Gå til innhold

Valg av bil: X1 eller Audi A4 Allroad

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

For ordens skyld, her ser du at X-Drive som X3'en har ikke står det minste tilbake for Audi sitt quattro system, selv ikke det nyeste som står i Q5.

Hvorfor du har fått de erfaringene er ikke godt å si, men man må kunne bruke de forskjellige systemene for å hente det beste uttav de.

Og i tilfelle du ikke vet det, X3 hadde samme x-drive system i 2004 som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uansett, så snakker vi 2010 modeller :) så hva problemet har vært tilbake i tid bryr jeg meg katta om.

Var på bavaria for å se litt på bilene, de hadde ingen X1 inne men så en 320xd, må si at de var utrolig pene.

Ble også forbikjørt av en Cupe her om dagen. Deilig bil.

Men av en alder av 29 år, så vet jeg ikke om Cupe er så ufattelig praktisk. Hadde vært typisk å tegne en 3 år leasing på en Cupe og så bli pappa 1 år senere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men av en alder av 29 år, så vet jeg ikke om Cupe er så ufattelig praktisk. Hadde vært typisk å tegne en 3 år leasing på en Cupe og så bli pappa 1 år senere :P

Løsningen :D :

pgr8965wg7bb7k28sg0p.jpg

b5kws365c5a188hwbo3i.jpg

6uj5d7loxqt383wgfhg1.jpg

En 320 x-drive og litt "stæsj" så har du en kombinasjon til og brukes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld, her ser du at X-Drive som X3'en har ikke står det minste tilbake for Audi sitt quattro system, selv ikke det nyeste som står i Q5.

Hvorfor du har fått de erfaringene er ikke godt å si, men man må kunne bruke de forskjellige systemene for å hente det beste uttav de.

Blir litt feil å sammenligne x drive med quattro på fremkommelighet.

Den videon du linket til, kan man tydelig se at den er laget for å sverte audi, q5 hadde ikke hatt problemer med å rygge opp bakken, når til og med x3 klarer det.

Poenget mitt er at hvis man kjører lengre enn 100 meter med dyp snø helt i grenseland hva bilen klarer, vil audi ha en fordel kontra x3, min egen erfaring, men hvis du baserer kunnskapen din på videoer fra youtube, sier vel det sitt.

Svigerfar er enig med meg, har testet de bilene mot hverandre og vet hva som kommer best frem og det er audien! Kan for ordens skyld nevne at begge har samme dekk.

Men x3 er en meget kompatibel å god 4x4 til de flestes bruk, men for mitt bruk holder den ikke, da jeg er glad i å ha en heisa tur i en halv meter snø++.

Link til seriøs test utført bilprogram, der du ser allroad danke ut blant annet: x5, 325ix, lexus rx 300h, nissan patrol og volvo xc70:

Bilde av audien min på nedlagt militær område i gode 20cm ubrøyta snø, kanskje mer?, med ca 40 grader hellning, kanskje litt vanskelig å se antall grader på bilde. Bilder er tatt i øverste nivå 20,8cm på luftfjæringen.

17yjtz286vzs4obfovc4.jpg

lhmkui156mu86bqi0v29.jpg

p7azrmsxgowv99pz5e2j.jpg

3rrow2qo0s2rnvzf3lkt.jpg

Link til siste episode av top gear der de blant annet tester x6 mild offroad, jeremy clarkson virker ikke helt fornøyd.

http://www.youtube.com/watch?v=IkxAd7Er-mQ

Kom gjerne med saklige tilbakemeldinger på dette fredrik 90:)

Ellers for du ha lykke til med bilkjøp wabby, blir morro å følge med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det feil å sammenlikne xDrive og quattro på fremkommelighet..? :?

Den seriøst utførte testen du henviser til er jo forsåvidt irrelevant i denne sammenhengen da hverken X5'en eller 325ix'en har xDrive, men derimot ett enda eldre system. Utifra tester og slikt jeg har sett scorer xDrive jevnt og trutt over det meste og er så absolutt på høyde med quattro - om ikke høyere.

Audi Q5 quattro

BMW X3 xDrive

Mercedes GLK 4matic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt feil å sammenligne x drive med quattro på fremkommelighet.

Den videon du linket til, kan man tydelig se at den er laget for å sverte audi, q5 hadde ikke hatt problemer med å rygge opp bakken, når til og med x3 klarer det.

Poenget mitt er at hvis man kjører lengre enn 100 meter med dyp snø helt i grenseland hva bilen klarer, vil audi ha en fordel kontra x3, min egen erfaring, men hvis du baserer kunnskapen din på videoer fra youtube, sier vel det sitt.

Svigerfar er enig med meg, har testet de bilene mot hverandre og vet hva som kommer best frem og det er audien! Kan for ordens skyld nevne at begge har samme dekk.

Men x3 er en meget kompatibel å god 4x4 til de flestes bruk, men for mitt bruk holder den ikke, da jeg er glad i å ha en heisa tur i en halv meter snø++.

