Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trur den nye 1 serien blir knall, effekten trur jeg er passe for enhver mann i gata som også skal dra den ut på banen el cruise på motorveien. Husk at M-begrepet ikke bare handler om mye effekt, men den gode kombinasjonen mellom motor, bremser, understell etc. en bil som er vel propesjonert til bruken og vel så det... Men mener også at bmw har klart å ødelegge noe av dette ved å lansere x5 og 6m men men er vel de i skatteklassene over oss(hvertfall meg) som styrer hva som blir laget hehe men men uansett så trur jeg det blir en rå bil... bare se hvor bra en 123d fungerer på banen.... hehe gleder meg til å se den å hva den havner på i pris her i Norge...

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan vanskelig tro på dette ryktet jeg, og det nevnes at det er offisielt, men linkes til 1addicts?!?

Grunnen til at jeg sliter med å tro på det er ganske enkelt, 1 serien kom vel i 04, mao, den er på markedet t.o.m 2011, så kommer det en ny.

så jeg syns det blir rart å lage toppmodellen til 1 serien når den får max to år på markedet.

Av samme grunn la jo nettopp Auda ned sitt RS3 prosjekt grunnet nåværende model hadde vært for lenge på markedet.

:wink:

Og navnet... M1, mener jeg BMW hadde fredet.

Skrevet
Kan vanskelig tro på dette ryktet jeg, og det nevnes at det er offisielt, men linkes til 1addicts?!?

Grunnen til at jeg sliter med å tro på det er ganske enkelt, 1 serien kom vel i 04, mao, den er på markedet t.o.m 2011, så kommer det en ny.

så jeg syns det blir rart å lage toppmodellen til 1 serien når den får max to år på markedet.

Av samme grunn la jo nettopp Auda ned sitt RS3 prosjekt grunnet nåværende model hadde vært for lenge på markedet.

:wink:

Og navnet... M1, mener jeg BMW hadde fredet.

Jeg er helt enig med deg, men det er allikevel verdt å minne om at E46 M3 CSL ble sluppet kun et år før E90 kom på markedet.

Skrevet
syns den nye 760'n skulle hett M7 jeg da :P har jo bedre aks. enn e60 m5 så, hvorfor ikke

Det sier mye om kraftressursene i 760 ihvertfall. Vanvittig å få det flaket opp i 100km/t på 4,6sek.

Men det gir oss også ett lite håp vedrørende F10 M5 :) Den blir kanskje enda kjappere og selvsagt noen hakk vassere å kjøre, som bringer oss over på M3 som, tør vi håpe, blir enda kjappere og ENDA kvassere å kjøre en F10, og toppen: 1 serie i M som ryktet sier skal hete M1 :( men hvor ryktet også, jeg må få si, sier nærmest beskjedne 5,5sek 0-100. Håper begge disse ryktene er feile, og vi får en 1 serie med langt mere futt og ett annet navn kanskje? Tror kanskje den ryktebilen er nærmere noe jeg ville kalt en 1-serie M-sport bil? Mulig dem bevist også holder seg til M3 som den orginale M-bilen og det er derfor vi "bare" får se disse resursene på 1-serien. Men den kan virke å være laget for enkel videre tuning nærmest da kanskje. Uansett, forholda bør i utgangspunktet ligge til rette for at 1-serie tar over heggemoniet til M3 som den nye "orginalen". M3 begynner å bli vell stor og tung for den klassen bilen prøver å representere nå kanskje?

Å kalle 760 for M7 ville vel vært litt rart? M står for motorsport og det er ingen 7 serie jeg veit om som har noe som helst med motorsport og gjøre...

Mange ser effekt som reine tall virker det som. ta f.eks. en e30 på 1200kg og m20b25 turbomotor med 350hk på svinghjulet og samenlign med den nye 1serie M-bilen med 350 hk og sikkert 1500 kg. Trur for det første at sistnevnte har bedre gassrespons og en mye jevnere effektkurve enn m20 motoren pluss at 1 serien sikkert har 500Nm dreiemoment... det kan ikke sammenlignes med sånn "gammel dritt" som de fleste av oss driver med her :)

Å den som mener at 350hk er slappt bør tenke seg godt om før han poster igjen! BMW har så vidt jeg veit aldri lagd noen drifte/herjebiler som har masse effekt for å klare å rive løs bakhjula i enhver hastighet...

De her inne som bygger bil med over 4-500hk for å kjøre fort rundt en bane å ikke noe annet har enten et enormt budsjett og kunnskap eller tror at det går enda fortere med enda mer pulver...

En bil er aldri bedre enn den dårligste delen spør du meg... Bare se på de som kjører VIRKELIG fort på BMW treff, de har som regel ikke mest effekt, er heller moderat og kontrollerbart...

