want850 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Jeg vet ikke om du har erfaringer med de, men jeg spør likevel: Hvordan er din tuning i forhold til ESS eller BSR sin? Begge gir vel 285hk og 630/600 nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 3, 2013 Forfatter Share Skrevet August 3, 2013 Har erfaring med de ja. Vi gjør ting på litt forskjellige måter er vel det jeg kan si uten å såre noen. Noen velger å "få inn mer drivstoff", jeg velger å endre på flere funksjoner slik at man ivaretar styreenhetens forståelse av hva som skjer. Og for å gjøre det klart, begge disse har drevet lengre enn meg. Hadde produktene vært så bra som jeg mener de bør være hadde jeg jo bare solgt deres produkter, og dermed unngått utviklingskostnader. EDIT: viktig å påpeke. ESS er et norsk selskap som har gjort mye bra, da fortrinnsvis når det gjelder bensin og kompressor. Dette er jo unektelig deres fagfelt, og de har utvida virksomheten til USA med stor suksess så vidt jeg vet. BSR har jeg dog ikke like mange lovord om. I hvert fall ikke når det gjelder bmw og diesel. Dog, BMW diesel er mitt fagfelt, og de beste produktene til nettopp BMW diesel får du hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 ok, du skal ha tusen takk for svar. Jeg har fått inntrykk av at du har peiling på dette, at du vet hva du snakker om. Så vi skal se hva det blir til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Jeg bytta vannpumpe for ei uke sia, og da tappet jeg av kjølevannet fra krana på radiatoren. Etter bytte og påfylt kjølevann, skulle jeg lufte. Dette gikk helt greit, det kom en del luft med en gang jeg opna skruene, kjørte ei runde, opna, kjørte litt til og opna. Etter et par dager opna jeg igjen. Den skruen som sitter på EGR termostaten, der kommer det kun vann ut hele tiden, men den skruen som siter ved siden av egr ventilen og servopumpebeholderen, der kom det også ut vann, men plutselig kommer det ingenting ut neste gang jeg lufta.. Varierer litt virker det som. Har jeg fått ut all lufta da? Er det normalt at det ikke altid vil komme vann ut her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 6, 2013 Forfatter Share Skrevet August 6, 2013 Dersom du ikke har trykk i systemet kommer det ikke noe ut der sånn uten videre (høyt punkt). For øvrig en del nye produkter på veg inn. TRF Performance EGR bypass. Bygd for oss, etter våre spesifikasjoner. Et bra produkt som overgår alternativene. Det kommer også et "EGR Pro" kit, som gjør det mulig å fjerne hele egr systemet og blende nede på manifolden. Fordelen med dette? Du kan nå også (ved å bytte et kjølerør) fjerne hele egr termostaten, og være kvitt problemer med denne en gang for alle (!!!!). Dette åpner også for enkelt å kunne montere EGT målere (som vi også fører) for de spesielt interesserte. Komplett eksos til e90/91 325d og 330d. Komplett eksos til e46 320d, og flere på veg. Dyser til m57 klar. Samme som kjøres på TRF Performance 330d banebilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Hvor mye tar du for å fjerne Swirlflaps? Litt bekymret for dei der flapsene hørt di liker å ta en svingom på visse plasser dem ikke hører hjemme.. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Kan vel stemme at det kom ut når det var greit med trykk. har ikke hatt unormalt høy temp heller, så alt ser flott ut. Hva er EGT? (hørtes spennende ut.. Hehe) Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 jeg må spørre her driver å skal bytte motor i en e46 320d fikk en HELT renska motor som skal inn så må flytte over absolut alt, og da tenkte je gpå dieselpumpe, er det noe spesielt jeg skal tenke på da jeg flytter over den? er vell noe merker osv som dne skal settes på og justeres ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Mulig dette er et dårlig svar, men jeg anbefaler faktisk å sjekke TIS her. Veldig greit å lese gjennom og ha en kopi som referanse. Her kommer bilder av de nye TRF Performance EGR erstatterne: Standard: Pro: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Tips hva Trouble Code: P3264 -> German BMW (Common) air mass or air flow rate (Bank 1) - too low check for sensor drift filter seat kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Om jeg leser den riktig så klager den på for lav luftmasse. Dette kan være defekt sensor, eller faktisk for lav luftmasse (sot i innsug, egr som lekker, tett eksos osv). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Om jeg leser den riktig så klager den på for lav luftmasse. Dette kan være defekt sensor, eller faktisk for lav luftmasse (sot i innsug, egr som lekker, tett eksos osv). Hvilken sensor? LMM? Merker ingenting på bilen, bilen har deaktivert EGR og fjernet DPF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Ok. Da kommer den koden pga metoden tuneren har brukt for å deaktivere egr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Håper du har nettsiden oppe å går snart:D Skal spandere masse kroner på min 330d:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Ok. Da kommer den koden pga metoden tuneren har brukt for å deaktivere egr. Det virker litt rart iom at bilen har gått 3-4000km uten EGR, uten noen form for feilmelding nå. Slettet koden igår, og kom opp igjen idag. Så noe har tydeligvis endret seg. Har innbilt meg at bilen har vært litt slappere den siste uka, noe som igjen kan peke på defekt LMM? Er det noen av disse live-verdiene i INPA som kan styre meg noen veg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå