Gå til innhold

Erfaring med Bilstein B6 / B8 ?


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja det var jo kjipt at Ebay-kjøp ikke gjelder. Snodig at det er den høyre som går igjen, det var høyre sist også, litt i tvil om venstre var gåen både forrige gang og denne gang men sateser på å bytte begge denne gangen også men det blir ikke flere Bilstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil var det venstre som var verst, men begge var ille altså, vi snakker om fremme altså.

Nei, gå for Sachs, de gir deg faktisk demping og ikke betong som en annen nevnte.

Bilstein demperene var jo i orden da jeg monterte de, men de ble fort VELDIG hard!

Sachs er kjempefine, de har holdt til nå i hvertfall, siden mai 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil var det venstre som var verst, men begge var ille altså, vi snakker om fremme altså.

Nei, gå for Sachs, de gir deg faktisk demping og ikke betong som en annen nevnte.

Bilstein demperene var jo i orden da jeg monterte de, men de ble fort VELDIG hard!

Sachs er kjempefine, de har holdt til nå i hvertfall, siden mai 2012.

Er dette dempere beregnet på senking? jeg har brukt mine Bilstein B6 med Eibach sine senkefjærer og tror egentlig jeg skulle gått for de kortere B8, under monteringen hadde jeg ikke behov for fjærverktøy, da jeg bare kunne sette fjærskålene/topplagrene oppå fjærene og skru de sammen, dvs med andre ord at i mitt tilfelle så var fjærene for løst montert, tror også dette kan ha vært en medvirkende årsak til at demperne er gåen nå, muligens har demperne bunnet pga at de er lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B6 var kort nok for mitt vedkommende, da jeg hadde Eibach 25 mm senking.

Der stod fjæra i press under montering.

Det var rart, har nøyaktig det samme som deg og alt var helt nytt ved montering, tenker da på støtdemper puter, muttrer/bolter, støvbeskyttelse osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt med bilstein b12 kit(b8 dempere med tilpassede fjærer) i over 1 år nå på min e46 touring.

kjempefornøy og ligger som en drøm på veien!

Jeg kan være enige at de er megastive, men det er jo det som er meninga!

ikke hatt noen problemer med lekk på mine. de har såvidt blitt bittelitt mykere etter 40kkm!

monterte selv i garasjen med nye tårnlager og tilbehør rundt om og godkjent i vognkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått beskjed om fix på Bilstein, og det var å borre hull i bunnen av demperen i sveiseskjøten, kanskj 4-5 mm stort.

Da skal vannet lekke ut, som evt har samlet seg inni demperen.

Mine frem dempere fikk denne fixen og var fin i kanskje 1 uke, så var de betong-stive igjen.

Da fikk jeg Sachs fra GS, noe som var bra gjort av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde da B12 (B8 dempere med passende fjærer) på e30'n min, og det funka no ENORMT bra! Om noen har B12 på e39 i nærheten av Oslo/Lørenskog/Lillestrøm er jeg veldig interessert i å teste, om det funker like bra som det gjorde på e30'n går jeg for et sett på min, TVERT!

Vet at dempere som blir pinnestive på mx5 har vært spora til for lange bumpstops, så dempern bare la seg på dem når den fikk satt seg.. ikke veldig rart at det blir hardt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er veldig synd, b8 som er iorden er knall å kjøre med. Er det funnet vann inni disse demperene siden denne fiksen? Rant det noe vann ut av dine Otis når hullet ble borret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt med bilstein b12 kit(b8 dempere med tilpassede fjærer) i over 1 år nå på min e46 touring.

kjempefornøy og ligger som en drøm på veien!

Jeg kan være enige at de er megastive, men det er jo det som er meninga!

ikke hatt noen problemer med lekk på mine. de har såvidt blitt bittelitt mykere etter 40kkm!

monterte selv i garasjen med nye tårnlager og tilbehør rundt om og godkjent i vognkort.

De er ikke megastive når de er iorden men myke ved rolig kjøring og hardere ved tøffere kjøring. Det har heller ikke vært noen synlig lekkasje på noen av de 4 som har havarert hos meg. De går totalt i vranglås og er helt forferdelige å kjøre med med fjøring kun på dekket. Dette er et E39 problem og gjelder ikke E46

Det første settet mitt holdt i nesten 2 år, det andre settet holdt i mindre enn 10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...