[space] Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 Hm, de har falt ganske bra i pris de også ja! Men er jo sedan da. Skulle jeg hatt sedan hadde jeg kjøpt e90 320Si. Nye c-klasse stasjonsvognen er jo også ok, men tror nok Mercedes er uaktuelt.
flobben Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 vet at bilia follo skal ta inn noen 2009-2010 modeller e91 fra tyskland (bmw ag) nå, de er bestilt. Skulle visst komme inn en lemans blau en med bra med utstyr.
Erebus Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Da har jeg egentlig funnet bilen din Space, så nå kan du lukke denne tråden, ta deg fri 2 dager, stikke ned til tyskland og hente kjerra! Ikke noe om og men nå! Alpina D3 Touring 2007 modell, 82`000 KM. Totalpris inn på norske skilter: 315.000 - 320.000 0-100 sprinten går unna på 7.4 sekunder og toppfarten er 240. ALPINA ALPINA D3 D3 TOURING.NR.78Org.BMW 1Hand Service manual climate control resulted in BMW sports seats ---- 18 "Alpina Alloy Wheels Substance (anthracite / black stereo speaker system cruise control multi-function steering wheel Heated rear view mirror aut.Abblendend Radio CD (BMW Professional) Rain Sensor Storage package to Incl.Auto.Fahrlichtsteuerung incl.Getränkehalter Park Distance Control rear light package roof rail diesel Partkelfilter center armrest Start-Stop button Isofix child seat attachment ABS DTC ---- Clean and well maintained vehicle. verkaufen.Garantie German Fahrzeug.Im sales of home: in the case of sales Private optional 1 year guarantee against surcharge on the manufacturers warranty provider possible http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/print ... Popup=true adressen, du kan kjøpe med en pall øl hjem til meg som takk for at jeg fant denne
[space] Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 Ja, jøss, det var overraskende billig! Skal holde utkikk videre etter det også da De ligger vel faktisk under "Alpina" på mobile.de de. Det er bare én ting som irriterer meg med Alpina. Det lilla i instrumentpanelet.
Fredrik Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Når det gjelder den aktuelle Alpina E91 D3 modellen så tror jeg forklaringen på hvorfor den er relativt billig er at den kun imøtekommer Euro4 normen når det gjelder eksosutslipp/finstøv. Temmelig mange tyske byer har innført ulike begrensninger (såkalte Umweltzonen) og alle kjøretøyer skal derfor ha en vignet (såkalte Feinstaubplaketten) som forteller hvilken norm de tilfredstiller. Normene er delt opp i ulike skatteklasser og iom. at den nyeste normen er Euro-5 vil nettopp Euro-4 generere ekstra skatter. Euro-6 innføres i 2014 og den vil i praksis gjøre det umulig for bilmodeller som f.eks E46 320d å kjøre inn i de fleste større byene på kontinentet.
[space] Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 Aha. Samme problemet som Honda fikk med sin Civic R nå? Som har blitt forbudt å selge i stort sett hele Europa pga for høye utslipp. (i forhold til motorvolum/ytelse eller noe må det vel være). Betyr det at man som turist ikke kan kjøre i Europa snart med en slik bil?
Fredrik Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 ":2xhi25j7]Aha. Samme problemet som Honda fikk med sin Civic R nå? Som har blitt forbudt å selge i stort sett hele Europa pga for høye utslipp. (i forhold til motorvolum/ytelse eller noe må det vel være).Betyr det at man som turist ikke kan kjøre i Europa snart med en slik bil? Vel... ikke med en bil som f.eks E46 320d (Euro3)... da er man henvist til å parkere utenfor byen og ta offentlig kommunikasjon inn til sentrum (noe som egentlig er fornuftig under alle omstendigheter når det gjelder f.eks Berlin). Det vil gå to-tre år før Euro4 bilene blir forbudt innenfor miljøsonene. Hvis man som utlending kjører inn i byene uten en vignet er boten typisk 40 Euro samt et klipp i førerkortet. For tyskerne stiller saken seg litt annerledes iom. at de betaler avgifter etter hvilken norm bilen kvalifiserer til. Avgiftene er utformet slik at det ikke lønner seg å beholde eldre biler. Vrakpanten er såpass høy i Tyskland at selv relativt nye biler havner hos høggern (den tyske staten subsidierer landets egen bilindustri)... hvis de da ikke havner i Østeuropa, Russland, Balkan, Tyrkia eller i Norge/Danmark.
316 Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hvor kan man se hva slags klasse bilen sin er? Har aldri hørt noe om dette...
Fredrik Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hvor kan man se hva slags klasse bilen sin er? Har aldri hørt noe om dette... http://www.umwelt-plakette.de/int_daene ... 2fccd34557 http://www.avd.de/index.php?id=375
[space] Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 e91 facelift gjør seg jo helt ok som Alpina også
Erebus Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 billig å ta inn og, siden den kun slipper ut 160 co2 Dette må da være veldig gunstig å importere inn? Alpina D3 får jo også utelukkende 4 og 5 stjerner i evo, car magazine osv... det er en utrolig bra bil... sprek er den og... Hva er alternativet rundt 300 lakser da Space? og den er ikke egentlig så veldig billig brukt i tyskland... 20.000 euro? da får du til sammenligning en C55 AMG 2005 modell også... og mye annet snask...poenget er at med sitt lave utslipp er den billig å få INN i norge
[space] Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 Noe SLIK vil jeg ha! (tomboy her på forumet sin gamle) Lurer på om det er kostbart å bytte ut panser/fanger/lykter/nyrer til facelift? LeMansblå er bare lekkert....
316 Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hadde klart meg helt fint med den der jeg, samme fader om det er facelift eller ikke.
awt Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 ":1afu8mfg]Noe SLIK vil jeg ha! (tomboy her på forumet sin gamle)Lurer på om det er kostbart å bytte ut panser/fanger/lykter/nyrer til facelift? LeMansblå er bare lekkert.... Den bilen har "bare" fått facelift-panser samt performance-støtfangeren som er lik i utseendet både før og etter facelift (er riktignok noen små forskjeller som gjør at man trenger ny fanger om man skal ha panseret). Uansett, det trenger ikke å bli så dyrt om man vil ha den samme looken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå