Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Her må det følges med! :) Mye flotte garasjer og fin inspirasjon når en skal starte på eget engang i tiden :)

Flott garasje helge b! Slik jeg kunne tenkt min selv :P

For dere som driver og lurer på takhøyde - eller som allerede har normal garasje:

Den var ikke dum! Får mase litt på far i huset nå.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på denne bukken, og vet at noen på vestlandet har kjøpt inn noen slike. Noen her som har noen erfaring med disse? De er praktiske, gir fin tilgang under bilen og koster ikke all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine garasjer her...

For 10 år siden hadde jeg planer om å bygge EN stor garasje, men fikk avslag på avslag hos kommunen. Så jeg endte opp med 50 kvm2 (pluss loft) + 30 kvm2 carport godkjent. Utvidet hovedgarasjen med 25 kvm2 ca for et par år siden, og holder på å utvider carporten med 40 kvm2 (og ca 30 kvm2 loft) nå.

Ingenting fancy fliser eller slikt. For meg så har praktiske løsninger vært det optimale. Kunne nok ramset opp endel, men er lettest å se in real life...

Hovedgarasjen rommer fint 3 biler i bredden. En "lagringsplass", en "arbeidsplass" i senter og "hovedarbeidsplassen" med en Koni Stertil løftebukk.

xbm7b6t26657vlkmdkuh.jpg

rgzzgc65uawq8k2r8vbm.jpg

Jeg har bygget et eget støyisolert kompressorrom, med remote start/stopp fra inngang til garasjen.

6gyxm0xlth9roz5v7uxg.jpg

Et greit redskap er jo eksosavsug, med avsug i bakkant av garasje - slik at både støy og eksos forsvinner bak. Her et bilde av når Cato og Torebmw var med å montere det en gang i tiden...

4x01izmdmnhqghrsfrs8.jpg

Garasjen er selvsagt fullisolert, så på kalde vinterdager er det greit med varmepumpe for å holde varmen....

s8v9hqjcsk8h03f6q53q.jpg

Som sagt, ikke den feteste garasjen - med spotter i taket, tv og surroundlyd. Her er det ren nytelse i gamle BMWer, hvor "pure pleasure" er viktigst. Her skal det mekkes litt og prates litt skitt om en annen... Akkuraty slik det passer meg best...

Men slik ser det ut akkurat nå hjemme hos meg. Litt greit etter at jeg bygde den "tarmen" fra huset til garasjen også - her parkerer kjerringa tørt hele året...

hfxo8jvikj2rk20y6qqo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som driver og lurer på takhøyde - eller som allerede har normal garasje:

http://www.maxjaxusa.com/index.html

En MÅ jo ikke STÅ under bilen når en jobber, det her er jo mange ganger bedre enn alternativet.. ;)

Den der var jo faktisk litt genial. Et godt alternativ til sakselift som ofte er det alternativet man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant post :D nå fikk jeg mange tips til garasjen min! blir sikkert ei stund til jeg får penger til å pusse den opp innvendig men, men det blir!

hva anbefaler dere til oppvarming på vinterstid? trenger ikke konstant oppvarming, men greit å ha hvis jeg skal holdepå med noe! har vurdert en sånn dieselbrenner. noen med erfaring med slike?? strøm blir vell litt dyrt og bruker litt lang tid på å få opp tempen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å starte det Yngvejos, masser av plass der :)

Driver selv å isolerer å kler inn en 48 kvm garasje jeg satte opp i fjor sommer.

Den er 8 m i lengden og 6 m i bredden. Hadde en på 7x7 tidligere men fant ut at jeg vil heller ha den ekstra metern bak for å få plass til arbeidsbenk + hyller og skap.

Bruker ferdigmalte MDF panelplater på vegger og Takess takplater i tak. 10 cm glava.

Driver å ser på netthandelen å funderer på varmepumpe. Men blir nok kun kjøpt 3-5 kW varmeovn i første omgang. Så får en se om det duger eller ikke.

Skal handle lysarmatur (kr 249) og sikringsskap (kr 2000) på Clasohlsson. Kommer til å legge opp all strøm selv og få elektriker til å gå over å godkjenne det.

Sitter offshore på jobb nå så dårlig med bilder å vise til, men fant et fra tidligere i sommer som er tatt med mobil, dårlig men..

Liker å småtitte inn i garasjen å se på gliset som står der :)

qatoqwbc56hjak71cqxu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva anbefaler dere til oppvarming på vinterstid? trenger ikke konstant oppvarming, men greit å ha hvis jeg skal holdepå med noe! har vurdert en sånn dieselbrenner. noen med erfaring med slike?? strøm blir vell litt dyrt og bruker litt lang tid på å få opp tempen?

En rimelig luft-til-luft varmepumpe er bra; hever temperaturen lynkjapt og blir mer lønnsom jo oftere du bruker den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...