Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 22.11.2017 at 23.55, TRF skrev:

Plukk ut mengderegulator på ht pumpa og se etter spon.

Da har jeg endelig fått plukka av regulatoren, der var det Såklart masse spon.... 👎🏻 

Da er det vel ny ht-pumpe på gang?

8BAE6C78-AB4F-40FE-B225-D062A9979593.png

Skrevet

Det er nok langt mer enn det.... 

Ihht boka skal all innspkomponenter byttes. Fra tank til injektorer. Har du maskinskade forsikring? 

Skrevet
10 hours ago, TRF said:

02dag: riktig.

Med hva kan jeg kode dette? Jeg har inpa, kan kanskje få kjørt i gang ncsexpert eller tool32. Ingen dis eller ista dessverre.

 

Skrevet (endret)

Å "kode" er et relativt vidt begrep. Det du skal gjøre gjøres normalt med forhandlerverktøy som dis eller Ista.

Mgunders: jeg skjønner ikke sammenhengen din? 

Endret av TRF
Skrevet

Å kode inn nye dyser skal du vel kunne gjøre med de fleste programmene man kan kode ting til BMW med.

Får det jo til med "vanlig" diagnoseapparat (Autologic etc.) på verksteder.

Skrevet

Er det innafor å bruke slik kjølevæske på en M57D30? Skal tømme systemet og fylle opp med ny væske nå ila uken tenkte jeg, men har hørt at det er vanskelig å få ut alt av systemet på E39, så tenkte det er lurt å bruke en som kan blandes med alt. Er ikke sikker enda på hva forrige eier hadde i systemet, men tror han har blandet to han ikke skal ettersom det er en del gugge inni der. Og olje og alt annet ser bra ut så er nok ikke olje i vannet, nei. Men tenkte iallefall å tømme og skylle det jeg kan også fylle med gul om den er grei? Eller burde man aller helst fylle med blå/grønn?

Skrevet
2 hours ago, TRF said:

Å "kode" er et relativt vidt begrep. Det du skal gjøre gjøres normalt med forhandlerverktøy som dis eller Ista

Jeg skjønner, men jeg har ikke disse to. Kanskje noen har en virtuell maskin med dis som er villig til å kopiere den?

Uansett så fant jeg denne linken som jeg fulgte og det gikk strålende med tool32

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2331378-BMW-335d-X5-35d-(North-American-model)-injector-coding-with-Tool32-Instructions

Det er linket til en pdf der som forklarer det hele. Hans eksempel er en amerikansk e90 med N57. Jeg har e60 med m57 og brukte fila d62m57b0.prg 

Resultatet ble mye roligere gange men vi får se om tikking forsvinner. Denne har nemlig kommet og gått litt. 

Ved økning av turtallet så ser det nå ut som sylinder to henger litt etter. Men jeg får se etterhvert om det blir litt bedre. Har seks andre injektorer å ta av hvis det skulle bli nødvendig å skifte.

 

 

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg finner ut om lmm er gåen på m57d30? Bilen oppfører seg utrolig rart noen ganger og føles helt strupet og bare spyr ut sortrøyk. Slipper jeg speeden og gir på igjen er den blitt normal. Den går også opp og ned på tomgang, nesten som om den får belastning. Eller kan det rett og slett være noe helt annet enn en motorfeil? E46 330xd 184hk. På forhånd takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...