GB-TECH Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Prøver igjenn! m57d30 med veldig ujevn gange på tomgang og med gass, noen som har hatt lignende symtom?? TRF-Racing? Har ikke du god greie på disse motorene? Kan var en dyse har for stor indre lekkasje, Swirl flaps som har løsnet. Osv. Men ta diagnose test for å se om det ligger noe feil kode på problemet Ja har tenkt å ta diagnose senere idag, men greit å høre om noen har hatt lignende problem. Om swirl flaps har løsnet er vel det meste ferdigt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Jeg har noe ujevn gange/markant "diesellyd" på tomgang - lett motstand (opptil ca1400rpm). Tilfeldigvis var jeg pålogget med INPA og la merke til at railtrykket steg til over 400bar på tomgang når denne ujevne tomgangen oppstod. Jeg har feilkode på egr, "utillstrekkelig luftstrøm". Jeg hadde blendet eger ventilen helt. Den siste tiden har jeg forsøkt å åpne litt, bore et 6mm hull i blendingen. Først opplevde jeg ikke ugjevn gange, men etter noen dager oppstod den igjen. Tenkte kanskje at hullet i egr-blokkeringen var for lite, at feilkoden kom på igjen. Var innom verksted, der sletter de koden og da gikk motoren veldig fint. Mekanikeren sa at han oberverte at egr ventilen beveget seg når symptomene oppstod. Derfor fokuserer jeg på egr-feilkoden. Tenker at jeg må en tur til TRF for å deaktivere egr funksjonen helt. Interessant å høre om du finner løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GB-TECH Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 TRF-Racing, har du fått noe hjemmeside? Hvordan bestiile deler av deg, skulle gjerne hatt blende plater til swirl flaps? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 Hjemmeside er ikke åpen, for mye å gjøre og for få timer i døgner. Men du kan bestille ved å sende mail til: trf-performance@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Ser det er snakk om steg 2 til 197hk 3L x25d motoren over her, ellers lite info etter hva jeg kan finne om 197hk versjonen av 325d/525d i e9x og e6x. Hva er høyeste steg dere har å tilby til denne? Manuell kasse selvfølgelig og hvor langt register vil man få? (Max rpm) Forøvrig en vanvittig fin tråd har fått i gang min interesse for dieseltrim noe enormt ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Er ikke tungstartet varm nei, kun rett under 0 grader ute og bilen er helt kald jeg har hatt problemer et par ganger. Er det høytrykkspumpa? Og må den byttes evt? Hmm. Fjusker motoren på tomgang av og til? Nei det gjør den heller ikke:s Bare for å dra denne litt lenger, så kjørte jeg nå samme strekning i går, Kristiansund-Oslo, uten noe problemer motormessig. Kjørte da uten bruk av CC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Ok, jobbet meg ned til pluggene og som antatt er pluggene gode(0,5-1ohm). Hvorfor ligger det feilkode på # 3/5og6 når pluggene er gode??? Har slettet dem ofte, men de kommer altid tilbake. Tenkte å sjekke ledningene fra glødekontrolleren til hver enkelt plugg, men det er litt trangt der nede så vanskelig å følge fra plugg til kontrolleren. Tørr heller ikke å prøve meg frem i tilfelle jeg sender strøm inn i systemet. Er det noen som har kart som viser hvilken pin (i kontakten til glødekontrolleren) som går til pluggene? ojo HeiFor ca 2år siden skiftet jeg alle glødepluggene og glødepluggkontrollboksen. Pluggene ble målt etter installasjon og funnet i orden (0,3ohm mener jeg å huske). Etter hvert har jeg merket at det ligger feilkoder på plugg 3,5 og 6. Motoren starter veldig lett men går ikke jevnt de første 5-8sec. På et engels forum var det noen som henviste til TIS hvor det står at ved skifte av den elektroniske kontrollboksen må man slette kodene først og dernest kjøre bilen forsiktig i ca 10min (ikke over 4.gear). Er det noen av dere som kan bekrefte dette? Hva vil skje dersom man ikke følger denne innkjøringen beskrevet i TIS? PS! Glødesystemet på min bil er det som kom fom DDE5 og nyere, dvs ingen relé og 50amp sikring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Er ikke tungstartet varm nei, kun rett under 0 grader ute og bilen er helt kald jeg har hatt problemer et par ganger. Er det høytrykkspumpa? Og må den byttes evt? Hmm. Fjusker motoren på tomgang av og til? Nei det gjør den heller ikke:s Bare for å dra denne litt lenger, så kjørte jeg nå samme strekning i går, Kristiansund-Oslo, uten noe problemer motormessig. Kjørte da uten bruk av CC. Det er mange som plages denne feilen. Kommer som regel motoren ligger i mellom 1500-2000rpm. For å få effekt igjen så må motoren ned til tomgang igjen for man