Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en ulyd i motoren på min 318d med n47-motor. Ulyden kommer kun med varm motor og ved veldig forsiktig gass. Den dukker f.eks. opp hvis jeg slipper opp gassen litt for å holde farten på 40 km/t etter å ha akselerert. Det er en slags klakke eller tikkelyd, litt vanskelig å beskrive. Når lyden kommer høres bilen nesten ut som en gammel Toyota Hiace. Den er der mellom ca 1800 og 2800 rpm og har blitt gradvis verre siden i sommer. Når lyden kommer høres bilen nesten ut som en gammel Toyota Hiace. Kan det være en eller flere dyser som er dårlige? Andre forslag?

Har helt en boks tunap på tanken i håp om at det kan hjelpe, men har egentlig ikke veldig tro på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ulyd i motoren på min 318d med n47-motor. Ulyden kommer kun med varm motor og ved veldig forsiktig gass. Den dukker f.eks. opp hvis jeg slipper opp gassen litt for å holde farten på 40 km/t etter å ha akselerert. Det er en slags klakke eller tikkelyd, litt vanskelig å beskrive. Når lyden kommer høres bilen nesten ut som en gammel Toyota Hiace. Den er der mellom ca 1800 og 2800 rpm og har blitt gradvis verre siden i sommer. Når lyden kommer høres bilen nesten ut som en gammel Toyota Hiace. Kan det være en eller flere dyser som er dårlige? Andre forslag?

Har helt en boks tunap på tanken i håp om at det kan hjelpe, men har egentlig ikke veldig tro på det..

Har bilen vært inne hos BMW for sjekk av kjedestrammer? Mange 07 og 08 modeller har en pågående aksjon hos BMW, ring nærmeste forhandler og oppgi regnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte 2 glødeplugger på min BMW E46 330D facelift (204hk). Noen som vet tiltrekningsmomentet?
Når jeg først skriver, ifølge diagnose har glødeplugg på sylinder 3 og 5 gitt seg. Vil det si nr. 3 og 5 i rekka sånn at jeg kan stå fremfor bilen og "teller bakover" eller omvendt? Eller må jeg rett og slett bare legge plusspolen i motorrommet på hver plugg og se hvem som gnistrer?
Skal også bytte veivakselsensor, sitter denne bak på venstre side ved starteren? Noen som har et bilde? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde like greit bytta alle glødeplugger med det samme jeg var i gang. Smal sak når du først har fått av innsuget. Sylinder 6 er nærmest torpedoveggen. 

Takk for kjapt svar!

Tenkte på det, så da tror jeg at jeg likegodt gjør det. Var det jeg regna med ja.

​Ang. tiltrekningsmoment har jeg lest 18 NM, noen som kan bekrefte dette?

Med litt flaks så knekker de vel også.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 18nm ja.

 

Kjør bilen skikkelig varm først, vær kjapp med å skru av innsuget. Kan bruke litt penetrerende olje rundt pluggene, sikkert delte meninger om dette. Lite tips er å skru ut alle gamle plugger før du skrur inn nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 18nm ja.

 

Kjør bilen skikkelig varm først, vær kjapp med å skru av innsuget. Kan bruke litt penetrerende olje rundt pluggene, sikkert delte meninger om dette. Lite tips er å skru ut alle gamle plugger før du skrur inn nye. 

Er klar over dette, men takk for tips! :-)

Nå bestilte jeg bare 2 bosch plugger fra koed og hadde planer om å bytte imorgen, så skal jeg kjøpe 4 til kan jeg ikke vente 3 dager før de kommer i posten, men kan kjøpe 4 av annet merke på lokalt verksted. Burde de 4 andre være bosch og? Eller har det ikke noe å si om det er forskjellig merke på pluggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke starta å feilsøke enda, men greit å vite hva det kan være.

M47d20, treg til å starte når motoren er halvveis varm/kald. Starter med en gang på varm og helt kald motor.

Noen forslag? Har som sagt ikke sjekka noe enda.

skulle gjerne vist hvilken avdrager som jeg må/kan bruke på injektorene

da jeg skal bytte topp deksel pakning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...