Link til seriøs test utført bilprogram, der du ser allroad danke ut blant annet: x5, 325ix, lexus rx 300h, nissan patrol og volvo xc70:

Bilde av audien min på nedlagt militær område i gode 20cm ubrøyta snø, kanskje mer?, med ca 40 grader hellning, kanskje litt vanskelig å se antall grader på bilde. Bilder er tatt i øverste nivå 20,8cm på luftfjæringen.

17yjtz286vzs4obfovc4.jpg

lhmkui156mu86bqi0v29.jpg

p7azrmsxgowv99pz5e2j.jpg

3rrow2qo0s2rnvzf3lkt.jpg

Link til siste episode av top gear der de blant annet tester x6 mild offroad, jeremy clarkson virker ikke helt fornøyd.

http://www.youtube.com/watch?v=IkxAd7Er-mQ

Kom gjerne med saklige tilbakemeldinger på dette fredrik 90:)

Ellers for du ha lykke til med bilkjøp wabby, blir morro å følge med her!

Visst du i det hele tatt hatt noe SNEV av kompetanse og peiling, så ville du også visst at første gen. X5 før facelift og E46 IKKE har X-drive, men helt allminnelig 4x4 med åpne differ. Derfor er den videoen IKKE relevant for X3 og nyere 4x4 system fra BMW. X-Drive som gang på gang går seirende ut av test mot nyere Quattro systemer. Fordi om du er bitter for dette trenger du ikke opptre som en idiot.

Du mener videoen er laget for å sverte Audien, det konkluderer du med siden Audien ikke gikk seirende ut av den? Haha..

Linkene til Saltkjelen bekrefter NOK en gang fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har sikkert bare drømt at svigerfars x3 3,0d setter seg lettere fast enn audi allroaden... hehe.. Vet at det er forskjell på x-drive og første gen. x5. Men du får meg ikke til å si at x3 er bedre enn audi allroad første genereasjon 2000-2005. Sånn er det bare, hvis noen har lyst til å overbevise meg om noe annet? får de komme å kjøre i snøen på sørlandet, så skal vi se;).

Grunnen til jeg sier at den første videoen av q5 er laget for å sverte audi, er fordi han ikke gir nok gass, du ser jo at hjulene står stille.

Når har vel q5 nyere quattro system enn min 2004 om det er bedre enn min allroad 2004 mod vil jeg ikke spekulere i.

Må jo si meg enig i at nyere x-drive er på høyde i så å si alle disipliner som quattro, men ikke på langvarig høy belastning av 4x4 systemet i mye snø, da går bremsene varme selv om dsc systemet er slått av. X-drive bruker bremsene til å omfordele kreftene det er akuratt det som gjør at de går varme. Hvis ingen her skjønner det, så gå ut å prøv en x3, kjør den ut på parkeringsplass med 40cm snø full guffe til du stopper, så skal du se at det ryker ut av hvert hjul, pga overoppheting av bremser, etter relativt kort tid. da mister du mye av fremkommeligheten.. som resulterer i at du setter deg fast å må rygge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har sikkert bare drømt at svigerfars x3 3,0d setter seg lettere fast enn audi allroaden... hehe.. Vet at det er forskjell på x-drive og første gen. x5. Men du får meg ikke til å si at x3 er bedre enn audi allroad første genereasjon 2000-2005. Sånn er det bare, hvis noen har lyst til å overbevise meg om noe annet? får de komme å kjøre i snøen på sørlandet, så skal vi se;).

Grunnen til jeg sier at den første videoen av q5 er laget for å sverte audi, er fordi han ikke gir nok gass, du ser jo at hjulene står stille.

Når har vel q5 nyere quattro system enn min 2004 om det er bedre enn min allroad 2004 mod vil jeg ikke spekulere i.

Må jo si meg enig i at nyere x-drive er på høyde i så å si alle disipliner som quattro, men ikke på langvarig høy belastning av 4x4 systemet i mye snø, da går bremsene varme selv om dsc systemet er slått av. X-drive bruker bremsene til å omfordele kreftene det er akuratt det som gjør at de går varme. Hvis ingen her skjønner det, så gå ut å prøv en x3, kjør den ut på parkeringsplass med 40cm snø helt til den stopper, så skal du se at det ryker ut av hvert hjul, pga overoppheting av bremser, etter relativt kort tid. da mister du mye av fremkommeligheten.. som resulterer i at du setter deg fast å må rygge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomenet med overoppheting forekommer når du sitter fast å skal prøve å komme løs, der er audi bedre da det ikke begynner å ryke ut av hjulbuene.. men er jo mulig det er noe galt med x3 til min svigerfar, den takler iallefall ikke så mye snø som de videoene..

X3 en til svigerfar sliter slik som denne, den spinner ikke lenge nok på videoen til at det begyner å ryke, men ellers helt likt.:

Kan jo bli en evig diskusjon dette her;) sorry for at jeg ødela tråden din wabby.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...