Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Helt ubrukelig det oversiktskartet over sikringer på F11. Røk en sikring når jeg bytta til LED pærer i bagasjerommet, umulig å komme til sikringene bak hanskerommet gjennom den lille luka, og nærmest umulig å forstå den lille papirlappen som skal beskrive hvor/hvilke sikringer det er osv. Fant tilslutt ut at sikringen som var gåen låg bak...Huff :stupid:

 

Men dette er flisespikkeri. Mer irritabelt enn det er en feil/mangel. Vi har hatt vår F11 i halvannet år nå (520D 2011 modell), så og si feilfri. Eneste som er, er at jeg får feilmelding på at batteriet er gåent og må byttes. Har stått på lading jevnlig, men kommer ikke høyere enn 4 ampere. Litt dårlig at et batteri skal ryke så fort? Har også en E34, batteriet er nærmere 5 år, og fremdeles bra...Må nytt batteri kodes inn i bilen om en skal bytte på f11?

 

Har opplevd at en helt ny f10 520d som hadde gått 60km måtte bytte batteri. Og nytt batteri må kodes ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også feilmelding om at batteri måtte byttes, 2011 F11. Da jeg ba de bytte det i forbindelse med service, viste det seg at det var tilstrekkelig med softwareoppdatering på bilen. Iflg mekanikeren var dette en bug i gammel software. Fikk litt kulere utseende på forbruksmåleren også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei!

Er stortsett fornøyd med min 10'525d F10, men ved gangfart (ex ved parkering og lignende) har jeg en knirkelyd fra forstilling/rattstamme ved ratting[emoji36]

Noen andre som har opplevd det samme??

Skjer dette kun når du ratter? Hadde det samme på min, da smurte dem opp der rattstammen går igjennom torpedoveggen. Har ikke hørt lyden etter det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, kun hørbart ved hastigheter som gangfart osv, lyden kan høres ut som en fjær som spenner seg...høres kansje rart ut

De smurte opp den gummi greia som rattstammen går igjennom i torpedo veggen, har ikke hørt lyden etter det. Prøv å få merkeverkstedet ditt til å gjøre det, de gjorde det uten kostnad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå hatt min F10 530d i snart ett år og 10 000 km, og bortsett ifra at setevarmeren i sitteputa på førersetet gikk så har det gått veldig bra så langt. Heldigvis så ble denne feilen tatt på reklamasjon selv om det er for dårlig at slikt skal gå i stykker på så kort tid. Jeg har nå lest igennom hele denne tråden og jeg ser at det blandt annet snakkes en del om batteriproblemer og at disse ikke varer lenge, mitt batteri har stått i bilen siden den var ny (2010) og det virker fortsatt utmerket. Jeg har ikke hatt noe problemer med hverken Bluetooth eller lukking av dører i minusgrader, er meget fornøyd med bilen.

Før jeg kjøpte F10 så satte meg med godt inn i modellen, leste alt jeg kom over at kjøpsguider og erfaringer ifra forskjellige forum. Inntrykket jeg sitter igjen med er at dette er meget gode og feilfrie biler, ingen store alvorlige problemer med hverken bil eller drivlinje. Det som dukker opp er små irritasjonsmomenter særlig knyttet til Idrive enheten, dugg i lykter og enkelte små ulyder ifra interiøret. Jeg har også nå nylig funnet ut at modeller med 3,0 liters sekser og V8 sliter foringer i forestillingen raskere enn modeller med firesylindret motor. Dette gjør at man relativt tidlig vil høre små klunkelyder i f eks fartsdumper og ved bråe ugjevnheter i veibanen. Jeg har så vidt begynt å høre dette på min bil som nå er gått 56 000 km men det er på ingen måte fremtredende og man skal være følsom for å merke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå hatt min F10 530d i snart ett år og 10 000 km, og bortsett ifra at setevarmeren i sitteputa på førersetet gikk så har det gått veldig bra så langt. Heldigvis så ble denne feilen tatt på reklamasjon selv om det er for dårlig at slikt skal gå i stykker på så kort tid. Jeg har nå lest igennom hele denne tråden og jeg ser at det blandt annet snakkes en del om batteriproblemer og at disse ikke varer lenge, mitt batteri har stått i bilen siden den var ny (2010) og det virker fortsatt utmerket. Jeg har ikke hatt noe problemer med hverken Bluetooth eller lukking av dører i minusgrader, er meget fornøyd med bilen.

