Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte dytte ut en Audi A6 quattro fra 10 cm snø en gang, der gikk ikke hjulene rundt i det hele tatt og det luktet svidd clutch :D

Viste seg at han måtte koble ut ESP for i det hele tatt å komme seg noen vei. Vet ikke om pappaen din har prøvd det? Tipper han kommer MYE lengre ved å trykke EN gang på DSC knappen.

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hadde aldri giddi å spørre om valg av bil på bimmers, her er det bare fjortiser som er fanatisk opptatte av BMW og som ikke klarer å komme med et nøytralt bilde på saken, du får heller lese div tester som er utført av profesjonelle i div blader/internett

Skrevet
hadde aldri giddi å spørre om valg av bil på bimmers, her er det bare fjortiser som er fanatisk opptatte av BMW og som ikke klarer å komme med et nøytralt bilde på saken, du får heller lese div tester som er utført av profesjonelle i div blader/internett

Ja, tenk hvordan det ville vært uten oss fjortisser.. Da hadde jaggu forumet kun bestått av godt voksne og kompetente mennesker som deg.. Ingen vits med forum for kun èn person, er det vel? :wink:

Skrevet

Ja, tenk hvordan det ville vært uten oss fjortisser.. Da hadde jaggu forumet kun bestått av godt voksne og kompetente mennesker som deg.. Ingen vits med forum for kun èn person, er det vel? :wink:

det var selvsagt generalisering, men flertallet faller innunder denne kategorien, problemet er at det er ytterst få her som har et nyansert bilde av forskjellige biler/bilmerker, BMW er kjempebiler det, en av favorittene mine, men det som er her er at fjortiser som aldri har prøvd noe annet uttaler seg om at alt annet er noe dritt/lyver regelrett :^o på hva de selv har opplevd osv osv, noe som overhode ikke stemmer med virkeligheten, bare for å få personen til å kjøpe en bmw, men regner med at trådstarter forutså dette, så da blir det vel egentlig det samme. Jeg vil at trådstarter finner en bil som HAN blir fornøyd med, derfor trur jeg BMW x1 er det siste han bør velge, da er det bedre med en brukt x5

Skrevet

Eh, når du spør på et BMW forum om du skal ha BMW eller Audi - helt ærlig, hva tror du flesteparten vil svare da? Kan garantere deg at det ville vært samme sak (bare i Audi's favør) på VAG forumet!

Blir litt som å stikke inn på et Ferrari forum og spørre om man skal ha seg Lamborghini eller Ferrari...

Hva trådstarter velger til slutt er jo opp til han. Audi kan lage skikkelige biler de og, noe de har bevist gang på gang. Vi presenterer argumentene, så får trådstarter veie opp de selv.

Skrevet

Har vurdert Audi mange ganger, men pga usedvanlig god kundeservice hos min lokale BMW forhandler har jeg rett og slett ikke lyst å bytte merke. Dessuten kommer registerreim, kjedelig design og ikke den helt samme kjørefølelsen i tillegg med en Audi, så derfor holder jeg med BMW.

Skrevet

Fenomenet med overoppheting forekommer når du sitter fast å skal prøve å komme løs, der er audi bedre da det ikke begynner å ryke ut av hjulbuene.. men er jo mulig det er noe galt med x3 til min svigerfar, den takler iallefall ikke så mye snø som de videoene..

X3 en til svigerfar sliter slik som denne, den spinner ikke lenge nok på videoen til at det begyner å ryke, men ellers helt likt.:

Kan jo bli en evig diskusjon dette her;) sorry for at jeg ødela tråden din wabby.

Mvh

Da er det noe feil med den aktuelle bilen til din svigerfar. For i realiteten og alle tester går X-drive seirende ut. Så det får heller være din mening hva du synest, men den betyr ikke mye for resten når de fleste tester sier noe annet.

Bremsene blir ikke overopphetet når alt er i orden, det skal endel til før det skjer. Så det argumentet er ikke værdt en pukk.

