Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe.

Blir utrolig spennende å se om det kommer inn noen bud på leiligheten på mandag. Hvor bra det går med leiligheten legger litt føringer på hvordan det blir med ny bil. Det er vel også litt trøbbel å bli kvitt en Z4 på denne tiden av året vil jeg tro. Det ligger jo en del ute nå, selv om min er den fineste av dem, om en ser bort fra 3-literne som jo opererer i en annen prisklasse også. (Jeg kan være noe partisk i konklusjonen :) )

Skal også sjekke ut hva jeg kan få i innbytte, men det er nok neppe lønnsomt.

Jeg likte den gamle e46'en min, så jeg kan nok leve med å ha en e46 igjen kanskje en m54b22, men ideelt sett blir det e91 om det blir BMW.

Har sjekket priser på import av e91 325 også, men den blir fortsatt litt for dyr. Må si jeg har en forkjærlighet for 6'erne :)

Tankeeksperiment:

Om en skal se på "mest for pengene" og se totalt bort fra kjøreegenskaper og design. Hva velger en da? Er det de folkene som ender med Avensis og Suzuki?

Litt interessant forresten at jeg stadig tar meg selv i å lure på hvilen Mercedes jeg ser, og så er det den nye Opel stasjonsvogna. Den ser faktisk veldig vellykket ut!

Kampanje_Opel_Insignia.jpg

opel-insignia-sports-tourer-by-steinmetz_4.jpg

Skrevet
Tankeeksperiment:

Om en skal se på "mest for pengene" og se totalt bort fra kjøreegenskaper og design. Hva velger en da? Er det de folkene som ender med Avensis og Suzuki?

Da kjøper du Kia Cee'd stv.

Skrevet
Tankeeksperiment:

Da kjøper du Kia Cee'd stv.

Kia... er du helt tullerusk mann?... Selv en Avensis er sexy i forhold. Mercedes-Benz gir svært mye bil for pengene hvis man f.eks kjøper en tidlig W211... altså E-Klassen fom. 2002. En senere W210 er ikke mye dårligere, men mye billigere... et kjempetilbud med den rette motoren. Eller hva med en 420 stasjonsvogn for godt under 200K? En V8 motor er alltid interessant... denne gangen med 279 HK og 400 Nm... 8)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22431340

Skrevet

Hva med Suzuki Kizashi da?

Nå introduserer vi vårt nye flaggskip Suzuki Kizashi. Luksusbilen har alt du drømmer om i en bil. Kjøreegenskaper i superklassen. En fantastisk 2,4 liters motor med 178 hk. Et intelligent firehjulstrekk system kombinert med en silkemyk CVT automatkasse.

Kizashi leveres i Norge i kun en versjon fullpakket med utstyr. Et elegant og sportslig interiør i skinn, avanserte materialer og et meget stort bagasjerom. Elektriske justerbare seter med minne på førersetet, et avansert audio anlegg med 8 høytalere, subwoofer og Bluetooth, mørke ruter, fjernstyrt sentral lås med flere funksjoner, automatisk 2-soners klima anlegg, avansert cruise kontroll, informasjonsdisplay med en rekke funksjoner, automatisk lyskontroll også i sladrespeilet samt en rekke andre funksjoner og øvrig utstyr.

Skrevet
Synes audi a4 virker som et fornuftig valg her. 06 / 07 mod stasjonsvogn med quattro... f.eks noe som dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23833280

Ja... en nyere Audi A4 Avant med Quattro er fine biler, men jeg er redd for at akkurat den aktuelle turbomotoren evt. blir en skikkelig nedtur etter M54B22 motoren. Jeg tror også at jeg heller ville ha hadde kjøpt en pent brukt E46 325i/330i Touring istedenfor den aktuelle Audi´en.

Syns faktisk ikke 1.8Ten med 163HK er så dårlig kontra M54B22. Nå er nok caben min ganske tung men A4en syns jeg absolutt ikke er noen kjip motor i forhold selv med quattro. Men 325i/330i er nok mye mer moro :)

Skrevet

Et sånt bilbytte er sannelig ikke enkelt! Jeg var i akkurat samme knipa selv da 5ern skulle byttes inn, hva skulle man velge? Jeg kikka på noe av de samme bilene som deg men spørsmålet var om jeg skulle ha rask bil eller litt mer fornuftig for både lommebok og sertifikat.

