Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en E39 520d 270 på telleren 😊 Hadde service idag på den.. Men etter jeg skiftet luftfilteret å jeg gir gass så er det som den kutter på ladetrykk å kommer igjen, å kutter.. Sånn går det igjennom registeret. Ingen feil på diagnose heller.. Noe anelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av girkassen på en kompis sin 2004 mod 330d i går. Var ca 1-1,5cm slark frem og tilbake i svinghjulet. Kan også dra det litt inn og ut. Er ikke dette MYE? 

Kassen ble demontert grunnet ulyd fra clutch/girkasse/svinghjul området. 

Utløserlageret så forsåvt dårligt ut og, men kommer ikke lyden trolig pga svinghjulet?

Snakket med en mekaniker som mente ikke svinghjulet var så gale. Trodde det måtte være helt fast jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghjulet på 330d skal være litt bevegelig der clutch lamellen sitter pga clutch fjærene sitter inni svinghjulet 

hender at svinghjulet ryker på dem  de lager rakle og skrape lyd når de er gåene da fjærene inni ryker eller løsner 

ville bytta clutch og svinghjul samtidig 

du mener slakk inn å ut er det bare i senter på svinghjulet eller drar du hele veiva inn å ut 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.5.2016 at 23.10, Shattered skrev:

Vurderer sterkt å investere i TRF steg 1 til bilen min i løpet av sommeren. Men er det lurt å "hive med" en EGR-blokk samtidig? ;)

Ja det er veldig lurt. Og samtidig vaske innsuget skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20. mai 2016 at 14.04, Djwik skrev:

Svinghjulet på 330d skal være litt bevegelig der clutch lamellen sitter pga clutch fjærene sitter inni svinghjulet 

hender at svinghjulet ryker på dem  de lager rakle og skrape lyd når de er gåene da fjærene inni ryker eller løsner 

ville bytta clutch og svinghjul samtidig 

du mener slakk inn å ut er det bare i senter på svinghjulet eller drar du hele veiva inn å ut 

 

 

 

Det var gåent, ble montert igjen med nytt utløserlager. Akkurat samme lyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mattae skrev:

Det var gåent, ble montert igjen med nytt utløserlager. Akkurat samme lyd :P

regna i grunn med det
var i grunn derfor jeg skreiv at jeg ville bytta både clutch og svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TRF-Racing skrev:

U_ist er vel "spenning er". Mao, stillverk på pumpa (evt noe fra ecu/ledningsnett side)

Aha. Tysk blandet inn i engelsk tekst. Ikke rart man blir forvirret.

Men det er vel tvilsomt at pumpa får et akutt illebefinnende. Dette dukket plutselig opp under kjøring. ECU har vært innsendt til sjekk, og funnet i orden. Så da bør jeg vel lete etter en eller annen kontakt som gir spenningstap et eller annet sted, da?

Må si jeg er imponert over måten du deler kunnskapen din med oss novisene, TRF-Racing. Det settes stor pris på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Takk for fine ord :)

Det er ikke uvanlig at stillverket får problemer, så jeg holder derfor en liten finger på at feilen er selve stillverket/lokket på pumpa.

Vet du hvordan man kan måle seg frem til en konklusjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre ikke. Det finnes nok testmoduler i DIS/Modic dog. Dersom du ikke er redd for å gjøre "kalibrering" manuelt (altså lokkets posisjon, krever ekstrem nøyaktighet og tålmodighet for å få riktig) så kan du enkelt ta et lokk fra ei anna pumpe og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

Nei desverre ikke. Det finnes nok testmoduler i DIS/Modic dog. Dersom du ikke er redd for å gjøre "kalibrering" manuelt (altså lokkets posisjon, krever ekstrem nøyaktighet og tålmodighet for å få riktig) så kan du enkelt ta et lokk fra ei anna pumpe og prøve.

Tja. Har selvsagt liten lyst til å tukle med pumpa, før jeg har utelukket alt annet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...