Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ut og testa en kompis sin 525i m50 igår, og møtte på en polsk e34 525 tds, låg vedsiden av den ved ett lyskryss og ble grønt, fikk lik start, men tds'en tok helt av, dro saftig ifra. samma når vi var vedsiden av hverandre på motorveien i 80km/t.

det var sinnsyk forskjell.

hva mods må til for og dra fra 525i m50 med en TDS ?

må jo legge ut endel ?

mvh steffen !

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

grunnen er nok at du kjører på gressklipper-drivstoff.

Mest sannsynlig er det en chippa 525tds, intet annet..er så få som bytter elementer i slike pumper og får det riktig justert, at det skal jeg nesten garanterte at det ikke var.

Skrevet
bare chippet den ? hm, stiller de ladetrykket og da?

må si eg fikk lyst og få fatt i en tds !

det skjønner jeg godt, men må ha en skikkelig chip da. 1,7 bar lader de ca, grom chip med rikelig diesel, samt filter og åpen eksos.. ser bare ei svart sky og et brøl før de skyter de tunge dråga av gårde :twisted: ene omegaen har ca 209 dieselhk sies det. Holdbart er det også, men det er litt på grensa for clutchen, en sliten clutch vil slurre godt.. har du en i grei stand så funker det :)

gressklipper-drivstoff har gått ut på dato, se her:

skikkelig monsterlyd og riktig drivstoff, også svartrøyk som burde vært obligatorisk på alle biler.

Skrevet

Polakker har nok mye rart (dog ikke så sundt) med seg hjemmeifra som de putter i bilene sine! Datasprut, powerbokser, oppjustert turbo eller dieseltrykk eller såkalte "sot"chipper(får bilen til å sote veldig)

Mye av dette nevnt over her kan nok være årsaken til at TDSen gikk som ei kule, men tro meg! 525en til han kompisen din lever nok lengre om den så er litt dauere! :wink:

Polakker og andre østeuropere som skal kappkjøre har som regel noe ikke helt standar! Sleit selv med å ta en Litausk Golf 4 TDI på E18 en gang, gikk og sota som bare faen men på toppfarta blei den parkert av E39en min :wink: En kompis med en nyere 210 hesters Golf GTI fikk kjørt seg skikkelig med en gammal Polsk Audi A6 2,5 TDI! Selv fattern i Chippa E60 520d sleit mot en Mitsubishi Galant med svært enderør, sot, japsestyling og "jallajalla" skilter(Østeuropeiske). Klarte å passere han såvidt så det sier seg jo selv at de ikke akkurat kjører rundt med orginale biler

Skrevet
bare chippet den ? hm, stiller de ladetrykket og da?

må si eg fikk lyst og få fatt i en tds !

det skjønner jeg godt, men må ha en skikkelig chip da. 1,7 bar lader de ca, grom chip med rikelig diesel, samt filter og åpen eksos.. ser bare ei svart sky og et brøl før de skyter de tunge dråga av gårde :twisted: ene omegaen har ca 209 dieselhk sies det. Holdbart er det også, men det er litt på grensa for clutchen, en sliten clutch vil slurre godt.. har du en i grei stand så funker det :)

gressklipper-drivstoff har gått ut på dato, se her:

skikkelig monsterlyd og riktig drivstoff, også svartrøyk som burde vært obligatorisk på alle biler.

shiiit, det er jo drit kul lyd da, skikkelig manne-lyd !

hm så en chip da og åpent stort filter +varme-skjold og?

også større eksos?

hm, tror eg må spare meg litt penger og investere i ett diezel dyr !

Skrevet
Polakker har nok mye rart (dog ikke så sundt) med seg hjemmeifra som de putter i bilene sine! Datasprut, powerbokser, oppjustert turbo eller dieseltrykk eller såkalte "sot"chipper(får bilen til å sote veldig)

Mye av dette nevnt over her kan nok være årsaken til at TDSen gikk som ei kule, men tro meg! 525en til han kompisen din lever nok lengre om den så er litt dauere! :wink:

Polakker og andre østeuropere som skal kappkjøre har som regel noe ikke helt standar! Sleit selv med å ta en Litausk Golf 4 TDI på E18 en gang, gikk og sota som bare faen men på toppfarta blei den parkert av E39en min :wink: En kompis med en nyere 210 hesters Golf GTI fikk kjørt seg skikkelig med en gammal Polsk Audi A6 2,5 TDI! Selv fattern i Chippa E60 520d sleit mot en Mitsubishi Galant med svært enderør, sot, japsestyling og "jallajalla" skilter(Østeuropeiske). Klarte å passere han såvidt så det sier seg jo selv at de ikke akkurat kjører rundt med orginale biler

ja har hørt om de østeuropeiske folka ate de er litt frempå på og heve effekten ja.

hehe ja man være forsiktig med de,prøve seg litt fram uten og dumme seg.

de gamle a6 2.5tdi med 143 hk eller noe, går jo utrolig bra med bare chip.

Skrevet

vil tro ate en dieselturbo er litt billigere da :P pluss da e fett med svart røyk !

525tds med gammal scania lastebil turbo + chip, hmm, funker det mon tro?

Skrevet
hmm så diesel er tingen ..

Nei. Diesel er ikke tingen. Hadde det ikke vært for turboen hadde diesel vært totalt ubrukelig i bil. Se bare på de gamle Mercene med sugediesel. Holdbare? Ja jøss, men for en tragedie å kjøre. Dieselmotorer MÅ ha turbo for å matche jevnstore bensinmotorer. Men selv med turbo er dieselbiler en stusselig affære, med masse krefter over et smalt register, dårlig respons og masse sot. For all del. Folk er forskjellige, men hvordan man kan finne kjøreglede i en dieselbil er for meg en gåte. Jeg har kjørt chippet E60 530d ved flere anledninger. Visst flytter den på seg, men fenger det? Nei.

Skrevet

på tide å pensjonere gressklipper-drivstoffet etter min mening.

Lite kjøreglede med diesel? da er eneste grunnen til det at du er en elendig sjåfør..

jeg kan love at samtlige på det forumet her blir eid av denne karen:

Skrevet

tdsn er konge ja. den beste dieselmotoren jeg har kjørt. ganske turtallsvillig er den og.drar godt helt til rødt (diesler er jo kjent for kort register... tdsn kommer kanskje litt sent men det får heller være) går godt med chip og manuellgir! dro ifra en kompis sin 528ia med den:P hehe.

hadde "powerbox"/ chip i min. røk litt av den men merket ikke noe rart ellers. skulle ikke ha solgt den bilen :P

dieselbil uten turbo skal du få billig av meg ja. jeg hadde en mercedes 200d tidligere. bilen gikk å gikk å gikk uten å fylle diesel eller bytte noe som helst :P MEN den gikk jo ikke frammover. mamma har en 220 diesel nå med automat i tilegg. triste saker ass. for ikke å snakke om vw 2,4D. absolutt værste jeg har kjørt ever! :evil:#-o

Skrevet

skal eg ha turbo diesel så blir det 525tds uten tvil :P

får vente til den rette dukker upp på nettet !

SUPERTURBODIESEL.COM, ett spørsmål til deg, tror du en gammal lastebil turbo gjør susen på en 525tds?

har ein liggandes i kjellaren uten slark eller nok, og e grei size på den og.

Skrevet

Som noen sier diesel er raskere enn bensin. Fattern hadde 525i E60 og 525d E60. Dieselen var vesentlig raskere. + BMW sekser med turbo og den høye tonen til dieselen er like rå som bensinen, nesten bedre. :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...