kan gi gass igjen. Alle fleste med manuel gir plages når man skal begynne å kjør å skal gir i mellom 1500-2000rpm så kutter motoren å må ned på tomgang for man kan gi gass igjen. Dem som har automat kan merk det ofte med Cc er innkoblet, og man slipper gassen fort og gi gass med engang mellom 1500-2000rpm. Hva som gjør denne feilen er ikke godt å vite. Jeg en kompis med akkurat samme feil. Vanskelig å finn denne feilen når den ikke er konstant feil. Kan det var stilleverket som kan gjør denne feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Det er det jeg lurer på også, om det er stilleverket som du sier.. Merkelig at det er et "vanlig" problem, og at man alikevel ikke finner den aktuelle feilen? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Det er det jeg lurer på også, om det er stilleverket som du sier.. Merkelig at det er et "vanlig" problem, og at man alikevel ikke finner den aktuelle feilen? :S Ja flere med opel Omega og land rover med samme motorene plages med akkurat det samme. Jeg skal forske enda meir på denne feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Ja tror jeg må gjøre det samme, for det bør jo ikke være sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskildd Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Utrolig mye flott info på denne tråden!! lærte mye ved å lese igjennom..! men jeg sliter med noe annet som jeg ikke har funnet noe løsning på enda, når bilen er kald og har stått over natten for eksempel og det er kaldt ute dvs. 2- eller mere, så sliter bilen med å komme igang etter den settes i drive. det må så masse rpm til for at det skal bli bevegelse i bilen, etter noen meter så "løser" det seg og bilen drar bedre og trenger ikke så mye rpm, ikke like bra som ved varm bil men MYE bedre en ved oppstart, både forover og reverse,. Er tysk imp, å er nylig skiftet olje og filter i girkassen, tømte kassen flere ganger ved oljeskiftet.skiftet gammel- fylte ny-kjørte-tømte-fylte-kjørte-etterfylte. Hadde samme problem før oljeskift. Men ved oppstart å bilen får stå og gå 10-20 min er den fin, ikke noe problem. Det jeg lurer på da er om det kan ha noe med mappingen å gjøre siden det er en import? ved kald vær. Skal være chipet til 220 hk, kan det ha gjort noe med map i forhold til girkassen, for med normal driftdtemp. drar jo bilen som fy. Noe variert drag noen ganger ved normal drift temp har jeg også reagert på også, noen ganger drar den bra, andre ganger som fy? Kanskje litt rotete skrevet, men det er sånn problemene mine er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Utrolig mye flott info på denne tråden!! lærte mye ved å lese igjennom..! men jeg sliter med noe annet som jeg ikke har funnet noe løsning på enda, når bilen er kald og har stått over natten for eksempel og det er kaldt ute dvs. 2- eller mere, så sliter bilen med å komme igang etter den settes i drive. det må så masse rpm til for at det skal bli bevegelse i bilen, etter noen meter så "løser" det seg og bilen drar bedre og trenger ikke så mye rpm, ikke like bra som ved varm bil men MYE bedre en ved oppstart, både forover og reverse,. Er tysk imp, å er nylig skiftet olje og filter i girkassen, tømte kassen flere ganger ved oljeskiftet.skiftet gammel- fylte ny-kjørte-tømte-fylte-kjørte-etterfylte. Hadde samme problem før oljeskift. Men ved oppstart å bilen får stå og gå 10-20 min er den fin, ikke noe problem. Det jeg lurer på da er om det kan ha noe med mappingen å gjøre siden det er en import? ved kald vær. Skal være chipet til 220 hk, kan det ha gjort noe med map i forhold til girkassen, for med normal driftdtemp. drar jo bilen som fy. Noe variert drag noen ganger ved normal drift temp har jeg også reagert på også, noen ganger drar den bra, andre ganger som fy? Kanskje litt rotete skrevet, men det er sånn problemene mine er. Hvilken bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskildd Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 haha, glemte helt å skrive det i farten. e39 530d 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 går det an å drukne en dieselbil ? prøvde å fyre e34 tdsa.n istad, men ville ikke, har vært sånn at man må kinne noen sekunder for å få liv når det er lite diesel på tanken (er vell den pumpa i tanken som er defekt da) men pleier å starte fint, men nå er det masse diesel så skulle startet fort, men ekke noe antydning til liv en gang merket det ikke var så mye strøm, men nok til å kinne en stund, satte på et batteri via startkabler men fortsatt død. prøver å lade, funker den da erre jo greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå