TRF Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2013 Er dessverre ikke noe flink på slikt, så har ikke noe bilder eller tråd. Men kan gi litt specs: - e46 330d - bygd på fabrikksnytt tomt 330xd karosseri en gang i tiden, og sømsveisa (for at den skal være så vridningsstabil som mulig) - OMP bur - BMW Motorsport wtcc vinge - 100L fuelcell / blære, bygd under baksetene i org pos - "DTM/GTR" forstilling - Uniballs og harde foringer rundtom - Ombygd diff med lamellsperre - Performance Friction bremser (som vi forhandler, løp og kjøp, gode priser) - Dempere skal byttes, står noe 4 vegs race dempere på. (selges, trenger overhaling) - Osv osv Motor: M57d30 184hk TRF Performance dyser, turbo, IC, ++. Ikke fått bremsa den på siste oppsettet, men regner med i underkant av 400hk og 800nm. Delene som er brukt her er de samme delene (også turbo) som vi bruker på gatebilene, for å vise hvor mye missbruk dette kan tåle. På sikt blir TRF Performance VNT turbo trolig bytta ut med noe mer gammeldags og større for å få mer effekt. Gir: Massivt svinghjul, SRE Performance clutch (som vi forhandler, løp og kjøp). Original 5 trinns girkasse. Bra register fra 2500rpm til 5000rpm (hard cut) slik den står nå. Ang 2l 136hk, vi har noen ideer vi ønsker å teste. 220hk er målet. Har ikke fått testa dette selv enda, men om noen melder seg som tester får de gode priser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 Min motor har lenge hatt fusking ved jevn fart og turtall mellom 1500 og 2000 o/min. Koplet fra vakumslangen til EGR og plugget denne med en skrue, og alt er godt. Problemet nå er at det lyser gul varsellampe hele tiden så kunne gjerne tenke meg å fikse denne feilen. Det jeg da lurer på er hvilke del som er ødelagt? Er det selve EGR ventilen eller er det vakumregulatoren som må byttes? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 Du kan fint kjøre med plugget EGR ventil, men da ser du ikke om det kommer andre feil. Men det var noen her inne som fant ut at om du borret 7 mm hull i en brusboks bunn eller lignende og blendet for eksosen, så fikk du ingen feil kode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Juni 27, 2013 Share Skrevet Juni 27, 2013 Ja stemmer det, har faktisk en slik "plugg" men fuskingen begynner så fort jeg kopler til EGR. Kan nesten ikke forstå at EGR kan gå i stykker, den virker så robust. Kanskje mest sannsynlig at det er vakuum ventilen som er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Den kan vel kile/låse seg pga sot. Eller så kan det vel være den ventilen, men styrer ikke den noe annet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Tror den ventilen også er koplet til styringen av swirlflapsene, men de har jeg også fjernet. Beste hadde vært å programmere bort feilmeldingen slik at jeg slipper å ha EGR innkoplet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2013 Sjekk at du har kobla riktig.(at ikke vakum eller strøm som skulle til swirl flaps nå går til egr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 God dag Terje. Det er meg med 525D E61 fra Stavanger her. Vat oppe hos deg med bilen og fikk den programert får ett års tid eller noe. All ære til deg. Bilen går som ett skudd og har ikke hatt ett feilslag til nå. Kjempe fornøyd. Men det som er. Mye vil ha mer. Så det jeg lurer på er 2 ting. Har du fått ett steg 3 til denne? Og vil det ha noe for seg for min del og montere en større IC? Mvh. Håkon Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet Juli 2, 2013 Share Skrevet Juli 2, 2013 prøvd å sendt PM og mail, men får ikke svar hos TRF jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-524td Skrevet Juli 5, 2013 Share Skrevet Juli 5, 2013 har prøvd og sende pm og mail jeg og men har ikke fått svar heller !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 5, 2013 Share Skrevet Juli 5, 2013 Hva kostet steg og hvor mye NM og hk veke det? Lyst å gjør det med min 525d Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 5, 2013 Share Skrevet Juli 5, 2013 Hva kostet steg og hvor mye NM og hk ble det? Lyst å gjør det med min 525d Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 Har nettopp kjøpt meg en 01mod. 520d.. Denne går knapt frem til 3000 omd. så kjenner man litt drag, men skuffende lite.. Det hender også at den rykker litt ved kjøring.. kan plutselig miste effekt i ett sek. Er dette LMM? Noen måte og finne ut det sikkert at det er LMM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 Har nettopp kjøpt meg en 01mod. 520d.. Denne går knapt frem til 3000 omd. så kjenner man litt drag, men skuffende lite.. Det hender også at den rykker litt ved kjøring.. kan plutselig miste effekt i ett sek. Er dette LMM? Noen måte og finne ut det sikkert at det er LMM? Lese av feilkoder, eventuelt foreta en test av lmm Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 hvordan foretar man en slik test:) Hvor anbefales det og chippe denne? powerboks man kan montere selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå