Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Ja jeg synes det, samt veldig mange andre. Blir jo like teit å si "jeg hater porsche og veldig mange andre også" Folk har forskjellige interesser ja. Så vi får bare være enige med det!

Vi er enige, men når jeg snakker om "veldig mange andre" i denne sammenhengen mener jeg hva som underbygger de lave prisene slike biler ofte har. Hadde "veldig mange andre" likt stilen ville også salgsprisene ha vært høyere. I den motsatte enden ser man at relativt slitte E30/E36 eksemplarer selges til forholdsmessig høye priser.... fordi "veldig mange andre" liker stilen/modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... det ligger ingen Mercedes-Benz Gemballa på http://www.mobile.de nå, men det ligger en Porsche 911 Turbo (930) Gemballa "Flachbau" med 93000 Km på telleren til litt over 300K Kroner der. Prisen er omtrent den samme som om bilen hadde vært helt original fra Porsche. Bilen blir nok solgt, men markedet er åpenbart ikke villig til å betale ekstra for Gemballas ombygging. Nyere Gemballa Porscher har som regel en lavere pris enn tilsvarende originale Porscher. Det begynner å bli noen år siden Gemballa bygget om Mercedes-Benz og BMW. Idag handler alt om Porsche.

Uwe Gemballa ble forøvrig skutt av kriminelle på en reise til Sydafrika for to år siden og dette kan være en årsak til at markedet reagerer usikkert på den fremtidige verdien av modellene fra Gemballa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle biler med svære felger ser bare pakkis ut, sorry.

Mye mer stilrent med gamle biler i rustfri stand og orginalfelger, slik orginalpolizei har på sine biler.

Da snakker vi tidsvindu tilbake til 80-tallet, en historisk interessanthet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er søppel så hvem bryr seg!

Og prøv å kjøp en strøken Gemballah til en billig penge?

Hvordan kan man si at e30 er søppel? Jeg mener, det er jo en klassiker...

Blir som å si at w201 er søppel også da? Den er klassiker den også... Klart 90% av de er ihjelkjørt og rusta faen, men de som er strøkne ER nydelig å se på. Er 80 tallet på sitt beste jo :)

Den tiden motorsport var på sitt beste!!! Rally var ekte rally (bla rx7 1gen wankel helvete/audi s1 quattro-ketchup helvete) og f1 var sport for ekte men som hadde over 1000 HK og mindre vekt enn malboro pakke. Dette var med manuel gir og lite downforce, sprut av gnistr og forbikjøring med full ratt utslag på kontra. Og sjåføra hadde sideburns fra kølla til øra!!!

Jeg brenner for forskjellige biler/stuk/motorsport, men som en bil entusiast i bånd respektere jeg og nyter klassikere/gode biler, uansett merke eller bakgrunn. Samma faen hvem har laget de. Så lenge det er lagt i mye tid og gjennomført og har sin funksjon, eller er langt forran i tid en konkurentene som f eks e30/w201 var så fortjener de mine ekstra øye kast kontra "vanlig" søppel biler. Og når jeg tenker på e30/w201 så tenker jeg ikke 318 eller 2 liter oppi 190´n. Nei nei... Kunn det gromeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uwe Gemballa ble forøvrig skutt av kriminelle på en reise til Sydafrika for to år siden og dette kan være en årsak til at markedet reagerer usikkert på den fremtidige verdien av modellene fra Gemballa.

Er du seriøs nå?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er ikke klassisk. søppel. ferdig. Men dette er MIN mening!!

Nettopp, men veldig mange andre liker E30... iallefall hvis vi skal tro salgsprisene. Jeg synes ikke at originale og godt vedlikeholdte E30 modeller er søppel, men modellen tåler ikke tidens tann like godt som f.eks Mercedes-Benz W201.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at prisene på e30, e28, e34 etc har steget da til tross for at sjefsdesigneren Claus Luthe ble dømt for drap på sin egen sønn....?

Markedet bryr seg rent lite om hva designerne gjør på fritiden sin...

Claus Luthe ble til slutt frikjent og dommen omgjort iht. prinsippene om nødverge. Han arbeidet senere som frittstående konsulent for BMW.

Jeg skriver ikke at Gemballas død er årsaken til at markedet reagerer usikkert på verdien av modellene. Jeg skriver at Gemballas død kan være en årsak til at markedet reagerer usikkert på verdien av modellene. Det er en vesentlig forskjell på disse to utsagnene.

Mange liker E30, E28 og E34... og er villige til å betale godt for bilene. Mer er det egentlig ikke å si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen wikip....mente markedsundersøkelser som kan bekrefte dine teorier rundt Gemballa? Tidene forandrer seg og det gjør også mennesker og verdier.

Noen er villige til å betale 100tusen for en tilbakestående E30... Andre er villige til å betale 200tusen for en ok Gemballa SEC merce...

Om Claus ble frikjent..hvorfor påvirket ikke dette markedet da?Da "burde" jo bilene bli solgt i tusenvis av antall?

Det er ikke lang tid du klarer å føre en nogenlunde voksen diskusjon Wicky... :-s

Mitt poeng vedr. Gemballas bortgang er generell. Den fremtidige verdien av såpass spesielle objekter kan slå begge veier hvis opphavsmannen går bort eller av andre årsaker ikke kan fortsette arbeidet med nye modeller. Det er det samme fenomenet med f.eks kunst og designmøbler også. Jeg tror absolutt at markedet i en overgang vil reagere med usikkerhet og forsiktighet vedr. modeller fra Koenigsegg og Pagani hvis hhv. Christian von Königsegg og Horacio Pagani skulle bli forhindret fra å utvikle bilmerkene videre. Det er et spørsmål om hvor sentrale disse personene er for videre utvikling og merkevareoppbygging av bilmodellene. Spesielt i tilfellet Pagani... Pagani er pr. definisjon Horacio Pagani.

Når det gjelder de ulike bruktbilprisene på BMW og Gemballa´s modeller registrerer jeg bare hva som er et faktum idag. Mange liker eldre BMW modeller og er villige til å betale godt for disse. Færre liker Gemballas modeller og er tilsynelatende ikke villige til å betale ekstra for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...