Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vet ikke hvor du har tallene dine fra, men når jeg sjekker på bmw.no så var til og med mine tall for høye. Jeg tror egentlig at 177-hesteren er oppgitt til 7.9 sek med manuell, men i følge bmw.no så gjør den nedtunede varianten av 177-hesteren 0-100 på 7.2 sek! Høres helt absurd ut.

Ikke at jeg går god for tallene, men det er jo helt plausibelt at Norgesversjonen med 163hk akser fortere enn en 177hk. Det har med moment å gjøre ;) Jeg tror ikke at den i dette tilfellet gjør det, men mer moment er det som teller og ikke bare toppeffekten, men arealet under effektgrafen.

Javel, men hvordan forklarer man at den såkalte norgesversjonen som har 163 HK og 350 Nm mellom 1750 rpm og 3000 rpm kan være hurtigere enn den tyske versjonen som har 184 HK og 380 Nm mellom 1900 og 2750 rpm? Begge modellene veier nøyekatig 1505 Kg, men iht. BMW i Norge skal den norske versjonen klare 0-100 km/t på 7,2 sekunder der den tyske versjonen iht. BMW i Tyskland bruker 7,5 sekunder. Det er bestemt ikke plausibelt at den norske versjonen er hurtigere enn den tyske... trolig handler det om en taste/trykkfeil i databladet.

Skrevet
Ikke at jeg går god for tallene, men det er jo helt plausibelt at Norgesversjonen med 163hk akser fortere enn en 177hk. Det har med moment å gjøre ;)

Nå er det vel derimot lite plausibelt at norgesversjonene har mer moment (eller effekt om du vil) lengre ned enn de ordentlige versjonene.

Synes uansett disse tallene virker merkelig gode.

Skrevet

grom bil 8)

Jeg tror nok med sikkerhet at det er plausiblet at det er flere her som ser for mye på mythbusters...MYTH PLAUSIBLE!

Skrevet

takk, æ vet ka det betyr, va ikke det som va poenget. det e bare ikke akkurat det vanligste navnet i dageligtale.

• 4 months later...
Skrevet
takk, æ vet ka det betyr, va ikke det som va poenget. det e bare ikke akkurat det vanligste navnet i dageligtale.

Vel, tror ikke plausibelt er et navn heller. Plausibel Olsen? Eventuelt Jan Einar Plausibel?

Skrevet

Vel, tror ikke plausibelt er et navn heller. Plausibel Olsen? Eventuelt Jan Einar Plausibel?

Vits i å dra opp denna tråden nå igrunn...

• 2 weeks later...
Skrevet

På norske betyr dette?

Skrevet
Det betyr, at det er ingen vits å dra opp\bumpe denne tråden nå, etter å ha vært død i ett halvt år.

Hvorfor ikke?

Om det var det vår venn litt over her mente, kunne han jo ha skrevet det 8)

Skrevet

På norske betyr dette?

Norske?

Tulling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...