Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Fint innlegg 1802tii :)

Viktig å påpeke at om det går så langt så må man åpne dysene.

Videre anbefaler jeg å ta dem ut når motor står i bil, og man har mulighet til å kjøre varm motor først. Da pleier de å komme ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin video! Var jo ganske heldig at dem ikke satt jævlig fast.. :P En kompis løste dysene på sin 525d, fjernet skruen og var så vidt bort i dysa med skrujern så løsna dem. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Det var en av seks som var nyere en resten. Den var veldig løs. Hadde sikkert klart å løsne den med skrutrekker. Den hadde oring rundt skaftet ( helt til venstre på bildet ).29edd89f6f5b0a9c542956e1ac9a3d82.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint innlegg 1802tii :)

Viktig å påpeke at om det går så langt så må man åpne dysene.

Videre anbefaler jeg å ta dem ut når motor står i bil, og man har mulighet til å kjøre varm motor først. Da pleier de å komme ganske greit.

Godt poeng. Løsnet øvre delen, og tok ut noen deler inni.

Toolet har jeg laget selv i rustfritt ( alt utenom jengepartiet) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@1802tii: Bare av ren nysjerrighet, hvilken årsmodell er motoren du plukket dysene fra? Grunnen til at jeg lurer er at jeg nettopp bytta alle dysene i min M57D30 som står i en pre facelift bil fra 01/2000 og der hadde alle dysene o-ring. Jeg trodde jeg hadde den eldste typen men dine er muligens enda eldre da?

 

Ser du skriver 197hk M57D30 i filmen, disse kom vel så vidt jeg vet enten med 184hk eller 193hk hvis den kommer fra E39 530D?

 

Her er bilde av de gamle dysene mine, de plukket jeg ut fra en Januar 2000 530Dat

 

Originale dyser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror nok det er ei forbedring med o-ring. De dysene jeg satte inn var ihvertfall nyere enn de jeg hadde og de har også o-ring. Det kan jo være at de aller første M57 fra 1998 og 1999 hadde enda en annen dysetype uten O-ring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tu2 i e46? TU   /   m47n regner jeg med.

 

Ca 200-205hk på steg 2. Du kan ikke bruke dysene fra m57 3,0d (og de er for øvrig også mindre). Turboen kan du bruke (ved du om den er fra e46, eller fra e38/39/53?), men den er jo ikke akkurat optimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@1802tii: Bare av ren nysjerrighet, hvilken årsmodell er motoren du plukket dysene fra? Grunnen til at jeg lurer er at jeg nettopp bytta alle dysene i min M57D30 som står i en pre facelift bil fra 01/2000 og der hadde alle dysene o-ring. Jeg trodde jeg hadde den eldste typen men dine er muligens enda eldre da?

Ser du skriver 197hk M57D30 i filmen, disse kom vel så vidt jeg vet enten med 184hk eller 193hk hvis den kommer fra E39 530D?

Her er bilde av de gamle dysene mine, de plukket jeg ut fra en Januar 2000 530Dat

Etter opplysningene fra forige eier skal dette være 197 hk motor fra 730d 2001 mod. Har ikke funnet andre opplysninger om motoren en klistrelappene på toppen og motoren. Hva kan man finne ut utifrå det? Kan det være styringen som utgjør forskjellen 197 kontra 184 hk?

d68753c5348beca5852ad0fe3d407cb7.jpg0613f7561577cdfe80d7d59a5b420390.jpgVurderer å kjøpe nye dyser til motoren som står i bilen nå. Noen som vet hvor man kan få god pris? Er skeptisk til ebay dyser, men har funnet dyser til 2200kr for stykket med delenr 0445110266. Skal vist passe denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...