Gå til innhold

Hva slags "bybil"/bil nr. 2 bør vi kjøpe?


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Ford Fiesta er selvfølgelig med på listen over interessante biler. Den har fine kjøreegenskaper og ser rimelig sexy ut, men den er trang i baksetet og det er ikke så bra når det gjelder en bruksbil av dette kaliberet. Det skal være mulig for tre voksne personer å kjøre i bilen. Jeg kan absolutt se for meg at vår datter skal et eller annet sammen med et par venninner over en weekend.

Hvis din datter skal et eller annet med et par venninner en weekend, er du klar over hvor stor bil de trenger da?

peterbilt_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ford Fiesta er selvfølgelig med på listen over interessante biler. Den har fine kjøreegenskaper og ser rimelig sexy ut, men den er trang i baksetet og det er ikke så bra når det gjelder en bruksbil av dette kaliberet. Det skal være mulig for tre voksne personer å kjøre i bilen. Jeg kan absolutt se for meg at vår datter skal et eller annet sammen med et par venninner over en weekend.

Hvis din datter skal et eller annet med et par venninner en weekend, er du klar over hvor stor bil de trenger da?

peterbilt_3.jpg

Med tanke på hva en kvinne kan få plass til i selv den minste lille håndveske burde en småbil holde i lange baner for 3-4 av dem på tur! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hva en kvinne kan få plass til i selv den minste lille håndveske burde en småbil holde i lange baner for 3-4 av dem på tur! 8)

Hehehe... ja det er utrolig hva de klarer å få med seg i de små håndveskene. Jeg er iallefall like forundret hver gang min bedre halvdel redder oss ut av ulike situasjoner med et eller annet hun har i vesken (type: våtservietter, lommetørklede, lypsyl, nesedråper... etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din datter skal et eller annet med et par venninner en weekend, er du klar over hvor stor bil de trenger da?

peterbilt_3.jpg

Hehe! :) Ja vi vet jo alle hvordan jenter er på handletur, men å ha med ett monster av en Peterbilt lastebil er vel å ta litt hardt i :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stort sett skal vere 1-2 personer i bilen hadde jeg helt uten tvil gått for en Mini Cooper D, gjerne med Chili pakken og diverse utstyr.

Suverene biler, veldig kjekke å kjøre, drar godt, bruker 0.35 på langkjøring, og er stor nok til sitt bruk. Grei plass til 3 damer på tur om passasjeren bake sitter på passasjersiden av bilen. Dessuten kan baksetene legges ned hver for seg, da er der plutselig ok med bagasjeplass også.

Finnes det damer som ikke liker Mini? Min mor har en 2008mod Cooper D, Rød med hvitt tak, hvite speil og hvite Cooper S felger, fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stort sett skal vere 1-2 personer i bilen hadde jeg helt uten tvil gått for en Mini Cooper D, gjerne med Chili pakken og diverse utstyr.

Suverene biler, veldig kjekke å kjøre, drar godt, bruker 0.35 på langkjøring, og er stor nok til sitt bruk. Grei plass til 3 damer på tur om passasjeren bake sitter på passasjersiden av bilen. Dessuten kan baksetene legges ned hver for seg, da er der plutselig ok med bagasjeplass også.

Finnes det damer som ikke liker Mini? Min mor har en 2008mod Cooper D, Rød med hvitt tak, hvite speil og hvite Cooper S felger, fin bil :)

Jeg har sansen for Mini som et designikon, men jeg vil ikke selv kjøpe den. Konseptet er i mine øyne litt av en klisjé rent intellektuelt. Der den første Minien var genial i forhold til andre biler er dagens Mini bare en lett upraktisk bil med gode kjøreegenskaper. Jeg kjøper derfor heller en 1-serie så får jeg bakhjulstrekk, bedre plass og bedre kjøreegenskaper med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er på tide å brette opp lommeboka Fredrik! Kjøp deg en noen år gammel Porsche! Oppfyll drømmen din:) disse småbilene er jo bare utgifter..null lidenskap

Jeg skal helt sikkert kjøpe en Porsche nr. 5, men det er stadig litt for tidlig. Jeg har hverken plass, tid eller råd til en entusiastbil av et slikt kaliber nå. Familielivet krever full fokus på mer jordnære ting og da kommer sportsbiler i annen rekke. Jeg vurderer imidlertid å bytte ut BMW´en i en nyere og litt større bil, men jeg har ikke bestemt meg for hva det evt. blir (en S-Type er fristende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":gv3u5n03]Det viktige nå er at den lille bybilen er stor nok til å romme hele familien på tur, slik at BMW'en kan byttes ut i en 2+2 variant, ala Porsche 911 ;)

Ja... det er viktig å ligge et hestehode foran. Jeg er ikke fremmed for tanken og derfor falt mine øyne på Honda Jazz og ikke på en mer alminnelig småbil. Strategisk og praktisk er målet å være på vei mot en 911 eller f.eks en E85... :)

Spørsmålet er hva jeg gjør med BMW´en siden den nå endelig er 100% feilfri. Jeg klarte omsider å få BMW i Danmark til å godkjenne reklamasjonen på svinghjulet og clutchen. Dette ble derfor byttet på onsdag og torsdag i uken som var uten omkostninger for meg. Nå er bilen vibrasjonsfri igjen og går temmelig bra... og alt virker som det skal. Mye forteller meg at jeg bør benytte meg av muligheten å selge bilen før et eller annet er galt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fornuftig ut :) Selg når endelig alt er helt topp igjen. Om du har den lenger får du vel nå egentlig ikke totalt sett noen lavere kostnad pr. km på BMWen. Den har gjort sin nytte og du fortjener nå å kjøre noe mer inspirerende!

Du har slik jeg ser det 3 valg:

Billig:

82_-1802248819.jpg

3.0 SC

Middels:

79_-1146686389.jpg

993 C4S

Dyrt:

26_-624433483.jpg

997

Du vet selvfølgelig hvem du skal besøke når den nye bilen står i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1hwb8yoo]Det høres fornuftig ut :) Selg når endelig alt er helt topp igjen. Om du har den lenger får du vel nå egentlig ikke totalt sett noen lavere kostnad pr. km på BMWen. Den har gjort sin nytte og du fortjener nå å kjøre noe mer inspirerende!

Du vet selvfølgelig hvem du skal besøke når den nye bilen står i gården :)

Jeg har hatt en "G-modell" tidligere... en 1984 Carrera Coupé (modellen med 231 HK ... SC har 204 HK) og kunne egentlig godt tenke meg en slik igjen. Utfordringen er å finne et pent og originalt eksemplar med fuchsfelger og uten en vinge.

Alternativ nr. 2 er en 993 Carrera S. Jeg er ikke interessert i 964 eller 996.... så en 997 Carrera S er det tredje alternativet, men da begynner det å bli dyrt... som du helt korrekt påpeker. Jeg tror derfor ikke at en 997 Carrera S er realistisk.

En outsider er 968 Coupé. Det er en meget fin konstruksjon som helt klart har vært undervurdert i alle år. Den har imidlertid fått sin renessanse nå og prisen stiger hurtig på fine eksemplarer.

Kjøper jeg en Porsche igjen skal den også brukes... ingen fare... klart gutta må på tur... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...