Skrevet

det var selvsagt generalisering, men flertallet faller innunder denne kategorien, problemet er at det er ytterst få her som har et nyansert bilde av forskjellige biler/bilmerker, BMW er kjempebiler det, en av favorittene mine, men det som er her er at fjortiser som aldri har prøvd noe annet uttaler seg om at alt annet er noe dritt/lyver regelrett :^o på hva de selv har opplevd osv osv, noe som overhode ikke stemmer med virkeligheten, bare for å få personen til å kjøpe en bmw, men regner med at trådstarter forutså dette, så da blir det vel egentlig det samme. Jeg vil at trådstarter finner en bil som HAN blir fornøyd med, derfor trur jeg BMW x1 er det siste han bør velge, da er det bedre med en brukt x5

Hvorfor er X1 det siste han bør velge? Visst han ønsker en suv med morsomme kjøreegenskaper og minst mulig feil er det jo nøyaktig det han burde velge, og ikke en gammel X5 med gammel dårlig teknologi sammenlignet med dagens. Som atpåtil koster veldig mye i innkjøp.

Trådstarter får helt ny bil igjennom den avtalen, og der medfølger det 2-3 år garanti, og 5 års reklamasjonsrett.

Skrevet
...du får heller lese div tester som er utført av profesjonelle i div blader/internett

Profesjonelle ja... Synes det skrives vanvittig mye sprøyt av disse "profesjonelle" bil journalistene. De fleste er en gjeng diltehuer som skriver det samme som de mest respekterte mediene mener om ulike biler.

Prøve selv og danne seg sin egen mening er vel det som gjelder. Eller rett og slett følge hjertet. For min del ligger dette langt fra Ingolstadt.

Skrevet

Ja du vet jo som vanlig hva du snakker om! Er det heller mulig at man kan si "på seg selv så kjenner man også andre" om de påstandene du kommer med her? Synes heller du og de fjortis vennene din skulle finne ett annet forum å forsøpple, glemmer ennå ikke påstanden om at MB 290TD og Volvo 240 var sportslige biler og mye mer sportslig enn en E46 coupe! Det er bla derfor du ikke blir tatt seriøst lengre.

Og de profesjonelle testene du viser til er ikke alltid så profersjonelle, i enkelte magasiner så er noen biler dømt nord og ned kun fordi journalisten ikke liker bilen(trenger jeg nevne programet Top Gear)! Det som jeg synes teller er andres erfaringer, folk som bruker de aktuelle bilene hver dag, i kanskje flere år! Det vier litt tyngre enn en biljournalist som fiser en tur opp i Maridalen på de svingete veiene der, stopper på parkeringsplassen i enden av veien, tar noen bilder og raser ned til forhandleren i byen igjen!

Skrevet
Eh, når du spør på et BMW forum om du skal ha BMW eller Audi - helt ærlig, hva tror du flesteparten vil svare da? Kan garantere deg at det ville vært samme sak (bare i Audi's favør) på VAG forumet!

Blir litt som å stikke inn på et Ferrari forum og spørre om man skal ha seg Lamborghini eller Ferrari...

Hva trådstarter velger til slutt er jo opp til han. Audi kan lage skikkelige biler de og, noe de har bevist gang på gang. Vi presenterer argumentene, så får trådstarter veie opp de selv.

True....så lenge ikke forumeier kommer inn i diskusjonen her. :PGunnar kjører vel snart kun Audi.

Skrevet

Vel.. Dette er noe jeg er 100% klar over. MEN, om du har giddet å lese alle sidene (noe jeg tviler på), så skal det sies at det er veldig blandete meninger her og folk har klart å holde seg bra objektivt. Så for min del så er jeg imponert over folkene som har vært konstruktive her. :applause:

Personlig tror jeg at folk på VAG forumet ( er VACN og BMWCCN medlem selv) ikke hadde klart å være fult så objektive.

Men igjen, jeg er fornøyd med hvordan folk har oppført seg i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...