TRF Skrevet Januar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2013 Disse automatkassene er "den lille" kassa ja, og ikke lik som på 330d. Det største problemet ved tuning er fjærene i lock up clutchen. Disse kan gi vibrasjoner, spesielt om den er godt brukt fra før. Unngås enkelt ved å tilpasse tuningen i disse tifellene, og justere ned momentet på dette turtallet. Vi har trimmet mange av disse med steg 2, og aldri hatt havari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Kjapt spørsmål om 525tdsa, har fått samme problem et par ganger etter bytte av matepumpe, at jeg mister effekt og glødelampa kommer på, har tenkt endel og det virker som det kun hender når jeg bruker cruisecontrollen, pluss en gang når jeg flyttet girspaken mellom D og N noen ganger... Det skjedde totalt 4 ganger i går oslo-kristiansund, hvorav 3 var inærheten av lillehammer (2-3 timer avgårde) og etter det brukte jeg ikke cc mer, og gikk fint til like før kristiansund, hvor jeg flyttet girspaken frem og tilbare.. Kan det ha noe med cruisecontrollen? :s Det har etter hva jeg husker kun skjedd på langtur med bruk av cc! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Kjapt spørsmål om 525tdsa, har fått samme problem et par ganger etter bytte av matepumpe, at jeg mister effekt og glødelampa kommer på, har tenkt endel og det virker som det kun hender når jeg bruker cruisecontrollen, pluss en gang når jeg flyttet girspaken mellom D og N noen ganger...Det skjedde totalt 4 ganger i går oslo-kristiansund, hvorav 3 var inærheten av lillehammer (2-3 timer avgårde) og etter det brukte jeg ikke cc mer, og gikk fint til like før kristiansund, hvor jeg flyttet girspaken frem og tilbare.. Kan det ha noe med cruisecontrollen? :s Det har etter hva jeg husker kun skjedd på langtur med bruk av cc! Fungerer cc når du mister motor effekt? Hvordan er gearkasse når motoren går i nødmodus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Den holder ikke farten hvis det er det du mener? Mister farten helt. Er som at den står i fri nesten, men automatkassa fungerer, dvs jeg får flyttet den til andre "gir" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Den holder ikke farten hvis det er det du mener? Mister farten helt.Er som at den står i fri nesten, men automatkassa fungerer, dvs jeg får flyttet den til andre "gir" Er det sånn når det skjer at motoren må helt ned på tomgang for man kan gi gass igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Hvordan takler M47d20tu2 motorene høyere km, la oss si over 200 000km? Er det spesielle ting, som seriøst begynner og tulle da? Dvs Prefacelift 1 og 3 serie. med x18d/20d motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Den holder ikke farten hvis det er det du mener? Mister farten helt.Er som at den står i fri nesten, men automatkassa fungerer, dvs jeg får flyttet den til andre "gir" Er det sånn når det skjer at motoren må helt ned på tomgang for man kan gi gass igjen? Ja stemmer, kun en gang stoppet den helt, så var det på med nødblink og stoppe i veikanten, "P" og av med tenningen. Men fikk fint start igjen, og kjørte 4-5 timer siden det, uten cc, uten problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Den holder ikke farten hvis det er det du mener? Mister farten helt.Er som at den står i fri nesten, men automatkassa fungerer, dvs jeg får flyttet den til andre "gir" Er det sånn når det skjer at motoren må helt ned på tomgang for man kan gi gass igjen? Ja stemmer, kun en gang stoppet den helt, så var det på med nødblink og stoppe i veikanten, "P" og av med tenningen. Men fikk fint start igjen, og kjørte 4-5 timer siden det, uten cc, uten problemer Har du lekkasje på diesel pumpa? Er bilen din litt tung startet når den er varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Er ikke tungstartet varm nei, kun rett under 0 grader ute og bilen er helt kald jeg har hatt problemer et par ganger. Er det høytrykkspumpa? Og må den byttes evt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 1. Vi har desverre ikke fått jobba noe mer mot oppgraderings IC på r6 e9x. Dersom du (eller noen andre) tar mål, og har en klar mening om hvordan dette må være for å passe, så jobber vi gjerne med dere. (Mindre arbeid i vår ende, billigere i din ende)2. Vi har testa singelmasse svinghjul ja, konklusjon: Dette er ikke noe for andre enn spesielt interesserte. Svinghjul fra 530xd er dog en fin oppgradering, og holder 330-350hk/720-760nm etter vår erfaring. Hadde vært deilig med noe som er "bolt-on". Har en følelse at orginal kjøleren mulig er litt liten. Bilen funker knall fint nå på vinteren, men den blir fort litt "slapp" i sommervarmen Interessant det der med 530XD svinghjul. Hvilken clutch anbefaler du sammen med det og en turbo oppdatering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Har en m51d25 92 mod som slipper gjennom litt olje. Mistenker det er turboen som er synderen da motor er tett og fin ellers. Er det noe oljer som er anbefalt som ikke slipper gjennom så lett? Skal overhale turbo etterhvert, men greit i mellomtida og ta et oljeskift med noe som ikke går igjennom så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GB-TECH Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Prøver igjenn! m57d30 med veldig ujevn gange på tomgang og med gass, noen som har hatt lignende symtom?? TRF-Racing? Har ikke du god greie på disse motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Er ikke tungstartet varm nei, kun rett under 0 grader ute og bilen er helt kald jeg har hatt problemer et par ganger. Er det høytrykkspumpa? Og må den byttes evt? Hmm. Fjusker motoren på tomgang av og til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Prøver igjenn! m57d30 med veldig ujevn gange på tomgang og med gass, noen som har hatt lignende symtom?? TRF-Racing? Har ikke du god greie på disse motorene? Kan var en dyse har for stor indre lekkasje, Swirl flaps som har løsnet. Osv. Men ta diagnose test for å se om det ligger noe feil kode på problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Er ikke tungstartet varm nei, kun rett under 0 grader ute og bilen er helt kald jeg har hatt problemer et par ganger. Er det høytrykkspumpa? Og må den byttes evt? Hmm. Fjusker motoren på tomgang av og til? Nei det gjør den heller ikke:s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå