aloebiz.net Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Kom over denne testen publisert i 1999! http://www.dinside.no/4196/test-bmw-530d-en-kraftpakke Litt morsom lesning egentlig 390 NM dreiemoment - TREHUNDREOGNITTI!!!!!!!! hehe det er vel det samme som en vanlig familiebil har i dag ellerno?
hagenisse Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Den er morsom. Spesielt sammenligningen mot andre modeller.. som om maks moment betyr stort.
DannyRS Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 At man har godt med moment over et bredt turtallsregister gjør bilen behagelig å kjøre. Motstykket er jo typiske rice rockets med v-tec Faceliftversjonen har for øvrig 193hk og 410nm.
flobben Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Den er morsom. Spesielt sammenligningen mot andre modeller.. som om maks moment betyr stort. skal du begynne den disksjonen igjen
Fredrik 90 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Gøyalt å lese gamle tester! Da ser man hvordan bilene har forandret seg på så ikke alt for mange år! Lo meg skakk av en test av min Audi 100 2,6 fra 1993. 0-100 på utrolige 9,3 sekunder!!!(Kjappere en datidens Golf GTI) Helt sykt for en stor familiesedan og solide 150 hk samt utrolige 235 nm var nok til å flytte et hus, og med Airbag og ABS så var bilen også med i den takniske utviklingen
noekult Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Alltid artig med gamle tester ja. Hver nye modell har alltid "mye bedre støyisolering" og "bedre kvalitetsfølelse". Noe som forsåvidt stemmer... Men det er veldig bra at utviklinga går fremover som den gjør. Ingen kan le av 520d i dag f eks. (177 hk) Husker en i familien som kjøpte seg E270CDi Mercedes i begynnelsen av 2000-tallet og snakket om 170 dieselhester... Alle var så imponerte. I dag er det tallet det minste man får i alle tre premiummerkene
Fredrik Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Dinside testet E46 318d 17.10.2002 (ca. en måned før min bil ble bygget): "Kraftig dreiemoment skiller 318d fra en del konkurrenter, og særlig ved forbikjøringer gjør dreiemomentet livet bak rattet mer komfortabelt."... http://www.dinside.no/32861/test-bmw-318d
Fredrik 90 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 noen som har sett noen E34 tester? Leste en engelsk test fra 1993 der de sammenliknet E34 520I mot Audi 100 2,6! Siden dette er et BMW forum så skal jeg ikke gå nærmere inn resultatet av testen
Fredrik Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 noen som har sett noen E34 tester? Et par klassiske tester der E34 M5 figurerer... http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=581829
S.Hafsmo Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Leste en engelsk test fra 1993 der de sammenliknet E34 520I mot Audi 100 2,6! Siden dette er et BMW forum så skal jeg ikke gå nærmere inn resultatet av testen kan jo ikke sammenligne en BMW med 2l og en Audi med 2.6l! og er ikke Audi 100 mere A8 (7-serie konkurrent) enn A6 (5-serie konkurrent)?
Hawkon88 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 e34 var vel en av markedets sikreste da den kom i 88? E34 er vel egentlig en mye eldre konstruksjon enn Audi 100? Jeg syns hvertfall at fram til 95 (96 pga e39?) Så var den teknologiske utviklingen rundt sikkerhet ganske stor. I dag går vel retningen mer i mest mulig drivstoff/utslippseffektive motorer som samtidig leverer forholdsvis god ytelse. Likevel er vel det kun 40%? av energien i drivstoffet i dag som flytter bilen. Resten går vekk i varme, drivverk og friksjon.. Når det kommer til effektivitet er jo ikke akkurat m50 en vinner.. Spesielt med tanke med effekttapet gjennom drivverket i automatkassene som stod på m50..
Fredrik 90 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Vel! Denne testen blei jo utført da 100 (C4) nettopp var kommet på markedet med ny teknoligi og løsninger! Har lett meg halvt ihjæl etter testen men finner den selvfølgelig ikke lengre BMWen blei ganske rævkjørt kan man si ja! Urettferdig å sette 2,6 liter opp mot 2,0 liter med det spilte vist på at hester (150 hk begge to)og pris var sånn nogenlunde likt! Å satt 2,6 mot 525 ville blitt urettferdig mot Audien igjen. Audien scorte på interiørdesign, altså mer moderne enn E34 interiøret! Kvalitets følelse, Pro Ten sikkerhetsutstyr, mulighet for airbag på passasjer siden, utrolig nok drifts økonomi, god baksete plass, kjapp motor og mulighet for firehjulstrekk på de fleste motoraltrenativene! BMWen scorte etter som jeg kan huske på at ABS var standard, selvfølgelig sportslige kjøreegenskaper, Elegant og tidløst design, muligheten for antispinn og den praktiske plasseriengen av vindusheis-bryterene!!!! Når det gjelder konkurrenter mot BMW så gikk Audi 80 mot 3-serien, 100 mot 5-serien, 200 mot litt mer motoriserte 5-serie(Før den blei satt ut av produksjon i 1990). Ordentlig konkurrent til 7-serien fikk ikke Audi før Audi V8 kom i 1989, men den nådde aldri samme salgstall som 7-serie. Først med A8 at BMW merka at det var en ny medspiller på banen
Werther Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 C4-karosseriet er egentlig en trivelig bil på tross av driverkskonstruksjonen. En kamerat eide for noen år siden en A6 2.6 manuell, og selv med stoffinteriør var det et skikkelig fint sted å være. Fint dashbord med mange pene instrumenter. Motoren opplevde jeg ikke som noen rakett (akkurat der er vel 2.8 et bedre valg), sikkert litt pga støyisoleringen.Men var en nydelig lyd da. Også skal Audi ha sinnssyk skryt for jobben de gjør mot rustangrep. Synd S4 og S6 er så dyr i drift mtp slitedeler, for bilene har sjarm. Spesielt S6 Plus er gjennomført.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now