Jeg vurderete veldig Golf 5 GTI, men den var for liten og for dyr å forsikre! Like galt var det da jeg kikket på Audi S4 B5, en kruttønne av en bil men så var det dette med å kjøpe en 9 år gammel bil som er gått 100 000 km og koster 300 lapper. Skoda Otavia RS med 200 hesters TFSI motor er en veldig gøyal bil som jeg også kikket på, pen bil og rimelig i så måte! Her får man jo masse plass og kjøregald bil til en veldig fin penge.

Men jeg fant ut at jeg vil heller holde meg til ett premium merke og 2005-06 Audi A4 1,8T med Quattro og S-line blei nøye testet men blei for enkel og gammal i designet, selv med facelift og S-line. 1,8T motoren er en veldig gøyal og kjøreglad motor, særlig variantene med 163 hester er både effektive og drivstoff vennlige. Så blei 5 serie nøye utprøvd i flere varianter, E60 530D blei for dyr, 525D til rundt 300 lapper blei for kjip og 520I ville jeg ikke ha! Så da blei det til slutt Audi A6, ikke for gammal og liten, med tilstrekkelig motor og utstyr til en penge hvor jeg følte jeg fikk mye bil :)

Skrevet

Syns faktisk ikke 1.8Ten med 163HK er så dårlig kontra M54B22. Nå er nok caben min ganske tung men A4en syns jeg absolutt ikke er noen kjip motor i forhold selv med quattro. Men 325i/330i er nok mye mer moro :)

Audi´s gamle 1,8 liter bensinrekkefirer med turbo er absolutt kjip i forhold til BMW´s legendariske "lillesekser"... BMW´s beste så langt. VAG motoren er jo nærmest astmatisk i forhold til BMW´en... #-o

Jeg kan faktisk ikke se en vesentlig fordel med VAG motoren i forhold til M54B22 motoren. Ikke er den kraftigere... 163 HK vs. 170 HK. Ikke er den mye sterkere 225 Nm vs. 210 Nm. Ikke er bilen den er montert i hurtigere... 0-100 Km/t på 8,7 sekunder (Audi) vs. 8,2 sekunder (BMW). Topphastigheten er den samme og BMW´en har et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på 0,89 liter/mil mot Audiens 0,92 liter/mil.

OK... Audien har 4x4, men BMW´en har perfekt balanse og fantastiske kjøreegenskaper... er dette virkelig noe å lure på?... :)

Skrevet

Mange gode forslag her. A6 blir for stor føler jeg. Samme med "taxi e-klassen".

Med en e46 kunne jeg jo satt unna penger hver måned med mål om ny sportsbil som bil nr. 2 om 10 års tid. :)

I første omgang må jeg få solgt z4'en for en fornuftig pris.

Octavia RS er sikkert artig ja, men den er dyr igjen.

En kamerat har en avensis og en octavia (begge diesel) og han er mest fornøyd med octaviaen. Selv om den er mindre, har den større bagasjerom, og fine praktiske løsninger.

Skrevet

Jeg synes at M54B22 passer bedre i Z4 enn i E46. Den var overraskende svak på lave turtall. Nå liker jeg normalt turtallshysteri, men i en stasjonsvogn med barnesete blir det egentlig bare teit. Men så er jo stasjonsvogn med barnesete ganske teit også!

Elise med barnesete! Har vært gjort før!

Skrevet
Jeg synes at M54B22 passer bedre i Z4 enn i E46. Den var overraskende svak på lave turtall. Nå liker jeg normalt turtallshysteri, men i en stasjonsvogn med barnesete blir det egentlig bare teit. Men så er jo stasjonsvogn med barnesete ganske teit også!

Elise med barnesete! Har vært gjort før!

Jeg er helt enig i din vurdering av M54B22 motoren i hhv. Z4 og E46, men den gjør en helt grei figur i E46. I E39 blir den imidlertid kvalt... og med automatgear i den samme bilen er den totalt tragisk.

Drømmen var i sin tid en Porsche 944 Turbo med barneseter (vi undersøkte saken i 1986), men det skulle gå 7 år før vi fikk barn og da hadde vi en Mercedes-Benz W124 230E. Det finnes forøvrig ikke noe mer sexy enn en klassisk 911 med barnesete og skistativ klar for påskeferie... utrolig kult... 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...