Superbeetle Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Eneste ankepunktet mitt til xenon er at de ulike selvjusteringene ikke reagerer raskt nok til å ikke blende motgående trafikk..
Wacman Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 DVD, navi, varme i rattet, varme i baksetet, elektrisk svingbart hengerfeste, avblendbare speil,active cruise control w braking function, mulig digg å ha, men rimelig unødvendig egentlig. I -25c tar det vel et par uker før batteriet dauer også, med det strømforbruket en sånn bil har.
S.Arnesen Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Selv så er jeg av den typen som ikke har noe særlig interresse av ekstrautstyr. Moro å ha, men ser ikke etter bil utifra utstyret. Noe som er grunnen til at jeg har en e46 med lavt utstyrsnivå nå... hehe Cruise control, servo, ac og elektriske vinduer er ett must da, men man får vel ikke biler uten det lenger... hehe
Odd-M Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 knappen som setter i gang spyling av frontruta klarer jeg meg uten.Lyktespylere kunne jeg også godt vært foruten, men der har jeg jo ikke mye valg. Går det an å koble ut pumpene uten at kjørecomputeren går berserk, mon tro? LJ Den knappen setter i gang intensivspyleren som er mer effektiv enn vanlig spylevæske. Absolutt en nyttig finesse.
Fredrik Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 For dyre i vedlikehold? LED kommer, men mens noen bruker den for å flashe litt med (auda) så er det liten tvil om det er en relativ umoden og pr idag dyr teknologi. Xenon er nok med oss noen år til Fredrik. Kan sammenlikne det med Amoled TV'er. Det er bemerkelsesverdig så mange nyere biler man ser med kun et Xenonlys i funksjon.... og hvis begge lysene virker har bilene i mange tilfeller ulike farger på pærene. Ellers slutter jeg meg til Superbeetles uttalelse om at selvjusteringen på Xenonlysene ikke reagerer raskt nok til å ikke blende motgående trafikk. Den nye Audi A8 har forøvrig LED hovedlys som den første serieproduserte bilen. Jeg lurer litt på om ikke A8 også var en av de første bilmodellene med Xenon hovedlys.
316 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 For dyre i vedlikehold? LED kommer, men mens noen bruker den for å flashe litt med (auda) så er det liten tvil om det er en relativ umoden og pr idag dyr teknologi. Xenon er nok med oss noen år til Fredrik. Kan sammenlikne det med Amoled TV'er. Det er bemerkelsesverdig så mange nyere biler man ser med kun et Xenonlys i funksjon.... og hvis begge lysene virker har bilene i mange tilfeller ulike farger på pærene. Av den enkle grunn at det finnes 100 forskjellige pærer, og at mange kun bytter den ene pæra da den går, nettopp fordi pærene er svindyre. Xenonpærer lyser også lilla da de er i ferd med å gå. Av erfaring...
Fredrik Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Av den enkle grunn at det finnes 100 forskjellige pærer, og at mange kun bytter den ene pæra da den går, nettopp fordi pærene er svindyre. Xenonpærer lyser også lilla da de er i ferd med å gå. Av erfaring... Jepp... både pærene og ballastene er svindyre. Man kan kjøpe dette uoriginalt fra Kina, Taiwan etc., men jeg gir ikke mye for kvaliteten.
316 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Etter jeg kjøpte Minien gikk selvfølgelig den ene xenonoæra.. Glad og fornøyd kjøpte jeg to pærer på "tilbud" til 700,- stk. Ikke fult så glad og fornøyd konstaterte jeg kjapt at forrige eier hadde klart å knuse sokkelen... Enda mindre glad og fornøyd ble jeg da jeg fant ut at jeg måtte BYTTE lykta. Ble 6000,- + 2100,- i pærer for det. Måtte jo kjøpe enda en pære fordi den andre gikk veldiiiig fort igjen.
Fredrik Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Audi A8 med LED hovedlysene aktivert... det ser fantastisk sexy ut.
Hawkon88 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Jeg syns faktisk det er greit med mest mulig utstyr. PDC gjør ryggingen lettere, regnsensor er greit på vestlandet, ac på varme dager, xenon for bedre lys i vintermørket uten å måtte montere noe som bryter med linjene på bilen, dekktrykksensor må være det jeg klarer meg uten av de tingene som nevnt. Soltak også egentlig, selvom det er kjekt og ha. Skinn- klarer jeg meg heelt fint uten så lenge jeg ikke er småbarnsfar. Utrolig kaldt om vinteren, blir klamt og glatt og. Dere må gjerne diskutere for og imot spesifikt ekstrautstyr som feks xenon pga dyre deler når noe blir ødelagt, men med en slik tenking burde vel e30 og e28 være meer en gode nok biler for hele gjengen. Airbagene må jo også byttes når de har blitt brukt.. (satt litt på spissen) Alt er kjekt og ha til sitt bruk. Skulle jeg kjøpt ny bil, ville jeg nøyd meg med følgende; Innv og utv mtech, PDC, regnsensor, xenon, cruisecontroll, ac. Ellers syns jeg angeleyes er myye mer sexy enn ledlysene til Audi. http://shailen-patel.com/angel%20eyes.jpg
Just-turbodiesel Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 jeg hater aircondition i bruksbilen min, samt jeg at jeg hater airbag også, det er noe drit når mans kal skru og demontere, AC resulterer i at de har utelatt takluke i bilen min, noe som gjør det verre når man cruiser og hører på høg musikk, kan heller ikke stå opp av takluka under fyllekalas
gregus Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Xenon, ikke minst bi-xenon er fantastisk mye bedre enn standardlys, og med kjøp av 2 nye pærer til kr 900 på 1 år fordi 1 pære røk anser jeg ikke som dyrt vedlikehold, men hver sin mening. Adaptive lys er også fantastisk utstyr, spesielt når man kommer ut på landeveien og trafikkmengden er beskjeden nok til at man får brukt fjernlys mesteparten av tiden! Ellers er sportsunderstell, skinn, sports- eller komfortseter tingen (hhv 3- eller 5-serien) og oppgradering av lydanlegg. AC er også et must og PDC kjekt å ha!
Vanilla_ninja Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Der kom jeg på en ting til, gitt: bakhøyttalerne i taket i E39 touring. De spiller kun lav mellomtone, og jeg hører ingenting til dem hvis jeg ikke fader lyden helt bort fra fronthøyttalerne og skrur lyden drithøyt opp. Da kommer det noe mumling oppi der. LJ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå