er ikke i nærheten for meg.

Å betale mer en 1 000 000kr mer for en x6 m en en "vanlig" 35d er etter min mening galskap, men jeg har vært så heldig å kjøre x6m å det er en helt sinnsyk bil å kjøre.

Prøvde du bilen til broren din når han hadde den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...