flobben Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 joa det er det for meg også, men en 200sx på strakerør er ikke akkurat brukendes til noe annet en stripa i helgene. For meg så står stort sett radioen i bilen på og dermed hører man nesten ikke motoren uansett, og dermed så er det like greit at den ikke bråker.
hagenisse Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 dere beviser jo bare at dere ikke er ekte bilinteresserte, noe so beviser fordommen mine mot mange bmw-eiere, at de ikke er entusiaster.. bil= forbrenningsmotor Kanskje du er mer motorinteressert? Jeg vil KJØRE jeg, og el-biler fungerer (vel, kan fungere, mange av dagens gjør ikke) utmerket til det.
code13 Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 BMW-745iA skrev: dere beviser jo bare at dere ikke er ekte bilinteresserte, noe so beviser fordommen mine mot mange bmw-eiere, at de ikke er entusiaster.. bil= forbrenningsmotor _______________________________________ nei, jeg er nok ingen ekte bilintressert.inrømmer det, har heller aldri påstått det om det var meg du siktet til. kan ikke en dritt om bil, vet ikke mye om hvordan en bil fungerer. Men setter pris på dens design, comfort og kjøreegenskaper uten å forstå hvordan ting fungere sammen. Og råner ikke i helgene. Liker heller ikke burnings, liker ikke diesel lukt eller bensin lukt og iallfall ikke alkohol lukt i bilen. Og jeg elsker elektronikk og teknologi i bil og ellers i hverdagen takk for det! vet godt at jeg er ingen bil-entusiast. For min del - Bil= Fremkostmiddel på 4 hjul Gidder du å forklare hva som må til for å kvalifisere seg som ekte bil entusiat? Venter spent på svar. Sett gjerne opp i punktvis feks 1. Råne på esso sammen med gjengen 2. Kjøre gammel bil uten ABS, Servo, TC o.l. 3. Må ha høy lyd fra eksospotta 4. Kan alt om motor, gir 5. Må ha bakhjulstrekk
jensemann23 Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Jeg ble litt forundret over at denne 745iA faktisk var 20 år gammel:) Hadde gjettet 15-17.
Just-turbodiesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 BMW-745iA skrev:dere beviser jo bare at dere ikke er ekte bilinteresserte, noe so beviser fordommen mine mot mange bmw-eiere, at de ikke er entusiaster.. bil= forbrenningsmotor _______________________________________ nei, jeg er nok ingen ekte bilintressert.inrømmer det, har heller aldri påstått det om det var meg du siktet til. kan ikke en dritt om bil, vet ikke mye om hvordan en bil fungerer. Men setter pris på dens design, comfort og kjøreegenskaper uten å forstå hvordan ting fungere sammen. Og råner ikke i helgene. Liker heller ikke burnings, liker ikke diesel lukt eller bensin lukt og iallfall ikke alkohol lukt i bilen. Og jeg elsker elektronikk og teknologi i bil og ellers i hverdagen takk for det! vet godt at jeg er ingen bil-entusiast. For min del - Bil= Fremkostmiddel på 4 hjul Gidder du å forklare hva som må til for å kvalifisere seg som ekte bil entusiat? Venter spent på svar. Sett gjerne opp i punktvis feks 1. Råne på esso sammen med gjengen 2. Kjøre gammel bil uten ABS, Servo, TC o.l. 3. Må ha høy lyd fra eksospotta 4. Kan alt om motor, gir 5. Må ha bakhjulstrekk 1. Man viser bilen fram, lufter den med jevne mellomrom. Bilen må ha ett eller annet i seg som kvalifiserer til at bilen ser nokså bra ut, f.eks felger, anlegg, interiør, understell, motor osv. Altså noe som er påkostet og som man ikke ser hver dag! 2. Man prioriterer bil fremfor andre ting, gjerne ha flere biler. 3. Man BRENNER for bilen SIN og kan ikke tenke seg et liv uten den. 4. Stiller opp på arrangementer 5. Er medlem/i kommunikasjon med andre folk innenfor det gjeldende merket. 6. Bruker TID på bilen og dette rundt bilen sin(garasje, vedlikehold osv.) 7. HATER alt som er fiendtlig stilt ovenfor gamle biler og stilen. F.eks runde karosserier, moderne biler med jalla elektronikk og som generelt tilsier at man ikke har ordentlig interesse for bil. F.eks jeg kjørte 00' E-klasse Mercedes med største turbodiesel-motoren, ganske dyr bil, men pappa sponsa den som førstebil, men den solgte jeg igjen og kjøpte meg 1985 modell Mercedes 300 turbodiesel for 5000kr og fiksa den opp med div saker for rundt 60 000kr.. idioti vil noen kalle det, jeg kaller det entusiasme og avhengighet. Når det gjelder punktene du viser til: 1. Nei 2. I 99% tilfeller ja! 3. Nei 4. Nei 5. Utvilsomt ja!
