Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

At de går i stykker, hele tiden. Om du er godt kjent med bilen (og da mener jeg hvordan den skal fungere) så vil du se at den stadig bruker litt og litt lengre tid på å bli varm. Dette er fordi EGR termostaten "lekker" litt. Til slutt blir det skikkelig ille, og man hører om folk som ikke får opp temp på vinteren etc. Det er folk som er litt uheldige og må bytte en slik i året, mens andre varer lengre.

 

Problemet er jo at folk ikke vet at dette er et problem, og at de tror tiden bilen bruker på å bli varm er normal. Enda værre er det med e6x hvor man ikke har temp viser, og driftstemp er vitalt for å holde DPF i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det høres interessant ut.
Så da slipper man altså og drive og bytte termostaten, selv når man har blokkert EGR? :)

 

Sånn jeg har forstått det, så blir bilen treigere varm om termostaten er gåen, selv med blokkert EGR?

 

Da er jo dette en grei oppgradering.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Det er mange som tror at det å blende egr gjør at bilen tydelig blir senere varm, om den gjør det så beviser det på en måte bare at EGR termostat er gåen.

 

Så ja, dette er en veldig god oppgradering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det ja. Men som nevnt så er det sjelden man ser det før den er "skikkelig gåen". Også finnes det et par sære unntak der den holder en stund, men normalen er det motsatte. Vet om flere som ender opp med å bytte årlig, over flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta når jeg kjøpte bilen, ca 5 år etter fikk jeg problem med varmen igjen.. Bytta begge termostater og problemet ble fiksa.

Men blir den da tydelig seinere varm med denne oppgraderingen?

Nå har webastoen min streika å, etter fem år.. (i mitt eie) Så skal overhale i sommer forhåpentligvis. :P

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avklare, med dette produktet blir den kjappere varm, da man stenger av hele kjølekretsen til egr kjøler. Når du etter 5 år merka at du sleit med varmen, så kan du tenke deg hvor lenge den har lekket "litt".

 

Når EGR termostat lekker vil ikke hovedtermostat kunne gjøre jobben sin som den skal.

 

Har ikke bekreftet lanseringsdato da den andre delen av produktet fortsatt er under utvikling. Regner med at det ikke blir alt for lenge, og det skal uansett være klar før vinteren slik at man kan få ordna det før den tid. Prismessig vil den trolig havne rett rundt 1000,- ink mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR: Hadde jeg bare vært klar over dette tidligere. Har blendet egr (e-bay blender). Sleit veldig med at moror ikke ble varm. Gjorde som jeg brukte. Bil på verksted. Dem fikset termostat og bilen ble varm igjen.TRODDE JEG. Men noen år etter dette. 2014 tror jeg så leste jeg denne tråden og fant ut om egr termostat. Skiftet denne og gud bedre mæ kor fort kan en bil bli varm??? irriterende at verksteder ikke er klar over at det finnes 2 termostater og informere om dette. Hva kan man ikke gjøre med bimmers.no og pc med inpa. Ganske sikkert på at jeg klarer mer med det enn ett verksted i mange tilfeller. Sliter litt med e-bay bypassen. Lekker litt eksos, tror jeg må skifte feste... Noen gode tips å få dette helt tett? Fikk lyst å fjerne hele systemet nå. Er jo bare i veien. Hva med å tette den gamle termostaten med ett eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...