Gå til innhold

Hva slags "bybil"/bil nr. 2 bør vi kjøpe?


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Vi trenger en bil nr. 2 i familien i tillegg til vår etterhvert godt brukte 2003 E46 318d Touring. Det skal være en "bybil" eller iallefall en bil som er relativt tilpasset urbane strøk. Citroën C1 er for liten og VW Golf er for dyr (ergo er 1-serien dessverre også for dyr). Vi ønsker å kjøpe en ny bil (vi har allerede en gammel bil). Den skal være litt frekk/sexy... eller iallefall litt ungdommelig og appellere til familiens kvinner... og den skal ha nogenlunde fornuftige kjøreegenskaper. Vi ønsker ikke en elektrisk bil og heller ikke en dieselbil... ei heller en bil med automatgear. Vi har kikket litt på Honda Jazz... eller er det helt på jordet? Finnes det bedre alternativer?

Honda Jazz

t838vu12zxws9yvxrso5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med Citroën DS3? Har ihvertfall litt positivt særpreg og har fått mye positiv omtale.

Fiat 500 er jo ihvertfall en bil mange kvinner liker, men for liten kanskje? I såfall utgår vel også Mini..

Alfa Romeo Mito for liten og?

Nye Audi A1 er jo kanskje noe og, for de som liker slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å lure på engang, om du bare skal ha en bybil som fungerer hver gang: Jazz. Driftisikkerhet, lave driftskostnader og høy kvalitet i alle ledd. De siste åra er det vel Honda som har hatt minst kvalitetsproblemer av alle?

Eller så kan du se på Fiat Panda. Den har fått bra kritikk og italienerne kan små biler som er praktiske. Internasjoal presse har hyllet 100HP versjonen (sportsversjon med 100 hk, som virkelig er gøyal) og finner du en slik en og har råd, så ville jeg uten tvil slått til. Bladet evo har sagt at den er nærmest uslåelig på "moro pr krone". Da får du en praktisk Panda, og en veldig gøyal bil i en og samme bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å lure på engang, om du bare skal ha en bybil som fungerer hver gang: Jazz. Driftisikkerhet, lave driftskostnader og høy kvalitet i alle ledd. De siste åra er det vel Honda som har hatt minst kvalitetsproblemer av alle?

Eller så kan du se på Fiat Panda. Den har fått bra kritikk og italienerne kan små biler som er praktiske. Internasjoal presse har hyllet 100HP versjonen (sportsversjon med 100 hk, som virkelig er gøyal) og finner du en slik en og har råd, så ville jeg uten tvil slått til. Bladet evo har sagt at den er nærmest uslåelig på "moro pr krone". Da får du en praktisk Panda, og en veldig gøyal bil i en og samme bil.

Og hvor sexy tror du den feminine delen av Fredriks familie synes en Panda er? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å lure på engang, om du bare skal ha en bybil som fungerer hver gang: Jazz. Driftisikkerhet, lave driftskostnader og høy kvalitet i alle ledd. De siste åra er det vel Honda som har hatt minst kvalitetsproblemer av alle?

Eller så kan du se på Fiat Panda. Den har fått bra kritikk og italienerne kan små biler som er praktiske. Internasjoal presse har hyllet 100HP versjonen (sportsversjon med 100 hk, som virkelig er gøyal) og finner du en slik en og har råd, så ville jeg uten tvil slått til. Bladet evo har sagt at den er nærmest uslåelig på "moro pr krone". Da får du en praktisk Panda, og en veldig gøyal bil i en og samme bil.

Og hvor sexy tror du den feminine delen av Fredriks familie synes en Panda er? :D

Mal den rosa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg sett på to biler! Ny VW Polo 1,2 TFSI, artig liten sak med hissig 80 hesters turbomotor og et tøfft design eller en Audi A1 med samme motorisering! Nå vet jeg ikke åssen prisnivået på sånne biler er i Danmark men her hjemme så er faktisk ikke denne A1 noe særlig dyr! Det er jo selvsagt en dyr småbil men så får man jo da et tøfft design, kvalitet og bedre andrehåndsverdi på kjøpet da :)

Endelig noen som kan lage stilige småbiler uten at de blir for mye jalla preg over de! Særlig i rødt er de ganske så tøffe synes jeg :)

grf66x0p17xi1gj3rioq.jpg

w3hlg9fiitv9hkygz7jj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Citroën DS3? Har ihvertfall litt positivt særpreg og har fått mye positiv omtale.

Fiat 500 er jo ihvertfall en bil mange kvinner liker, men for liten kanskje? I såfall utgår vel også Mini..

Alfa Romeo Mito for liten og?

Nye Audi A1 er jo kanskje noe og, for de som liker slikt..

Ja... Citroën DS3 er et meget godt forslag og vil bli vurdert seriøst. Fiat 500 går det 15 av på dusinet her i Danmark, men det er en fin liten bil... dog litt for liten. Tilsvarende også med Alfa Romeo Mito. Audi A1 skal jeg prøvekjøre, men den er ganske sikkert for dyr i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å lure på engang, om du bare skal ha en bybil som fungerer hver gang: Jazz. Driftisikkerhet, lave driftskostnader og høy kvalitet i alle ledd. De siste åra er det vel Honda som har hatt minst kvalitetsproblemer av alle?

Eller så kan du se på Fiat Panda. Den har fått bra kritikk og italienerne kan små biler som er praktiske. Internasjoal presse har hyllet 100HP versjonen (sportsversjon med 100 hk, som virkelig er gøyal) og finner du en slik en og har råd, så ville jeg uten tvil slått til. Bladet evo har sagt at den er nærmest uslåelig på "moro pr krone". Da får du en praktisk Panda, og en veldig gøyal bil i en og samme bil.

Og hvor sexy tror du den feminine delen av Fredriks familie synes en Panda er? :D

Null... Zero, Cero... Fiat Panda utgår med høye kneløft. Ellers korresponderer min vurdering av Honda Jazz 100% med Noekult´s betraktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg sett på to biler! Ny VW Polo 1,2 TFSI, artig liten sak med hissig 80 hesters turbomotor og et tøfft design eller en Audi A1 med samme motorisering! Nå vet jeg ikke åssen prisnivået på sånne biler er i Danmark men her hjemme så er faktisk ikke denne A1 noe særlig dyr! Det er jo selvsagt en dyr småbil men så får man jo da et tøfft design, kvalitet og bedre andrehåndsverdi på kjøpet da :)

VW Polo 1,2 TSI er helt klart en interessant bil... spesielt versjonen med 105 HK. Audi A1 koster helt sikkert mer enn en tilsvarende Golf og dermed er den for dyr i denne sammenhengen.

Vi skal ikke kjøpe en erstatning for BMW´en (det kommer senere), men en ren by/bruksbil som skal brukes til/fra jobben, til butikker, til skoler, til frititsaktiviteter... og da skal den ikke koste mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kjøpe helt ny?

kjøp deg en 4 år gammel hond accord, spenstige biler

Nei... vi har allerede en gammel bil som krever ekstra vedlikehold og penger. Livet er betydelig enklere med en ny bil som har 100% garanti. En ren bruksbil skal for vår del kunne kjøres 365 dager i året, men det kan vi ikke lenger kreve av vår etterhvert gamle BMW og derfor kjøper vi en ny billig bruksbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...