Men men :) jeg er ihvertfall for en grom 1 serie, for jeg mener at nye biler er altfor tunge, det finns jo nesten ikke biler under 1200kg lenger...

Ble en post med mye surr men håper jeg fikk fram et par poeng :wink:

Skrevet
[

Å kalle 760 for M7 ville vel vært litt rart? M står for motorsport og det er ingen 7 serie jeg veit om som har noe som helst med motorsport og gjøre...

x5 og x6 har heller ikke noe med motorsport å gjøre da, men får de i m også...

Skrevet
... jeg mener at nye biler er altfor tunge, det finns jo nesten ikke biler under 1200kg lenger...
Jeg vil nesten strekke meg til å påstå at det knapt finnes biler under 1500kilo lengre :roll:
Skrevet
En bil er aldri bedre enn den dårligste delen spør du meg... Bare se på de som kjører VIRKELIG fort på BMW treff, de har som regel ikke mest effekt, er heller moderat og kontrollerbart...

Den e litt å dra det litt langt da, mener jeg. Hvis vi tar 2 prikk like 135i og tuner den ene opp 30-50hk på en skikkelig måte så mener jeg den trimmede har en fordel på en normal bane ihvertafall.

Også er det heller ikke alle, snarere få, som virkelig bruker bilen til runder på bane, mange andre liker heller drag, og da tror jeg faktisk de fleste som blir tildelt en skikkelig bygd E30 med 600hk trekker noe fra en orginal E30 M3 ;)

Det du egentlig mener er vel at de aller aller fleste ikke kan å utnytte en bil med overflod av effekt, og der skal jeg si meg enig, og er selv i den gruppen. Det vet jeg av den enkel årsak av at jeg ikke har fått den store glede av å få prøvd ett slikt dyr noensinne, og har også med meg alder og erfaring til å vite (noen ;) ) av mine begrensninger. Å ratte en moderat BMW på bane skal jeg klare noenlunde, men jeg vil fortsatt havne langt ned på listen med min erfaring på akkurat slik kjøring. Jeg tror en Schumi bak rattet på en E30 og 1000hk glatt knekker alle av oss med lik bil og 300hk på hjula, for å si det slik ;)

Tilslutt, jeg "anerkjente" heller ikke navnet M7 om det ble misforstått slik lengre oppe. Jeg bare synes den bilen har imponerende tall til slik type orginalbil å være. Ikke noen "AMG" tuning der i gården, rå/brutal, ja!

Skrevet
Men 350hk var ikke noe å juble for.

Hvorfor må "alle" biler ha "1000 hk" for at de skal bli godkjent? Hadde denne fått mer hk, så hadde den kommet alt for nærme M3 effektmessig, og det ønsker selvsagt ikke BMW. De fleste av oss har mer enn nok med 350 hk.. Det går bra i en vanlig gatebil.

Men det hadde vel sett litt dumt ut hvis en 335i hadde gått bedre enn M3 ? :)

En M bil skal være barsk, det skal være mye effekt, stramt understell og velkjente lyder :D

Så du mener at 8'ern til f.eks e92 m3 er en velkjent m lyd?? Det er det jo overhode ikke! ordentlig m lyd er jo 6'ern, det er det eneste jeg forbinder med m lyd..

Tilbake til topic : Synes den 1 serien ikke var så dum, må jo folk huske at dette er en liten kompakt bil, med 350 hk! tror det holder i massevis!! men helt enig i det med m1, burde holde seg langt unna det i hvertfall, kunne kalt bilen for 1m-serie :P

Skrevet

Så du mener at 8'ern til f.eks e92 m3 er en velkjent m lyd?? Det er det jo overhode ikke! ordentlig m lyd er jo 6'ern, det er det eneste jeg forbinder med m lyd..

Tja... S-motorene har kommet i nesten alle konfigurasjoner... 4, 6, 8, 10 og 12 sylindre. Noen mener at S14 (4-sylindre) er den eneste skikkelige S-motoren, mens andre mener at S70 (12-sylindre) er den eneste skikkelige S-motoren. Rekkesekserne er flotte konstruksjoner, men V8 variantene er etter min mening tuftet på et vesentlig bedre konsept. Kort som en rekkefirer og sterkere enn en rekesekser... kan det bli bedre i en M-bil?... :wink:

Skrevet

Da får jeg komme med min vanlige... 6-erne er utrolig oppskrytte.

Forøvrig har jeg funnet en favoritt innen motorlyd! Subaru justy med tre sylindre! Den er helt rå! (seriøst!)

Skrevet

For alt dere vet kan jo M1 bli en R8 killer, ingen vet jo hvordan bilen blir da det er snakk om neste generasjon 1 serie.. Det kan jo være at M1 blir designet helt unikt alà R8, mens resten av 1 serie gruppen blir coupe, cabriolet, hatchback etc.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...