Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan jo evt inspisere "halsen/innløpet" på eksoshuset for sprekker, ikke uvanlig på disse. Benytt original manifold og ikke disse støpte, de er betydelig trangere (selv om støpte jo holder bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, TRF skrev:

Du kan jo evt inspisere "halsen/innløpet" på eksoshuset for sprekker, ikke uvanlig på disse. Benytt original manifold og ikke disse støpte, de er betydelig trangere (selv om støpte jo holder bedre).

Har sett at det er sprekk på manifolden og det stinker eksos i kupeen, må dessverre kjøpe meg støpt.

Er den trangere å få på eller er den trangere innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangere innvendig ja, den original har god flow, disse made in china støpte greiene har ikke det. Du må naturligvis bytte den sprekte, men abefaler sterkt å erstatte den med en original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TRF skrev:

Trangere innvendig ja, den original har god flow, disse made in china støpte greiene har ikke det. Du må naturligvis bytte den sprekte, men abefaler sterkt å erstatte den med en original.

Tenkte å kjøpe denne https://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/519/0/47739?vin=WBAFB71010LW37406

Skal ikke kjøpe noe kina greier, veit at original er det beste men akkurat som økonomien er nå så må jeg handle annet enn originalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har en 2011 530 som nå skal få ny EGR-kjøler for 2. gang. N57D30O1. Forrige gang er ca 4 år siden. Gått ca 115k (ca 50k siden forrige bytte). Forrige gang var det pga. lekkasje, denne gang ble den innkalt (recall) og Bavaria fant at den må byttes igjen... Lurer på om noe bør gjøres for å forhindre dette i framtiden? Byttet til bypass fra TRF på en M57D25 jeg hadde tidligere, men trodde dette problemet var et avsluttet kapittel for de "nyere" modellene, noe det tydeligvis ikke er. Må nok lese meg opp litt, men fint om noen kan bidra med et tips eller to. Det er ikke akkurat småkjøring som er problemet heller ettersom de fleste turer er ca 20 km fram og tilbake til jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012 X3 2.0L diesel bruker 0,9l på blandet kjøring. 
Det har økt noe siden vinter - noe å sjekke/tenke på? Er det litt høyt på disse bilene?

Dekktrykket har vært for høyt men trodde ikke det ville ha negativ påvirkning på forbruk. Run flat dekk - blir ikke denne typen når de skal byttes..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilter byttet på service for en liten stund tilbake. Hender det at de blir tett? Sitter det skapelig til så kan jeg sjekke om det ser ok ut. 

Skal jekke opp bil og sjekke bremser, egentlig bare se at dekk spinner uten spesiell motstand fra bremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt varmere på høgre enn venstre side, men ikke alvorlig forskjell. Jeg får vel bare følge med.

Litt lyd fra bagasjelokk over fartsdumper/hull, er det mulig å stramme låsemekanismen? Kan omtrent reprodusere lyden med å «lukke» bagasjelokket når det er lukket, det er litt slark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...