Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Det virker også som at de har bra produkter, og de har jo en hendig boks slik at man kan oppdatere selv om det skulle være behov for det senere.

Dog kan det hende at TRF har det også, men han er veldig langt unna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting, skal det ikke være en slange på den lille nippelen som stikker ut fra "klokka" på EGR ventilen(10) her? Her nederst på bildet her, så ser dere den tynne som stikker ut.

M47TU2 motor.

277.png

Edit: Ut ifra bilder av en E90, så skal det være en liten sort vakumslange fra denne nippelen. Denne er ikke montert på min, dvs den har nok blitt blendet av noen\verksted tidligere. Som igjen burde forklare motorlampen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever noen ganger at når jeg lar bilen stå på tomgang etter endt kjøretur, hopper turtallet litt. Vi snakker da bare om ett lite rykk på kanskje 50-100rpm, som kanskje kommer vært 5-10 sek.

Noen tips?

Bilen er en '06 320d E91

Min har et liknende problem, bare at min kan rykke og hoppe en del mellom et par gir av og til.

2004 530da min da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg trenger litt hjelp med motoren min: m57 184hk

den starter ikke.

problemene startet i vinter da ville den ikke starte når det var -3 eller mer,

det jeg måtte gjøre da var å skru på webastoen i 20 min og da startet den med engang.

byttet så alle 6 gløde plugger og rele, men problemet fortsatte,

eneste måten å få start på var å la webastoen gå i 15 min slik at det ble litt lunk i kjølevesken

og da startet den

når det ble varmere ute så ble det værre og værre å få den til å starte,

var ute en liten tur i butikken og bilen stå i 10 min kom til bake så ville den ikke start i det heletatt,

ringte naf for å få tauet den hjem men naf mannen ville prøve noe først

han brukte litt start gas og etter litt kinning startet den og jeg fikk kjørt hjem

sjekket dysene for lekkasje og fant ut at dyse 4 og 6

lakk mye, byttet disse 2 med nye orginale, men det hjalp ikke den vil ikke starte.

tok ny diagnose og får denne feilmeldingen

09F6 (02550) Monitoring rail-pressure at start

diselfilterert er ny

sjekket føde pumpen under bilen og den hører jeg at virker

noen som har noen forslag på hva som kan være feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å dra denne litt lenger, så kjørte jeg nå samme strekning i går, Kristiansund-Oslo, uten noe problemer motormessig. Kjørte da uten bruk av CC.

Det er mange som plages denne feilen. Kommer som regel motoren ligger i mellom 1500-2000rpm. For å få effekt igjen så må motoren ned til tomgang igjen for man kan gi gass igjen. Alle fleste med manuel gir plages når man skal begynne å kjør å skal gir i mellom 1500-2000rpm så kutter motoren å må ned på tomgang for man kan gi gass igjen. Dem som har automat kan merk det ofte med Cc er innkoblet, og man slipper gassen fort og gi gass med engang mellom 1500-2000rpm. Hva som gjør denne feilen er ikke godt å vite. Jeg en kompis med akkurat samme feil. Vanskelig å finn denne feilen når den ikke er konstant feil. Kan det var stilleverket som kan gjør denne feilen?

Tenkte jeg ville bidra til denne problemstillingen med et funn jeg har hatt, etter å ha slitt med nettopp denne feilen i altfor lang tid. Det ser ut til at det er MAP-sensoren (Manifold Absolute Pressure) som har sviktet. Kort oppsummert info fra diverse RR- og Omega-tråder og etter samtale med ordknappe DI-spesialist P.D. Asher i England, svikter disse ved at de varsler høyere enn normal spenning til ECU. Den skal sende fra 0 til 0,5V hvis jeg husker rett, for de som vil teste sin.

MAP-sensor sitter sammen med dieselfilteret på venste støtdempertårn og byttes på et halvt blunk...

Kan se for meg at kjøring med CC produserer denne feilen, ettersom man ellers varierer pedalstillingen regelmessig. Og at sensoren kan svikte gradvis hos deg, Tzunami, så det bare skjer en gang i mellom. I mitt tilfelle ble det så ille at bare jeg lå i alt fra 50 til 140 (lockup, 2200 rpm) i mer enn 15 sekunder på flat mark, så tok elektronikken over og jeg hadde ikke kraft til å gi på. Et lite sekund på tomgang derimot, så er alt i orden. Til neste gang. Slitsomt! Det oppstår altså aldri under akselerasjon/deselerasjon. Når det blir så galt som på min må man planlegge forbikjøringer tildels nokså kreativt, og autobahnkjøring blir litt lusent når en må ut av lockup og inn i N for å få krafta tilbake.

Som Asher foreslo, har jeg i dag kjørt med MAP utkoblet og har ikke klart å framprovosere denne daugangen.

Lovende 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt spørsmål, hvor varm blir eksosen ved utløpet under tomgang? Hos meg er den så varm at jeg ikke klarer å holde hånden der i mer en ca 10sek! Er dette normalt?

Tror ikke min er så varm, jeg kan fint holde hånda under og "varme meg" :P

Nå skal det sies at jeg ikke har holdt hånda der veldig lenge, men sist jeg holdt hånda fremfor var det ikke varmt.. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt spørsmål, hvor varm blir eksosen ved utløpet under tomgang? Hos meg er den så varm at jeg ikke klarer å holde hånden der i mer en ca 10sek! Er dette normalt?

Tror ikke min er så varm, jeg kan fint holde hånda under og "varme meg" :P

Nå skal det sies at jeg ikke har holdt hånda der veldig lenge, men sist jeg holdt hånda fremfor var det ikke varmt.. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta

Hmmm... hos meg er det ikke sjans å holde i mer en 10sek. Nå har jeg fjernet catalysatoren med TRF-trim, men dette overrasker meg. TRF, er dette noe å begynne å feilsøke? eller er det slik det skal være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...