Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. har hatt litt problem men min 2000 mod 320d.

etter eit godt pådrag til 170 opp ein tunell begynte bilen og gå litt merkeligt, virka som maks effekt var litt av og på. men etter ei stund gjekk den som normalt. so eit par daga etterpå hadde eg eit pådrag til 140 og då stoppa motoren å gi meir og det var so vidt den klarte dra opp ein litt bratt bakke i 2. gire. bilen bleir parkert i garasjen og skulle slepast til verkstaden dagen etterpå. men då gjekk den plutseleg som normalt, sjøl itte eit pådrag te rondt 120-130. bilen står no godt parkert på grave men eg tenkte høyra me deko om de har nokon råd te ka grunnen kan ve før eg tek te å skru. motoren har gådd litt over 280000km og er chippa av RStuning som bruker Sedox ved rondt 270000km

har nokon noko svar på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, veldig stille her for tiden :shock:

Skiftet rail trykk sensoren(fremme på railen) idag. Synes det var merkelig at det ikke fantes diesel i railen, bare noen få dråper som piplet ut. Bilen hadde stått stille siden i går ettermiddag, parkert i litt motbakke. Dere som har skrudd på disse railene, er det normalt at det ikke er diesel her? Hadde regnet med at diesel ville renne ut når jeg fjernet sensoren.

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. har hatt litt problem men min 2000 mod 320d.

etter eit godt pådrag til 170 opp ein tunell begynte bilen og gå litt merkeligt, virka som maks effekt var litt av og på. men etter ei stund gjekk den som normalt. so eit par daga etterpå hadde eg eit pådrag til 140 og då stoppa motoren å gi meir og det var so vidt den klarte dra opp ein litt bratt bakke i 2. gire. bilen bleir parkert i garasjen og skulle slepast til verkstaden dagen etterpå. men då gjekk den plutseleg som normalt, sjøl itte eit pådrag te rondt 120-130. bilen står no godt parkert på grave men eg tenkte høyra me deko om de har nokon råd te ka grunnen kan ve før eg tek te å skru. motoren har gådd litt over 280000km og er chippa av RStuning som bruker Sedox ved rondt 270000km

har nokon noko svar på dette?

Hadde ett lignende problem på min 2001 320d. Bilen gikk pluttselig dårligere, bilen setter seg i nødmodus.. Problemet var luftmassemåleren, ganske normalt problem på disse bilene fant jeg ut..

Denne bytter du raskt og enkelt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel sentreringsverktøy? Men noen mener at man bare tar et kosteskaft for eksempel for å sentere. Ikke vet jeg.

Ellers er vel girkasse feste/olje, utløserlager og evt en sjekk/overhaling av sylinder for clutch?

Sjekk svinghjul også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel sentreringsverktøy? Men noen mener at man bare tar et kosteskaft for eksempel for å sentere. Ikke vet jeg.

Ellers er vel girkasse feste/olje, utløserlager og evt en sjekk/overhaling av sylinder for clutch?

Sjekk svinghjul også da.

er man nøye og har bra øyemål klarer man å sentrere den uten verktøy, men er enklere med verktøy

beste som finns er en gammel aksel fra en ødelagt girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei

Lurer på hva som slites i en CP3 pumpe? Fuel Metering control Valve, Suction Valve, Pressure Valve, Polygon ring?

Når man kjøper en bruktbil vet man jo ikke om det har vært feilfylt bensin på tanken, vil en slik feilfylling ødelegge hp pumpa?

Jeg har varierende railtrykk som jeg ikke finner årsaken til. Nå lurer jeg på om det er like godt å kjøpe en overhalt pumpe med 2års garanti fra Dieselgrossisten. Denne kommer komplett med komponentene jeg nevnte øverst i posten. Da slipper man jo kostnader med feilsøking/utskiftning av enkeltkomponenter. Da burde man ha en pumpe som har mange tusen kilometer å slite på.

Med tanke på trimming, finnes det noen pumper som egner seg spesielt for gatetrimming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ein video og eit bilde av aksellerasjonen til min 330xd.

Litt reklame for TRF-Racing. Eg har steg 3.

Eg prøvde å gi litt gass før eg slapp bremsa. Mest for å teste litt om eg fekk betre aksellerasjon. Men eg trur ikkje det er bra for girkassen. Og eg klarde ikkje å holde igjen slik eg hadde tenkt. Så starten er litt dårlig. Men det gir i alle fall eit inntrykk av kva dese motorane er gode for :)

http://youtu.be/7hX3Vr7i0SQ

88775658.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, god reklame dette ja :) Jeg vet at min neste bil også skal ha en M57 eller N57 eller hva de nå måtte hete :-)

Hva vil steg 3 bety i tillegg til ny software?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta clutch for en 2 veker sida, når alt vart montert og vi skulle trykke inn clutchen høyrte vi et knekk og pinnen inni slavesylinderen hadde gått ut av festet sitt og det rant ut noke væske derifra også, nå har vi bestilt ny og skal prøve på nytt i helga. Kan det vere monteringsfeil som har gjort til dette? Noken forslag isåfall på ka so kan ha vore gjort gale? litt vanskelig å gjette seg til, men alle tips og forslag taes imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...