Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. Da kommer den koden pga metoden tuneren har brukt for å deaktivere egr.

Det virker litt rart iom at bilen har gått 3-4000km uten EGR, uten noen form for feilmelding nå. Slettet koden igår, og kom opp igjen idag. Så noe har tydeligvis endret seg. Har innbilt meg at bilen har vært litt slappere den siste uka, noe som igjen kan peke på defekt LMM?

Er det noen av disse live-verdiene i INPA som kan styre meg noen veg?

Prøv å sjekke verdier fra LMM, mg/stroke, når du kjører, gjør noen fullgass pådrag slik at du får turbotrykk.

hvis du kommer opp i 1200 mg så er det neppe noe feil på LMM og måling av luft.

Problemet kan nok være relatert til endringer i gjort i software.

Er dette tuning levert av Ecotune Scotland?

Hvilken motor har du i bilen din?

Om problemet vedvarer så ville jeg lagt inn originalsoftware for å sjekke om koden forsvinner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da kommer den koden pga metoden tuneren har brukt for å deaktivere egr.

Det virker litt rart iom at bilen har gått 3-4000km uten EGR, uten noen form for feilmelding nå. Slettet koden igår, og kom opp igjen idag. Så noe har tydeligvis endret seg. Har innbilt meg at bilen har vært litt slappere den siste uka, noe som igjen kan peke på defekt LMM?

Er det noen av disse live-verdiene i INPA som kan styre meg noen veg?

Prøv å sjekke verdier fra LMM, mg/stroke, når du kjører, gjør noen fullgass pådrag slik at du får turbotrykk.

hvis du kommer opp i 1200 mg så er det neppe noe feil på LMM og måling av luft.

Problemet kan nok være relatert til endringer i gjort i software.

Er dette tuning levert av Ecotune Scotland?

Hvilken motor har du i bilen din?

Om problemet vedvarer så ville jeg lagt inn originalsoftware for å sjekke om koden forsvinner da.

Dette er levert av Ecotune Scotland ja, så jeg tok kontakt med Stan før idag og forklarte saken. Han avkreftet med en gang at det hadde noe med tuningen og gjøre, men at det derimot var LMM. Dog siden jeg ikke merket noe på bilen anbefalte han å rense LMM. Som sagt så gjort, renset med CRC sin MAF cleaner, og feilkoden er borte :)

Bilen er en 06mod 118d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Til dere som er beskrudd på M57D30 motoren i E39, tenkte og bytte vacumslanger rundt om sånn at alt er i stand om jeg bestemmer meg for og chippe den (som frister mer og mer 8-[ )

Men etter og undersøkt litt, så ser det ikke ut som det er den enkleste jobben og bytte slanger rundt om turboen.. Men om man kunne fjernet luftfilterboksen ville det jo blitt god plass. Men i følge realoem og andre plasser, så sitter boksen fast i toppdekselet.. Og det er jo litt dumt, da må man jo ta ut dysene også..

Er det noen enklere måte og komme til og bytte slangene på? Noen gode tips? :)

Blir fjerning av swirlflaps også snart, så tenkte og ta det sammen med dette. :)

Hilsen Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ang 2l 136hk, vi har noen ideer vi ønsker å teste. 220hk er målet. Har ikke fått testa dette selv enda, men om noen melder seg som tester får de gode priser :)

Fremdeles på utkikk etter en tester?:) Hvilke modifikasjoner og priser er det snakk om? Har stage 2 fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal momentet være på innsuget på 530d M57?

I følge tis skal det på M6 være 10nm og og M7 være 15nm.

Jeg målte boltene på de runde kanalene, de var 5mm, er det dem som regnes som M6?

Og på firkant hulla målte bolten 6mm..

Stemmer det slik jeg har funnet? :)

Står også oppført M8, men det har jo ikke mitt innsug vertfall.. :/

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramma overste boltene med 10 og nederste med 15. Det kjentes ganske bra ut :) Var jo ikke så stramme da jeg demonterte heller, så tenker det ble bra. Men er vel en fordel at alle er jevnt strammet, slik at ikke flenen blir ujevn.. Nå ligger den vertfall med jevnt trykk over hele. :)

Bilen starta vertfall, og virket greit så da er vel alt flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg leser den riktig så klager den på for lav luftmasse. Dette kan være defekt sensor, eller faktisk for lav luftmasse (sot i innsug, egr som lekker, tett eksos osv).

Har nå byttes LMM, men feilkoden kom tilbake etter 1 dag. Hva anbefaler du jeg sjekker neste?

Visst det kan hjelpe, på lange pådrag på høyt gir, ved f.eks forbikjøringer...så mister den kraft i veldig små perioder på høyt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...