Hansh Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Tenkte å henge ut en gruppe som ikke fortjener bedre: Alle de som bare måtte prøve om sommerdekk var like dårlig på vinterføre denne vinteren som de foregående, og som ikke tenker på hva de kan forårsake av problemer (og det som verre er) for andre og seg selv. Slik som at jeg som har vært flink og skiftet dekk etter jobb i går kom en time for sent på jobb pga. masse biler og lastebiler på sommerdekk. Sparke det hele i gang med å henge ut noen jeg normalt er ganske snill med, nemlig mine foreldre. Imponerende nok stod de begge i morges i grøften med hver sin sommerskodde BMW, i samme sving. Gjett om jeg skal mobbe de lenge for dette! Om ikke annet så skjedde det ihvertfall 2 km hjemmefra, i svært sakte fart, i det de snudde for å kjøre hjem igjen og seilte rolig i grøften pga. svingen er ganske dosert. Alle andre rundt stod fast i kø. Sa at de egentlig kunne være glad for at de ikke kom lengre for det var mye glattere kort etter. Tok dette dårlige bildet i det jeg kjørte uproblematisk forbi på gode vinterdekk, kort etter jeg møtte dem på vei hjem til fots: Dere er alle velkommen til å le av dem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Politiet burde vært ute igår og tatt tatt fra samtlige med sommerdekk førerkortet. En skal sko bilen etter forholdene og jeg så nok av tullinger i trafikken igår som hadde null kontroll pga. 19" sommerhjul i 15cm nysnø. Tror ikke folk tenker på at de faktisk kan pådra uskyldige alvorlige personskader. Jeg måtte virkelig le av en idiot i Audi Quattro som kjørte forbi meg når det gikk fra 1-2 felt og akselererte bortover nysnøen. Ved første sving mistet han grepet og dro rett ut i grøfta. Greit nok at en har større muligheter til å ta løst med 4x4, men det gjør det ikke lettere å bremse fordi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Politiet burde vært ute igår og tatt tatt fra samtlige med sommerdekk førerkortet. En skal sko bilen etter forholdene og jeg så nok av tullinger i trafikken igår som hadde null kontroll pga. 19" sommerhjul i 15cm nysnø. Tror ikke folk tenker på at de faktisk kan pådra uskyldige alvorlige personskader.Jeg måtte virkelig le av en idiot i Audi Quattro som kjørte forbi meg når det gikk fra 1-2 felt og akselererte bortover nysnøen. Ved første sving mistet han grepet og dro rett ut i grøfta. Greit nok at en har større muligheter til å ta løst med 4x4, men det gjør det ikke lettere å bremse fordi Han er sikkert veldig stolt over både seg og Quattroen sin nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Så med andre ord.. Dine foreldre er idioter?? Og du er blanding av begge? Tenkte på overskriften på tråden, og at du begynner med at foreldrene dine har kjørt ut i samme sving med sommerdekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Jeg kom ned i et kryss og da kom det en golf som skulle opp der jeg kom fra. Golfen hadde sommerdekk og klarte ikke å svinge opp så den bare seilte forbi mens føreren febrilsk gjorde det hun kunne for å stoppe. Jeg låner mine foreldres biler da jeg ikke har bil selv nå, men de (og jeg da jeg hadde), byttet alltid før snøen kom, gjerne i solskinn. Da får vi ekstra god tid på å se over bilen, vaske sommerhjulene grundig før bortplassering, samt å gå skikkelig over vinterhjulene. Jeg fikk høre at folk som gikk forbi spurte "bytter dere til vinterdekk allerede nå?" og enkelte himlet med øyene, det var solskinn den dagen, men på natten falt det snø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Så med andre ord.. Dine foreldre er idioter?? Og du er blanding av begge? Tenkte på overskriften på tråden, og at du begynner med at foreldrene dine har kjørt ut i samme sving med sommerdekk Vil ikke påstå at de er idioter generelt sett, men i dag morges var de absolutt det. Selv klarte jeg heldigvis å ta et bedre valg til tross for både arv og miljø! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 huff... ja har heldigvis skiftet.. klarte ikke det i fjor...skal love dere at å kjøre i 15cm nysnø med 18" sommerdekk ikke er noe særlig. At det gikk bra legger jeg på kontoen flaks og forsiktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Jeg kjørte til og fra jobb igår med sommerdekk. Det snødde, men ikke sånn at det la seg på bakken der jeg kjørte. Når jeg kjørte hjem var det frosset på et par steder. men ikke på E6 hvor jeg kjørte. (heldigvis) Skal være enig i at det er idiotfakter ja, så jeg la om imorrest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Jeg skal kjøre E46'n til vinterlagring på lørdag og den står på sommerhjul. Det er meldt plussgrader i helgen så håper veiene blir gode nok til å kjøre på. Kjedelig å sette på vinterhjul kun for å kjøre en kort tur og bytte tilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Jeg skal kjøre E46'n til vinterlagring på lørdag og den står på sommerhjul. Det er meldt plussgrader i helgen så håper veiene blir gode nok til å kjøre på. Kjedelig å sette på vinterhjul kun for å kjøre en kort tur og bytte tilbake igjen. Er det ikke bedre å lagre den på vinterhjula? Har blitt fortalt at dekka siger når dem står lenge på bil stille... Om det stemmer er en annen sak.. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lyktestolpe Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Blir nok vinterdekk på meg enten i kveld, eller på lørdag. Var -5 på morgenen idag. var helt tørt på veien, men nå er det på tide med ordentlige dekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Hmmm, får ønske meg vinterdekk til jul jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 http://www.sb.no/nyheter/slik-endte-det ... -1.5736792 Idiot som prøvde og stjele kjøreskolebilen med sommerdekk..kom ikke lenger enn til trondheim for der var det snø gitt. Tok heller ikke lang tid før han seilte rett over en sving og inn i en motgående lastebil tullingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 snø??? hmm. ikke sett noe til ennå kjører med sommerdekk ennå jeg. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Vil ikke påstå at de er idioter generelt sett, men i dag morges var de absolutt det.Selv klarte jeg heldigvis å ta et bedre valg til tross for både arv og miljø! Tok du bildet selv mens du kjørte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå