Otis Skrevet August 10, 2015 Share Skrevet August 10, 2015 Kan jo være multireima? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 10, 2015 Share Skrevet August 10, 2015 Fikk endelig somla meg til å fikse ISTA. 4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung 4252 4252 Gluehkerze Zylinder 5, Ansteuerung 4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung Det siste: 41AA 41AA Ladedruckfuehler Fehlerhäufigkeit: 1Logistikzähler : 38 De tre første går jeg ut ifra ordner seg ved å bytte glødeplugger (og eventuelt relé i tillegg?) Den siste kom for drøyt 5000km siden. Jeg husker ikke hva km-tellinga var på da jeg fikk en remap med DPF-fjerning, men kan den ha sammenheng med det? Siste spørsmål: hvordan endrer jeg visningsspråk i ISTA til engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 10, 2015 Share Skrevet August 10, 2015 De tre første er glødeplugger, ikke rele. 41AA er vel bare feil med ladetrykksføler og ikke utenfor trykkområdet, tror jeg. Finner du ikke språk på fastnøkkel ikonet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 (endret) hei TRF hvor sitter veivhusventilasjon på m51d25? inni motoren? Endret August 11, 2015 av BMWfreak86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 11, 2015 Forfatter Share Skrevet August 11, 2015 Går "direkte" fra toppdeksel og inn i luftfilterboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 (endret) okei Endret August 11, 2015 av BMWfreak86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 får olje søl i demper tårn som du ser på bilde 2, ser ut som et kommer fra under deksel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 imellom di sølv greier, e det lamda? eller e eg helt på jorde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 11, 2015 Forfatter Share Skrevet August 11, 2015 Ikke 3 innlegg etterhverandre om samme greia. Rediger det første innlegget. Send gjerne en PM til en moderator og spør om de kan fikse for deg. Blir mye rot her inne. Når du kjører med kon filter, og utenom org boks, så har du jo ingenting som drar meg seg oljedampen inn i motor. Derav siver det ut av luftfilterboksen din og rundt i motorrom. Og hvorfor ialle dager kjøre med filteret der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 var sånn når eg kjøpte bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 11, 2015 Forfatter Share Skrevet August 11, 2015 Du må gjerne ha bildene her, også innholdet i alle innleggene, men fint om du kan få de i ett innlegg. Og det trengs det en moderator til nå som det er postet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Har lest en del om EGR-systemet, både her og i andre tråder på nettet. Noen mener at det faktisk ikke er lurt å blende EGR'n da dette kan føre til høyere sylindertemp og høyere drivstofforbruk. Står en del her: http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/05/dont-block-or-remove-the-egr-valve-its-saving-you-money/ Jeg blokkerte EGR'en på min 03' E39 525DAT i går, men begynner å lure litt på om jeg bare skal reversere dette. Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Du får en motor som er renere innvendig fordi eksos fra Egr blandet med oljedamp fra veivhus lager ei smørje som bl.a kan tette innsuget. Du får også noe høyere luftmasse på lavt og middels turtall som gir bedre gassrespons. At drivstofforbruk går opp i Egr turtallsområdet kan være men jeg vil tro det er marginalt. Samme med sylindertemp. Motor vil jo gå kaldere med mer ren luft inn men uansett skjer dette i turtallsområdet hvor det ikke er spesielt varmt. Personlig har jeg kjørt uten Egr i flere år og kommer til å fortsette med det. kurt85 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekbraute Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Ha den blokkert. Artikkelen du linka til hadde nokre interessante poeng, men det som er heilt sikkert er at det legger seg eksos i egr-ventilen og innsuget over tid. Dette kan tette at og gjer at bilen din går dårlig pga. lite luft inn. Konklusjon: blokker den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Jeg kommer hvertfall ikke til og opne EGR igjen.. Jeg vil ikke forurense motoren med eksos og dritt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå