Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg jobbet sammen med tidligere hadde sykkel på taket og ble vinket inn på en ferge (husker ikke hvilken) Sykkelen gikk jo selvfølgelig i taket på ferga. I tillegg til at sykkelen ble ødelagt, dro den jo selvfølgelig av takstativet og ødela taket på bilen også. Han styra MASSE med å få dette dekket i ettertid.

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
":djv5zvsv]En jeg jobbet sammen med tidligere hadde sykkel på taket og ble vinket inn på en ferge (husker ikke hvilken) Sykkelen gikk jo selvfølgelig i taket på ferga. I tillegg til at sykkelen ble ødelagt, dro den jo selvfølgelig av takstativet og ødela taket på bilen også. Han styra MASSE med å få dette dekket i ettertid.

Det er jo etter min mening de som står og anviser hvor man skal sette fra seg bilen sin skyld! De burde jo ta stilling til at vedkommende hadde sykkel på taket og gitt ham en annen plass! Det at selskapet var vanskelig på dette er jo på barnehage stadiet synes jeg :shock:

Godt ikke jeg har vært oppi sånne situasjoner, sånt tar nemmelig fram det værste i meg :evil:

Skrevet

Haha svarene på mail blir jo bare bedre og bedre! Dette her må du jo nesten gå videre med... blir jo nesten mer provosert av svarene på mail, enn hendelsen i seg selv! Tipper du hadde latt dette gå ved ett LITT ydmykt svar og mer enn 3 ord!

Ville også sendt et par mailer til de forkjellige avisene for å lufte interessen rundt saken. Kanskje det plutselig dukker opp mye annet fra andre kunder som ikke har tatt seg bryet. Er mange firmaer det trengs en skikkelig oppvask i.

Skrevet
Hehe, man kan ikke annet enn å le en frustrert latter. At nordmenn generelt ikke har peiling på service, er viden kjent. Men dette er jo tilbakestående oppførsel fra både sjefer og arbeidere. Som mange andre her sier, gå til VG. De er glad i å lage den typen oppslag. Kanskje det gjør at pipa får en litt annen lyd fra fergeselskapet.

Kansje du er heldig å får en 100 for å meddele historien til VG.

Og da har han 100 kr mer enn hvis han ikke hadde gått til avisa. Jeg ser ikke problemet :wink:

Skrevet
Hehe, man kan ikke annet enn å le en frustrert latter. At nordmenn generelt ikke har peiling på service, er viden kjent. Men dette er jo tilbakestående oppførsel fra både sjefer og arbeidere. Som mange andre her sier, gå til VG. De er glad i å lage den typen oppslag. Kanskje det gjør at pipa får en litt annen lyd fra fergeselskapet.

Kansje du er heldig å får en 100 for å meddele historien til VG.

Og da har han 100 kr mer enn hvis han ikke hadde gått til avisa. Jeg ser ikke problemet :wink:

nei, skulle det være noe problem her?

Skrevet
Håper virkelig du går videre med saken her. Gjerne til VG.

Kjører selv ofte strekning Bergen-Ålesund, der jeg må ta 3 ferjer hver vei. Har selv gitt opp på ferje folket, de som jobber på fergene er noe av det mest ubrukelige som fins i verden. For min del så har jeg lært meg å se annen vei og bare kjøre deg det passer MEG best. De prøver ofte å sende meg på dekket under men det kan de bare glemme. Som oftest sier jeg "jeg er den siste som skal ned der hvertfall, for jeg kommer garantert til å sette meg fast på vei ned" hehe og kjører fint på dekket oppe....

Jeg kjører også denne strekningen jevnlig, samt mye i Sogn og Fjordane, og har ikke dårlig erfaring med fergemannskapene her. Hadde du hatt en litt mer ydmyk tone og spurt høflig om du kunne fått stå på hoveddekket fordi du er redd for å ta nedi hadde du trolig fått en bedre behandling.

Og forresten må du bare ta to ferger! :wink:

Skrevet

Merkelig sak den Moss-Hortenfergesaken. At det er mulig å bli så uprofesjonell. Og da tenker jeg både på synderen og daglig leder. Saken virker jo rimelig klar ut fra din versjon. Jeg hadde også gått videre med denne saken, på rent prinsipp.

Når det gjelder fergene på vestlandet, så har jeg bare gode erfaringer. Spesielt med Fjord1. Der er dekksfolkene hyggelige og hjelpsomme hver gang. Har aldri blitt tvunget inn på steder der jeg ikke vil. Kjenner meg ikke igjen i at dette bare er drittsekker. men råtne egg finnes det i alle bransjer.

Forøvrig, så finnes det forum for det meste på nettet. Hvis trådstarter registrerer seg her, så kan han muligens få litt mer hjelp i saken. (Eller kanskje ikke, hvis de verner om sine egne :D )

http://www.stp-norway.com/phpBB3/viewforum.php?f=29

Skrevet

Ja? Søk og du finner. Jeg googlet ordende "ferge" og "forum". Som sagt finnes det forum for det meste. For alt jeg vet finnes det forum for kurvflettere og colakorksamlere også.

Skrevet

Blir sinna bare jeg hører historien du kommer med. Fy feite for en drittunge! Skulle hatt juling. Har lært at det kommer ikke mye godt ut av juling, men i dette tilfellet tror jeg det!!

Har de ikke kameraovervåking på dekket?? Sender du klage ville jeg skrevet når personen jobbet og beskrevet han så godt jeg kunnet.

Hadde det skjedd meg tror jeg at jeg ville bedt han drittungen hente sjefen sin, om ikke ville jeg funnet en selv og dratt ned til drittungen ordnet opp i det med en gang ikke drøyet. MEN slikt tenker man kanskje ikke på akkurat der og da men i ettertid hva som hadde vært smartest å gjort.

Skrevet
Håper virkelig du går videre med saken her. Gjerne til VG.

Kjører selv ofte strekning Bergen-Ålesund, der jeg må ta 3 ferjer hver vei. Har selv gitt opp på ferje folket, de som jobber på fergene er noe av det mest ubrukelige som fins i verden. For min del så har jeg lært meg å se annen vei og bare kjøre deg det passer MEG best. De prøver ofte å sende meg på dekket under men det kan de bare glemme. Som oftest sier jeg "jeg er den siste som skal ned der hvertfall, for jeg kommer garantert til å sette meg fast på vei ned" hehe og kjører fint på dekket oppe....

Jeg kjører også denne strekningen jevnlig, samt mye i Sogn og Fjordane, og har ikke dårlig erfaring med fergemannskapene her. Hadde du hatt en litt mer ydmyk tone og spurt høflig om du kunne fått stå på hoveddekket fordi du er redd for å ta nedi hadde du trolig fått en bedre behandling.

Og forresten må du bare ta to ferger! :wink:

Dersom lav bil gjør nedre fergedekk til en utfordring, kan telehiv på Utvikfjellet være like ille, og da blir det straks tre ferger.

Ellers kan sladjans innlegg indirekte forklare - men ikke unnskylde - at noen mindre motiverte fergemannskaper opparbeider seg et hatforhold til de reisende.

Mht. problemet med et personbildekk under hoveddekket, er dette heller ikke noe stort problem på strekningen Bergen-Ålesund, idet blant de 6 fergestrekningene man kan velge mellom er det kun på én det er en slik ferge - nemlig m/f Gloppen. Og siden den ikke er den eneste fergen på sambandet , er det bare å unngå overfartene som betjenes av denne for å holde det gode humøret oppe. ;)

Hvis jeg ikke tar helt feil ble m/f Gloppen bygget som m/f Askøy, hvilket får meg til å anta at den ble brukt i rute til en øy som fikk fastlandsforbindelse da Askøybroen ble åpnet.

I dag er m/f Gloppen heller ikke særlig populær blant dem som alltid får stå på øvre dekk - dvs. lastebilsjåfører - siden innkjøringen også på øvre dekk har en brå vinkel.

Nesten så man får håpe at et av de store cruiseskipene skal ta feil av tidevannstabellen når den seiler under Askøybroen, slik at m/f Gloppens nærvær ville være påkrevet andre steder enn der den er i dag. :lol:

Skrevet

Fergene mellom Moss og Horten er en pest og en plage, har aldri sett så mye sure og uproffesjonelle folk noe annet sted

Skrevet
":3hog5nwl]En jeg jobbet sammen med tidligere hadde sykkel på taket og ble vinket inn på en ferge (husker ikke hvilken) Sykkelen gikk jo selvfølgelig i taket på ferga. I tillegg til at sykkelen ble ødelagt, dro den jo selvfølgelig av takstativet og ødela taket på bilen også. Han styra MASSE med å få dette dekket i ettertid.

Det er egentlig godt gjort å nå gjennom med et slikt krav, siden fergemannskapets anvisninger er veiledende - dvs. det er du som har ansvaret hvis et uhell inntreffer.

Derfor følger jeg heller ikke anvisningene hvis jeg ikke føler meg sikker på at de er trygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...