FredrikE24 Skrevet Desember 25, 2014 Share Skrevet Desember 25, 2014 Turn over motoren over for hånd da vel og få det utelukket. Når lampa lyser er det for lavt trykk og samme hva, så skal feilen fikses før man kjører noe mer når denne tennes. Veivlagerskålene er så bløte at man kan spikke i de med kniv. De blir ripete og dårlig med en gang med dårlig smøring. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smygi Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 (endret) Hei igjen , har nå fått prøvd bilen min skikkelig og funnet utav 3 ting som ikke stemmer helt. Nr 1: Når jeg kjører og skal gi på skikkelig så kutter bilen (ikke alltid) måleren som viser (forbruket) går fks ifra 2liter til 1liter når den kutter @ begrenser dieselmengden. Vis jeg slipper gassen og gir på igjen så kommer den seg etter noen sekunder. nr 2: Når jeg starter bilen etter den har stått over natten , så er det akuratt som den ikke får diesel på rett tidspunkt (fusker litt med andre ord)(dette varer i ca 5sekunder= + den kakkler noe jævlig. nr 3: Når jeg barre har litt gass på , så hører du kamakselen veldig godt (akuratt som et ekko oppi toppen) dette er når jeg kjører. + at den etter-tenner selv om jeg har sluppet gassen , dette er spess i 3giret og 1200-1700rpm. Endret Desember 29, 2014 av Smygi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Da stoppet min 520d også m47 motor. Har ikke vert noe galt med bilen når jeg parkerte den for 4 dager siden, men idag når jeg skulle kjøre igjen merket jeg at den var litt tungstartet, og fusket litt når jeg fikk start. Så etter ca. 5 km begynte bilen og fuske litt, som om den fekk drivstoffkutt. Kjørte 3 km til og ble igrunn bare verre. Så når jeg tok inn clutchen sluknet bilen, og ville ikke starte uten at jeg tok den på gir. Nå går bilen urent på tomgang. Og slår jeg av bilen må jeg ta den på gir for at den skal starte. Ingen feillampe. Noen tips til hva dette er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Vurderer kjøp av BMW e46 330d eller e46 330i.. Noen som har noen innspill å på hvilken motor du/dere anbefaler. Fordeler/ulemper med motorene.. Hvilken har best drag originalt. Tenker da på 204hk på diesel og 231hk på bensinen. Setter pris på alle tips/råd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Har en 204hk til salgs. Touring chipa til 282 hk. Knallbra motor. Sorry o.t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Kan jo nevne at den bruker ikke olje og går under halvliteren på mila(iforhold til kjørecomputer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Har en 204hk til salgs. Touring chipa til 282 hk. Knallbra motor. Sorry o.t Hvordan er det med varme i kupeen på vinterstid? Med tanke på at det er diesel så må bilen ha webast eller dieselvarmer for at det skal bli godt å varmt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Desember 31, 2014 Share Skrevet Desember 31, 2014 Ja kanskje en liten 1.9tdi.. Denne blir varm:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 31, 2014 Share Skrevet Desember 31, 2014 Diesel blir varmt, men det tar nesten utelukkende lenger tid med diesel kontra bensin. Men R6 er bedre enn r4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Diesel blir varmt, men det tar nesten utelukkende lenger tid med diesel kontra bensin. Men R6 er bedre enn r4. Kan du komme med noen gode grunnner på hvorfor du ville valgt r6 kontra r4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Jeg synes lyden og vibrasjoner er svært gode grunner. Så har vi varme utvikling. Og da tenker jeg på diesel motorer. Bensin er enda bedre, men det er dårlig utvalg i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Ikke minst moment.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Vet ikke helt om en R6 med samme slagvolum som en R4 har så mye mer moment? Jeg tenker da feks på mazda sin 1,8 liter V6, den hadde jo ikke mer enn 156nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Hadde tatt r6 over alt, anytime! Ikke vært i tvil et sekund.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Hpi og DieselVegard reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
togga Skrevet Januar 1, 2015 Share Skrevet Januar 1, 2015 Enig med Alpejohn. Ellers er det vel en viss enighet i bransjen om at "større" BMW-motorer er bedre enn de mindre (R6 > R4 her, selv med samme slagvolum)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå