Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Dette hørtes jo spennende ut :) Sølv i utganspunktet må jewg innrømme er litt kjedelig, men med et blodrøde seter blir det jo skikkelig classy. Blir spennende å se denne her.

Regner med du allerede vet at ESS endelig har laget presse til disse. Så ut i fra dine tidligere biler og modifiseringer er det jo fare for at du blir førstemann med presse i en 3.0si Coupe :P

Eneste tipset jeg har så langt er å kjøre den hardt i ny og ne. Blir den puslekjørt begynne denne motoren fort å tikke. DEtte er et veldig kjent fenomen. Men det har aldri vært registrert motorhavari pga. dette.

Holder forøvrig på å dø på meg nå. Vil ha vår og ha ut lekebilen ASAP!

Ja, har lest litt om tikkinga ja. Er enig at sølv bil ikke alltid er så spennende, men med rødt skinn er det en klassisk kombinasjon. Har ikke så enorme planer med bilen. Skal prøve å bruke litt mindre penger på bil;( Fikk bilen idag, så veldig hel og pen ut. Trenger en skikkelig shine:) Endret av bmwZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke på tide og dra z'en ut på veien igjen snart da? :)

  

Ut i salthavet?? Åneidu! Minien er jo helt grå av salt kun få dager etter vask. Henter den nok ikke ut fra lager før uti mars en gang. Kommer selvsagt helt an på været ;)

Leverer inn de to siste ACS-felgene til minien i morgen for å få på dekk. Så er de i alle fall klare til jeg ikke klarer å holde meg lenger.

Ja, har lest litt om tikkinga ja. Er enig at sølv bil ikke alltid er så spennende, men med rødt skinn er det en klassisk kombinasjon. Har ikke så enorme planer med bilen. Skal prøve å bruke litt mindre penger på bil;( Fikk bilen idag, så veldig hel og pen ut. Trenger en skikkelig shine:)

Blir uansett spennende å se hva du kommer til å finne på. Du har jo vist at du har øye for detaljer :)

Du har bare med å lage tråd om den uansett hvor lite du planlegger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for det berge :)

 

 

Da var endelig tøflene montert på MINIen. Kan vel konkludere at disse bilene ikke helt liker store/breie hjul. For den sporer enda litt, men på langt nær så mye som med originalhjulene med RFT(både 19" og 16"). Støyer litt mer enn vinterhjulene, men det hadde jeg forventet. Men alt i alt mye bedre å kjøre.

 

Kunne godt vært en cm og to lavere da....

 

IMG_20150304_163654_zps5sekshbz.jpg

IMG_20150304_163803_zps5lehnxjq.jpg

IMG_20150304_164545_zpsdtj0x6zs.jpg

 

 

 

Kanskje jeg skulle prøvd 5mm spacere på bak? Fremme er den uansett på grensen :)

 

IMG_20150304_164748_zpsoggtw6fj.jpg

IMG_20150304_164726_zpsmcuhkqk4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes felgene på den blå sto fint til bilen. Ikke noe gale med høyden.

 

Ellers en veldig flott tråd som jeg har kost meg med flere ganger i løpet av årene. Z4`n din er jo helt herlig.   :love:

 

Hvordan vil du beskrive styrefølelsen i Z4n? Hvordan er tilbakemeldigen i rattet sammenlignet med f.eks E46`n du hadde før, og opp imot Minien?

 

Hvordan vil du beskrive balansen i bilen orginalt? Noen endring etter den fikk H&R fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes felgene på den blå sto fint til bilen. Ikke noe gale med høyden.

 

Ellers en veldig flott tråd som jeg har kost meg med flere ganger i løpet av årene. Z4`n din er jo helt herlig.   :love:

 

Hvordan vil du beskrive styrefølelsen i Z4n? Hvordan er tilbakemeldigen i rattet sammenlignet med f.eks E46`n du hadde før, og opp imot Minien?

 

Hvordan vil du beskrive balansen i bilen orginalt? Noen endring etter den fikk H&R fjærer?

 

Takktakk :) Kjekt du liker tråden og bilene :)

 

Jeg var ganske kjapp med å senke Z4en etter jeg kjøpte den så har egentlig ikke de beste sammenligningsgrunnlagene. Slik den var før jeg monterte stabstagene så var den veldig stabil og forutsigbar. Etterpå ble den en del mer tailhappy.

Jeg er ikke en person som sladder, børner og herjer med bilene mine, så DTCen får som regel stå på, i alle fall på det ene trinnet. Så det er veldig fint å ligge på grensen hvor DTCen kicker inn. Når det er sagt så har jeg aldri tatt en eneste burnout med denne bilen. Slikt liker man ikke :P 

 

MINIen er litt mer nervøs og stutt i styringen en synes jeg. Derfor ratter jeg som regel rundt med Sportsknappen på slik at den strammer opp styringen (gjør dette også på Z4en).

Nå har jeg kun hatt skikkelige sommerdekk på den i to dager så har ikke fått testet skikkelig. Men den skal testes på bane den også :P

 

Dette ble knalltøft! Nei til senk og ja til 5mm spacere. :)

 

Takktakk :) Liker hjulene mer og mer jeg. Må nok prøve noen spacere ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigen er du med på noen bilder i slutten av måneden? jeg skal inn for og bytte fjærer + hjulstilling den 16/3 også lakke fangeren bak noen dager etter det så rundt den 20 eller noe ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte like greit på 5mm spacere bak :P

 

2e9e162c-d6c4-4e99-a755-c1109adb74cc_zps

 

Litt random bilder....

DSC_2952_zpsbblcgh0l.jpg

DSC_2946_zpscbojonqy.jpg

DSC_2911_zpsdo1scsiy.jpg

 

Men nå tror jeg kanskje det blir litt mindre blått i denne tråden fremover. Tenkte å hente ut den lille røde i neste uke :D

 

Og hvis noen er veldig interessert i disse felgene så er de til salgs for riktig pris. Er ikke helt fornøyd med looken....

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...