Før jeg kjøpte F10 så satte meg med godt inn i modellen, leste alt jeg kom over at kjøpsguider og erfaringer ifra forskjellige forum. Inntrykket jeg sitter igjen med er at dette er meget gode og feilfrie biler, ingen store alvorlige problemer med hverken bil eller drivlinje. Det som dukker opp er små irritasjonsmomenter særlig knyttet til Idrive enheten, dugg i lykter og enkelte små ulyder ifra interiøret. Jeg har også nå nylig funnet ut at modeller med 3,0 liters sekser og V8 sliter foringer i forestillingen raskere enn modeller med firesylindret motor. Dette gjør at man relativt tidlig vil høre små klunkelyder i f eks fartsdumper og ved bråe ugjevnheter i veibanen. Jeg har så vidt begynt å høre dette på min bil som nå er gått 56 000 km men det er på ingen måte fremtredende og man skal være følsom for å merke det.

Interessant det du skriver angående foringer. Fattern har 525d 3l og den har nesten gått 100k, han har ikke hørte noen ulyder fra forestillingen enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk varsling på batteri og det endte med batteribytte da batteriet hadde trøbbel med å ta lading ifølge verkstedet. Har hatt min f10 siden den var ny i mars 2012 og den har rullet 77' så det er ikke helt avskrekkende. Bremser måtte tas nå også så det ble en relativt dyr service, men så mye morro jeg har hatt det på veien så angrer jeg ikke et sekund:) Har tidligere skrevet i denne tråden om vinteregenskapene(rwd) og disse er fortsatt sånn passe men jeg byttet til helt ferske vinterdekk(goodyear ice guard) i år og det hjalp noe.

Men får et spennende år nå da jeg har bestemt meg for å prøve min første suv og skal ta et valg mellom nye xc90 og x5. Prøvde 2014 x5 30d her om dagen og det var en vanvittig behagelig opplevelse så nå blir det spennende å prøve volvoen.

Blir spesielt å vurdere et annet merke etter 7 bmwer på rad, men vi får se hva man lander på, kravet er 7seter og 4wd så da er ikke valgene mange.

Ps. For de som ikke vet det så er det en glimrende "trygg" måte å sladde og ha det litt morro med disse bilene(jeg kjenner bare rwd f10). Trykk en gang på antispinn knappen og du setter den i traction mode(tidligere beskrevet i tråden). Dette gjør at du kan få ut rumpa såpass at det en morro men at den redder deg inn igjen når det går over styr. Brukt det hver bidige dag nå når det er snøføre til jobb og aldri bomma en eneste gang, et genialt system:)

Endret av RunnerM5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk varsling på batteri og det endte med batteribytte da batteriet hadde trøbbel med å ta lading ifølge verkstedet. Har hatt min f10 siden den var ny i mars 2012 og den har rullet 77' så det er ikke helt avskrekkende. Bremser måtte tas nå også så det ble en relativt dyr service, men så mye morro jeg har hatt det på veien så angrer jeg ikke et sekund:) Har tidligere skrevet i denne tråden om vinteregenskapene(rwd) og disse er fortsatt sånn passe men jeg byttet til helt ferske vinterdekk(goodyear ice guard) i år og det hjalp noe.

Men får et spennende år nå da jeg har bestemt meg for å prøve min første suv og skal ta et valg mellom nye xc90 og x5. Prøvde 2014 x5 30d her om dagen og det var en vanvittig behagelig opplevelse så nå blir det spennende å prøve volvoen.

Blir spesielt å vurdere et annet merke etter 7 bmwer på rad, men vi får se hva man lander på, kravet er 7seter og 4wd så da er ikke valgene mange.

Ps. For de som ikke vet det så er det en glimrende "trygg" måte å sladde og ha det litt morro med disse bilene(jeg kjenner bare rwd f10). Trykk en gang på antispinn knappen og du setter den i traction mode(tidligere beskrevet i tråden). Dette gjør at du kan få ut rumpa såpass at det en morro men at den redder deg inn igjen når det går over styr. Brukt det hver bidige dag nå når det er snøføre til jobb og aldri bomma en eneste gang, et genialt system:)

F15 har jeg hørt litt diverse om.

Teknisk er understellet basert på E70 så ingen revolusjon ifra forgjengeren.

Volvo....?

Ville sett på Discovery sport, MÅ du ha 7 seter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F15 har jeg hørt litt diverse om.

Teknisk er understellet basert på E70 så ingen revolusjon ifra forgjengeren.

Volvo....?

Ville sett på Discovery sport, MÅ du ha 7 seter?

Men når det er sagt så var E70 en forbasket bra bil så det tror jeg ikke skjemmer F15 på noen som helst måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...