Superbeetle Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Jeg vil gjerne en slik bil som er lagt ned så mye lidenskap i
Wacman Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 745; du fremstår som like kjapp i raketten som en gammel radio fra kurer - joa,kul nok, men akk så ubrukelig.. Å være bilinteressert er definitivt IKKE noe som DU skal kunne sette kriteriene for! Jeg har en veldig gammel BMW og en litt nyere,men jobber med splitter nye biler hver dag. Foretrekker en helt ny en som bruksbil og til å teste ut litt grenser med,men for sjarmens del og å ha noe å skru/trimme/vedlikeholde, er gammel bil tingen. Kommer det dog en elbil med krutt nok til at den kan brukes hardt,skal jeg gjerne vurdere den. De aller fleste BMW eiere er glad i å KJØRE bil,"muligens" også derav slagordet "freude am fahren".. Så selv om ikke alle folka her inne er ihuga skrufantaster eller ræggere,er de allikevel BMW entusiuaster.
Frode D Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Også litt enig med beetle, går jo an med en stygg drittbil av en el-bil, til og fra jobben, så dra ut grom redskap i helgene:) Det var dette jeg mente også, bare at jeg ikke ville hatt en stygg elbil viss jeg først skulle hatt det!
Wacman Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Hver gang jeg ser en sånn "buddy" langs veien får jeg littt lyst til å kjøre på den.. Kjører mye på E18 inn og ut av Oslo fra Bærums-siden og der er folk jækla glad i de glassfiberkistene. De klarer jo ikke 80 en gang! og er ikke en gang registrert som bil,men motorsykkel! Forbanna ræl...
Lars89 Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Endelig en elbil som ligner på en BIL og ikke noe jeg kunne lagd på sløyden i 1.klasse. Håper de får prisene ned på et humant nivå snart. Nå blir de bare kjøpt av skipsredere som bryter ned jorda på jobb og later som de redder den på fritida...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Endelig en elbil som ligner på en BIL og ikke noe jeg kunne lagd på sløyden i 1.klasse. Håper de får prisene ned på et humant nivå snart. Nå blir de bare kjøpt av skipsredere som bryter ned jorda på jobb og later som de redder den på fritida... kødder du med meg? trur du FORTSATT at klimaendringer er menneskeskapt? miljøhysterikere/jalla forskere/politikere får rett uansett, av den grunn at hvis det er unormalt kaldt i Norge, så påstår de det er endringer i golfstrømmen pga smeltet is/co2-forurensning, ellers om det er unormalt varm vinter så de pøser på med store manifester om at dette er forsmaken på en virkelig "varmgang" og at neste år blir ditten og datten, hvordan kan de i helv.... påstå slikt når meteorologer bommer på neste dags vær?! VÅKN OPP!
Z1 Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Lada kommer med ny miljø bil om et år den går på en blanding av vodka og atom .Kan kjøres ca 3 år mellom hver fylling/lading.
316 Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 HVa synes du om Tesla Roadster BMW-745? Har en kamerat som disponerer en slik stadig vekk. Skulle gjerne dratt fra deg, for det er nuuuuuuuull problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå