NBCustom Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 ":2dz4igjn]Hehe, mange artige ting som blir diskutert her nå Panamera er nok en helt ok familiebil Maseratien trekker det lengste strået når det gjelder både design og motorlyd. Helt himmelsk! Nå viser det seg jaggu at jeg venter tvillinger! Herregud. Ble helt satt ut på ultralyden i sta, og er fortsatt i sjokk egentlig! Det er én som garantert er gutt, men mest sannsynlig snakker vi 2 gutter, toegede sådann. Snakk om p-piller goes wild! Du ryker vel drømmen om en supersedan rimelig kjapt! Skal jeg ha plass til 2 barneseter bak, må jeg ha større plann enn i en e46 hvertfall. Der sitter jeg jo nesten i baksetet og kjører selv. Tenker kanskje jeg må vurdere en a6 avant eller e39 touring nå... Ikke greit! Så heldig du var da! gratulerer.. det må være stort å få to guttebasser, også noe så sjeldent og moro som tvillinger... Når det gjelder barn er det kun gutt som gjelder.. så man kan lære han alle knepa
m-alpin Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Gratulere Mye ekstra når det plutselig blir to,den ene drite mens den andre sove å motsatt!!hehe Venter jente nr to jeg nå,så jeg solgte e46`en,ikke mye plass i dem.
Fredrik Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 ":17eqjvxy]Hehe, mange artige ting som blir diskutert her nå Panamera er nok en helt ok familiebil Maseratien trekker det lengste strået når det gjelder både design og motorlyd. Helt himmelsk! Nå viser det seg jaggu at jeg venter tvillinger! Herregud. Ble helt satt ut på ultralyden i sta, og er fortsatt i sjokk egentlig! Det er én som garantert er gutt, men mest sannsynlig snakker vi 2 gutter, toegede sådann. Snakk om p-piller goes wild! Du ryker vel drømmen om en supersedan rimelig kjapt! Skal jeg ha plass til 2 barneseter bak, må jeg ha større plann enn i en e46 hvertfall. Der sitter jeg jo nesten i baksetet og kjører selv. Tenker kanskje jeg må vurdere en a6 avant eller e39 touring nå... Ikke greit! Hahaha.... gratulerer så mye på det vennskapelige plan... og kondolerer så mye på det bilentusiastiske plan... Tvillinger... en er en og to er (veldig) mange... er det noe som heter. Det spørs om ikke VW Transporter er den mest fornuftige bilen fremover nå... iallefall ikke en bil som er mindre enn en E39 Touring og selv den tror jeg kan bli upraktisk liten med tvillinger. Tvillingbarnevogner er kjempestore/brede og de fleste velger derfor heller to barnevogner. Dere må jo ellers også ha to av det aller meste. Det var godt at dere kjøpte en stor leilighet når dere først var igang. Jeg er helt sikker på at dette blir kjempemorsomt, men at bilentusasten Simon for en tid bør byttes ut med superpappa Simon. Det var en som i diskusjonen nevnte Mercedes-Benz W210/211. Jeg har en venn som i sin tid kjøpte en W210 E220 CDI T-modell fordi han mente at Audi A6 Avant og BMW 5-serie Touring var for små til en aktiv familie med to barn og en stor hund. Han hadde utvilsomt et poeng iom. at Mercedesen har et kjempestort bagasjerom i forhold til de to andre modellene. Etter et par år ble Mercedesen interessant nok byttet ut med en Land Rover Discovery Series II med facelift og den fikk Mercedesen til å virke liten.
[space] Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 Takk takk En bekjent kjøpte seg touran når han fikk tvillinger. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24412293 Kanskje ikke så dumt valg, selv om jeg er litt usikker på bakseteplassen i disse også. Nå må jeg hvertfall være på stramt budsjett bilmessig. Billigst mulig både på forsikring og drivstoff. Ser for meg det blir MYE penger ut nå fremover...
ehrnst Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 jøss grattis! men også på pilla da, skummelt. Altså touran er ikke en så kjip bil. 2L diesel går ganske så bra. Sportsunderstell og noen hjul også kanskje? Dessverre mye kjedelig Touran under 200k ser jeg.
[space] Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 blir nok å bare kjøpe det beste jeg kan finne til pengene jeg har, og ikke koste på noe som helst ekstra.
Marius2002 Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Hva med Skoda Octavia ? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24795457 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24687649 Jeg vet at sølv bil skulle du ikke ha, men: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24717382
ehrnst Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 ser jo at man bare må legge bort følelsene framfor fornuften nå. forslag: Touran E39 Toruing (dog e61 begynner bli billig) Octavia Passat Mondeo
Hansh Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Synes nå at de Skodaene ikke akkurat var rimelige, noe som jo er typisk når det er en stasjonsvogn med diesel og 4x4, men vil mene at en E39 (og E46) gir mye mer bil for de samme pengene! Ikke er de Skodaene veldig romslige heller..
[space] Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 Tror dere octavia er stor nok? Den har jo ganske romslig bagasjerom, men spørsmålet blir hvor god plass til barnesete det er bak førerplassen. Eventuelt kan en jo ha et barnesete fremme og et i baksetet, sammen med "mor". Jeg har jo nevnt octavia tidligere, da i RS-utgave, til en litt annen pris. Hansh: octaviaen er betydelig større enn e46, som jeg tror rett og slett må utgå pga plass. En kamerat med 2 barn har en Avensis og en Octavia, og han er mest fornøyd med octaviaen, både med tanke på kjøring og plass.
Marius2002 Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Hansh: Det kan godt hende at de ikke var rimelige, jeg vet ikke hva Skoda ligger på i pris. Men de bruker jo gamle deler fra VW, så solide biler skal de være.
Hansh Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 ":15w94u9l]Tror dere octavia er stor nok? Den har jo ganske romslig bagasjerom, men spørsmålet blir hvor god plass til barnesete det er bak førerplassen. Eventuelt kan en jo ha et barnesete fremme og et i baksetet, sammen med "mor".Jeg har jo nevnt octavia tidligere, da i RS-utgave, til en litt annen pris. Hansh: octaviaen er betydelig større enn e46, som jeg tror rett og slett må utgå pga plass. En kamerat med 2 barn har en Avensis og en Octavia, og han er mest fornøyd med octaviaen, både med tanke på kjøring og plass. Derfor jeg tok E46 i parantes, fordi den utgår for din del, men synes det var mye penger for in svært kjedelig bil med liten dieselmotor. Har kun kjørt nyeste Octavia, i flere versjoner, og synes egentlig at den var best uten 4x4 med 105 hk dieselen. Er ikke akkurat overmotorisert, og synes egentlig forrige Avensis er en bedre bil å kjøre, da jeg synes en slik familiebil kler best et komfortabelt oppsett (opplever de fleste standard familiebiler som altfor stiv og stump i forhold til hva de er ment for, og med et hjuloppheng som er for enkelt til å klare dynamiske egenskaper). Ville trodd at plassen i forrige Avensis og nyeste Octavia er omtrent den samme, mens første Octavia var en del mindre?
Hansh Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Hansh: Det kan godt hende at de ikke var rimelige, jeg vet ikke hva Skoda ligger på i pris.Men de bruker jo gamle deler fra VW, så solide biler skal de være. Vet heller ikke hva Skoda ligger på i pris, da jeg aldri har tenkt tanken om å kjøpe det en gang, men sammenlignet med tilsvarende gamle BMW'er opplever jeg det som dyrt med tanke på hva de kostet ny (og ikke minst hva jeg føler man får for pengene). Skoda gjør det generelt sett en del bedre enn modermerket i kvalitetsundersøkelser, så solid kan stemme at de er.
Hans Wilhelm Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 ":vwkvobez]Tror dere octavia er stor nok? Den har jo ganske romslig bagasjerom, men spørsmålet blir hvor god plass til barnesete det er bak førerplassen. Eventuelt kan en jo ha et barnesete fremme og et i baksetet, sammen med "mor".Jeg har jo nevnt octavia tidligere, da i RS-utgave, til en litt annen pris. Hansh: octaviaen er betydelig større enn e46, som jeg tror rett og slett må utgå pga plass. En kamerat med 2 barn har en Avensis og en Octavia, og han er mest fornøyd med octaviaen, både med tanke på kjøring og plass. Octavia er en overaskende bra bil. Jeg har hatt 2stk. En av første generasjon og en av andre (fra 05). Ikke verdens beste bakseeteplass, men tror det skal gå greit med bakovervendte stoler. Bagasjen tror jeg er av de bedre som er å få i en "normal" personbil. En ting er volumet, som vel er ca 600l, MEN viktiger er det at det er firkantet og lett og utnytte. Jeg hadde glatt hoppet over 4*4, med mindre man faktisk har stort behov for det, da jeg føler de er overpriset til de grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå